رابطه معناداری بین گرایش‌های سیاسی و رد صلاحیت‌ شدگان وجود ندارد

یک نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد که رابطه معناداری بین نمایندگان فعلی ردصلاحیت شده از گرایش های مختلف وجود ندارد. محمدرضا تابش در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: اطلاعات بنده در مورد رد صلاحیت ها مربوط به نمایندگان فعلی مجلس از گرایش های مختلف است، به همین دلیل معتقدم […]

یک نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد که رابطه معناداری بین نمایندگان فعلی ردصلاحیت شده از گرایش های مختلف وجود ندارد.

محمدرضا تابش در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: اطلاعات بنده در مورد رد صلاحیت ها مربوط به نمایندگان فعلی مجلس از گرایش های مختلف است، به همین دلیل معتقدم که نگاه معناداری در مورد ردصلاحیت ها در داخل گرایش مجلس وجود نداشته است.

به گفته وی، تایید و یا ردصلاحیت‌ها مربوط به نمایندگان فعلی با نگاه جناحی و گروهی نبوده و تقریباً رد و تایید صلاحیت ها به یک میزان بوده است، البته بیشتر بحث عدم احراز و نه رد صلاحیت بوده است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تاکید مجدد بر اینکه رابطه معناداری بر عدم احراز و یا رد صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس از حیث گرایش های سیاسی وجود ندارد، گفت: تایید و یا رد صلاحیت در بین جناح های اصولگرا، اصلاح طلب و یا اعتدالیون معنادار نیست به طوری که خیلی از دوستان ما تایید شدند یعنی بنده، آقای پزشکیان، امیری، محجوب و تاج گردون از اصلاح طلبان و اعتدالیون مجلس تایید شده ایم.

تابش در مورد اینکه آیا می توان گفت که حدود ۶۰ درصد از نمایندگان مجلس رد صلاحیت شده اند گفت که آمار رد صلاحیت ها به این میزان نیست.

وی همچنین در مورد اعلام آمار ۴۲ درصدی تایید نامزدهای انتخاباتی در مجلس گفت: با توجه به اینکه تعداد کاندیداها در انتخابات بیشتر شده است، خیلی از این نامزدها عدم احراز صلاحیت و نه رد صلاحیت شده اند. این بدان معنا است که فرصت ۲۰ روزه ای برای بررسی مجدد صلاحیت این نامزدهای انتخاباتی وجود دارد.

تابش ابراز امیدواری کرد که اتفاقات جدیدی در مورد آنهایی که احراز صلاحیت و یا تایید صلاحیت نشده است، رخ دهد.