با این جوانان و کارگرانی که سالیانی برای شما زحمت کشیدند مدارا کنید

وی با تاسف بار خواندن برخی آثار سینمایی درحال پخش اظهار داشت: از آثاری که محتوایی سخیف و مبتذل دارد و مع الاسف به بعضی از آثار سینمایی و نمایشی که محتوای ساختارشکن و هنجار شکن و ضداسلامی دارد

امام جمعه موقت میبد با تاسف بار خواندن برخی آثار سینمایی درحال پخش اظهار داشت: از آثاری که محتوایی سخیف و مبتذل دارد و درس خوبی برای جامعه ندارد و مع الاسف به بعضی از آثار سینمایی و نمایشی که محتوای ساختارشکن و هنجار شکن و ضداسلامی دارد و هیچ همخوانی با ذهن پاک کودکان و عزیزان ما ندارد و به آن مجوز داده می شود جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اعرافی با تبریک اعیاد شعبانیه و و روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به ساحت مقدس امام زمان و مردم و اشاره به نام گذاری این روز به نام جوان، بیان داشت: روز جوان روز قدر شناسی از جوانان و شناختن ظرفیتهای جوانان است و جوانان ما باید الگویشان حضرت علی اکبر(ع) باشد .

خطیب موقت جمعه میبد جوانان را سرمایه های بزرگ برای کشور برشمرد و توصیه کرد جوانان باید خودشان را به دو سلاح مجهز کنند: یکی سلاح علم و دانش اندوزی و دیگری سلاح تهذیب نفس و تقوا و خودسازی.

امام جمعه موقت میبد ضمن توصیه به مسئولین افزود: مسئولان باید با توجه به عمق مشکلات جوانان از جمله مسئله اشتغال و کار و ازدواج جوانان بپردازند و آنان را رفع کنند و باید جوان را شاداب نگه داشت تا آینده خوبی برای کشور رقم بخورد.

اعرافی در ادامه به مسئولین توصیه کرد که مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جوانان را دریابید و با آنان نشست و برخاست کنید و حرف آنها را بشنوید که آنها سرمایه های بزرگ ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به اوقات فراغت جوانان چند نکته را یادآوری کرد و افزود: باید محیطی سالم و آرام برای جوانان فراهم کرد.

امام جمعه موقت میبد لزوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر و فراگیر شدن آن را خواستار شد و از والدین درخواست کرد که در اوقات فراغت بیشتر مراقب و مواظب فرزندان خود باشند.

وی ضمن توصیه به مسئولان و متولیان فرهنگی مبنی بر اینکه باید بستر و زمینه تفریح سالم را فراهم کنند و با اشاره به مقوله سینما و فیلم و آثار هنری تصریح کرد: یک فیلم یا تئاتر ممکن است بسیار تاثیر گذار تر از برخی منبرها باشد بنابراین هنرمند واقعی انبیا و اولیا و جانبازان و بسیجیان و شهید آوینی و مرحوم سلحشور هستند و اینها باید الگو شوند برای ما.

وی ادامه داد: اسلام مخالف سینما و فیلم و دیگر هنرها نیست اما برای هنری که الگو ساز باشد و جامعه را سوق دهد به ارزشهای الهی و انقلابی و نه هنر هرزه و ولنگاری فرهنگی

حجت الاسلام اعرافی با تاسف بار خواندن برخی آثار سینمایی درحال پخش اظهار داشت: از آثاری که محتوایی سخیف و مبتذل دارد و درس خوبی برای جامعه ندارد و مع الاسف به بعضی از آثار سینمایی و نمایشی که محتوای ساختارشکن و هنجار شکن و ضداسلامی دارد و هیچ همخوانی با ذهن پاک کودکان ما و عزیزان ما ندارد مجوز داده می شود.

وی تاکید کرد: اگر به این نهی از منکر بی اعتنایی شود، عواقب جبران ناپذیری را بدنبال دارد؛ مسئولان به هوش باشید و بستری را فراهم نکنید که هنجارها و ساختارها شکسته شود.

حجت الاسلام اعرافی توصیه ای اقتصادی به برخی صاحبان صنایع و کارخانجات داشت و گفت: این جوانان و کارگران که سالیان برای شما کار کردند و زحمت کشیدند با انها مدارا کنید و به آنها ارج نهبد نهید و خدا نکرده آنان را اخراج نکنید.

وی با توجه به موضع خصمانه آمریکا در مورد برجام ادامه داد: موضع ما در این مورد مطلق نیست و موافقت نظام و مراجع و مردم با برجام به صورت مشروط است نه مطلق البته ما افق خوبی را ندیدیم از برجام.