هشدار درباره همسریابی تلگرامی

گروه اجتماعی وطن امروز: «هیچ یک از کانال‌هایی که در تلگرام در زمینه همسریابی فعالیت می‌کنند مورد تایید وزارت ورزش و جوانان نیستند و جوانان در دام این کانال‌ها نیفتند». ناصر صبحی‌قراملکی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان این مطلب افزود: هیچ یک از کانال‌هایی که در تلگرام […]

گروه اجتماعی وطن امروز:

«هیچ یک از کانال‌هایی که در تلگرام در زمینه همسریابی فعالیت می‌کنند مورد تایید وزارت ورزش و جوانان نیستند و جوانان در دام این کانال‌ها نیفتند». ناصر صبحی‌قراملکی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان این مطلب افزود: هیچ یک از کانال‌هایی که در تلگرام در زمینه همسریابی فعالیت می‌کنند مورد تایید وزارت ورزش و جوانان نیستند اما بعضی سایت‌ها از برخی دستگاه‌های دیگر مجوز دارند. وی به ایسنا عنوان کرد: ۵۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج مورد تایید داریم که از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند. برخی از آنها سایت دارند و به صورت قانونی و تخصصی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند اما برخی افراد از این سایت‌ها الگوبرداری کرده و اصول اخلاقی و حرفه‌ای را  زیر پا گذاشته‌اند.

صبحی قراملکی افزود: حدود ۱۰ کانال و گروه تلگرامی همسریابی که فعالیت گسترده و کشوری دارند را شناسایی کرده‌ایم و گروه رصد دفتر برنامه‌ریزی ازدواج با مدیران این کانال‌ها تماس گرفتند و در جلسات آنها شرکت کردند که براساس اطلاعات به دست آمده، فعالیت کانال‌های تلگرامی به جز افزایش آسیب‌های اجتماعی هیچ تاثیر دیگری نداشته است. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: کانال‌های تلگرامی ازدواج و همسریابی مورد تایید ما نیستند و تخصص لازم را ندارند. هر ادعایی مبنی بر برخورداری آنها از مجوز وزارت ورزش و جوانان صحیح نیست و جوانان مراقب باشند در دام این کانال‌ها نیفتند.