ایت الله اعرافی: حمایت از فلسطین نماد ظلم ستیزی است

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: حمایت از فلسطین و مخالفت با اشغال آن، موضع غیر قابل تغییر ایران و نماد ظلم ستیزی و مبارزه با طاغوت است. به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، آیت الله علیرضا اعرافی روز شنبه در همایش اسلام و عقلانیت در گرگان، اظهار داشت: ایران در قبال حمایت […]

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: حمایت از فلسطین و مخالفت با اشغال آن، موضع غیر قابل تغییر ایران و نماد ظلم ستیزی و مبارزه با طاغوت است.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، آیت الله علیرضا اعرافی روز شنبه در همایش اسلام و عقلانیت در گرگان، اظهار داشت: ایران در قبال حمایت مستمر از فلسطین دچار آسیب های فراوانی از جمله تحریم های گسترده اقتصادی شد، اما به واسطه قبول همگانی این باور در دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین، همه این مشکلات را تحمل کرده و خواهیم نمود.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: ابایی از اعلام کمک های خود به حماس و گروه های مبارز این کشور اسلامی نداریم، اما راه حل دائمی این مشکل را نیز بارها اعلام کرده ایم.

وی افزود: چاره حل مشکل فلسطین، برگزاری انتخابات آزاد با حضور همه مردم این کشور و نظرخواهی از آنان است که متاسفانه جواب این خواسته به حق فلسطینی ها از آنان دریغ شده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه به برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در ترکیه اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از برگزاری این اجلاس چاره جویی برای حل مشکل فلسطین بود، اما بیانیه شیطنت آمیز انتهایی آن و تحرکات برخی از کشورها در گسترش ارتباط با اسرائیل، ما را از حل مشکل این کشور غصب شده، ناامید کرد.

آیت الله اعرافی در ادامه بر لزوم بهره مندی هر چه بیشتر کشورهای مسلمان از عقلانیت دینی تاکید کرد و گفت: کشورهای غربی همه روزه تفکرات فلسفی جدیدی ارائه و مطرح می کنند که راه مقابله با این تفکرات، بهره مندی از عقلانیت دینی و اسلامی است.

وی ادامه داد: نمی توان بدون عقل و منطق صحیح در برابر اندیشه های کشورهای غربی ایستادگی کرد و حل آن را به دست قضا و قدر سپرد.

منبع: پایگاه خبری جامعه المصطفی(ص)