افزایش آمار تصادفات فوتی در میبد/ سرهنگ موسوی: با موتورسواران متخلف برخورد می کنیم

در سال ۹۳ در شهرستان میبد تعداد ۹ نفر براثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند؛ این در حالی است که در سال ۹۴ این آمار به ۱۳ نفر که غالباً موتورسوار بوده‌اند، افزایش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان میبد گفت: آمار تصادفات فوتی شهرستان میبد در سال ۹۳ نسبت به سال قبل از آن، ۴۴درصد افزایش داشته است.

سرهنگ سید طاهر موسوی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نارین اظهار داشت: در سال ۹۳ در شهرستان میبد تعداد ۹ نفر براثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند؛ این در حالی است که در سال ۹۴ این آمار به ۱۳ نفر که غالباً موتورسوار بوده‌اند، افزایش پیدا کرده است.
سرهنگ موسوی افزود: در تصادفات جرحی سال گذشته تعداد ۲۹۹ نفر از شهروندان دچار مجروحیت و مصدومیت شده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به این‌که بیش از ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در شهرستان میبد وجود دارد، اضافه کرد: مهم‌ترین علل مرگ‌ومیر در تصادفات که موتورسیکلت در آن نقش دارد، عدم استفاده راکبین از کلاه ایمنی است. وی همچنین افزود: سرعت زیاد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به‌ویژه در افراد فاقد گواهی‌نامه و نوجوانان ازجمله عوامل دیگر بروز سوانح رانندگی است.

فرمانده انتظامی شهرستان میبد در ادامه اظهار داشت: پلیس به‌عنوان مجری قانون وظیفه خود می‌داند که با تخلفات و آسیب‌های اجتماعی برخورد نماید و امنیت شهروندان را تأمین کند؛ لذا در این خصوص با اعمال قوانین و برخورد با رانندگان متخلف به‌ویژه راکبین موتورسیکلت که با حرکات غیرمتعارف و سرعت زیاد موجب بروز حوادث و سوانح می‌شوند، نسبت به تأمین امنیت جانی و روانی مردم اقدام می‌نماید.

سرهنگ موسوی بابیان این مطلب که هر تصادف زاییده یک تخلف است، تصریح کرد: پلیس ضمن احترام به رانندگان قانون‌مدار، از شهروندان انتظار دارد مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نموده تا موجب آسیب‌رسانی به خود و دیگران نشوند.