رای کمیسیون‌شوراهای‌مجلس به برگزاری‌انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس درمیبد وتفت

پس از آن که یک فوریت طرح اصلاح ماده ۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس، تصویب شد، طرح مذکور برای تصویب به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارسال شد.

با تصویب کمیسیون شوراهای مجلس، وزارت کشور موظف به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای برای حوزه‌های انتخابیه فاقد نماینده از جمله تفت و میبد شد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، پس از آن که یک فوریت طرح اصلاح ماده ۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس، تصویب شد، طرح مذکور برای تصویب به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارسال شد.

بر این اساس در جلسه روز سه شنبه ۷ آبان کمیسیون شوراهای مجلس، طرح مذکور را که بر اساس آن وزارت کشور موظف به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای برای حوزه‌های انتخابیه فاقد است، به تصویب رساند.

مطابق با مصوبه این کمیسیون مقرر شد چنانچه هر حوزه انتخابیه به هر دلیلی به‌طور کل فاقد نماینده در مجلس شد و بیش از یک سال تا پایان دوره مجلس باقی باشد، وزارت کشور موظف است انتخابات میان‌دوره‌ای را در آن حوزه برگزار کند.

این طرح در آینده ای نزدیک برای تصویب نهایی نمایندگان به صحن علنی مجلس خواهد آمد و پیش بینی می شود مشکل خاصی سرراه تصویب آن نباشد و در این صورت به احتمال زیاد انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی، در ماههای ابتدایی سال آینده برگزار می شود.

مطلب مرتبط/ جوکار در گفتگو با میبدما: طرح برگزاری انتخابات میاندوره‌ای در میبد تا یکماه دیگر به صحن‌علنی مجلس برمی‌گردد