افتضاح آموزش‌ و پرورش میبد با اکران غیرقانونی مبتذل‌ترین فیلم روی پرده

کران این فیلم مبتذل که در ژانر فیلمهای «طنز» و «کمدی» قرار دارد حتی در شب شهادت حضرت زینب(س) نیز متوقف نشده و دستگاه دولتی آموزش و پرورش میبد در این شب، مردم را مهمان فیلمی سخیف و خنده دار نموده

همانگونه که قبلا اعلام شد، اداره آموزش و پرورش میبد در اقدامی که صراحتا خلاف قوانین کشور می‌باشد روی به تجارت سینماداری آورده است.

به گزارش “میبدما”، اقدامات سوال‌برانگیز آموزش و پرورش میبد به این کار غیرقانونی خلاصه نمی‌شود و این دستگاه که مثلا عهده‌دار آموزش و تربیت فرزندان مردم است اخیرا مبتذل‌ترین فیلم‌های سالیان اخیر سینمای ایران که حتی اکران آنها در پایتخت(که شرایط فرهنگی خاص خود را دارد) هم جنجالی شده و برخی منتقدین روشنفکر هم متعرض آن شده‌اند، در معرض تماشای میبدی‌ها گذاشته است.

این یعنی دستگاهی که ماموریت ذاتی آن فرهنگی و پرورشی است، خود به دستگاهی ضدفرهنگی تبدیل شده و فیلمی را اکران نموده که آکنده از شوخی‌های جنسی و تصاویر زنانی با حجاب افتضاح و آرایش‌های غلیظ می‌باشد.

اما این تمام ابعاد دسته‌گلی که آقایان رییس و معاون آموزش و پرورش میبد به آب داده‌اند نیست بلکه ترغیب ازدواج صوری و مصلحتی، تصویرگری داشتن دو شوهر هم زمان، کشف علنی حجاب در موقع تعویض روسری، طلاق مصلحتی، تمسخر احکام قطعی و صریح قرآن مثل نگه داشتن عده بعد از طلاق، ارتباط زن متاهل با مرد نامحرم با اطلاع همسر اول، دوستی های خیابانی، موسیقی هپی سراسر فیلم که با جیغ و خنده های اغوا کننده زنان و دختران همراه است، دوستی های خیابانی و …  از دیگر ابعاد فضاحت‌بار این فیلم مبتذل می‌باشد.

این ماجرا وقتی تاسف‌آورتر می‌شود که بدانیم اکران این فیلم مبتذل که در ژانر فیلمهای «طنز» و «کمدی» قرار دارد حتی در شب شهادت حضرت زینب(س) نیز متوقف نشده و دستگاه دولتی آموزش و پرورش میبد در این شب، مردم را مهمان فیلمی سخیف و خنده دار نموده است!

این در حالی است که گذشته از ابعاد حقوقی این ماجرا، فیلمهای سینمایی بسیار مناسب و پرفروشی (از جمله بادیگارد) روی پرده سینماهای کشور قرار داشت که حتی در شهر همجوار نیز اکران شده بود.

ممکن است احیانا متولیان آموزش و پرورش میبد به مجوز صادر شده توسط وزارت ارشاد برای این فیلم استناد کنند اما همانطور که رهبری و مراجع عظام تقلید بارها اشاره کرده اند، مجوز ارشاد ملاکی بر انطباق یا عدم مغایرت یک محصول فرهنگی با شرع مقدس نیست.

“میبدما” ابتدا به جهت توالی فساد اطلاع رسانی این افتضاح، ترجیح داد که از رسانه ای کردن آن بپرهیزد اما اصرار آموزش و پرورش میبد به تداوم غیرقانونی اکران این فیلم سخیف علیرغم تذکرات خصوصی افراد دلسوز متعدد و تذکر تلویحی اما علنی آیت الله اعرافی، ادامه این سکوت را ناروا می‌داند.

ضمن عذرخواهی از همشهریان عزیز تعدادی از تصاویر این فیلم درج می‌شود و ضمنا به جهت تذکر برخی دلسوزان مبتنی بر امکان اشاعه فحشاء، تیزرهای فیلم از متن این خبر حذف شد.

50kilooalbaloo18 poshtesahne50kilooalbaloo1 50kilooalbaloo11 50kilooalbaloo16 50kilooalbaloo5