نگرانیم تحت فشار غضنفرهای داخلی، بازی”برد -برد” به “برد- خورد” مبدل شود

مردم ولایتمداری که خالق حماسه سیاسی ۲۴ خرداد بوده‌اند می‌پرسند چه اتفاقی افتاده که در فضای کشور مشکل اولویت‌دار زنان ما مصرف قلیان، خوانندگی، مضر بودن استفاده از مرخصی شیردهی اعلام می‌شود لطفا واژه اعتدال را تعریف کنید که همانند واژه اصلاحات ذبح نشود.

فاطمه آلیا در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس اظهارداشت:  در مراسم ۱۳ آبان امسال به دلیل برخی مواضع توهین‌آمیز سردمداران آمریکایی از جمله وندی شرمن، جان کری و اخیراً دیک‌چنی ذکر سیاسی مرگ بر آمریکا در آستانه محرم حسینی طنین‌انداز خواهد شد و البته شعار مرگ بر آمریکا و سوزاندن پرچم آن امروزه در بیشتر کشورهای جهان حرکتی انقلابی برای رهایی مستضعفان از یوغ استثمار و استعمار آمریکا تلقی می‌شود و در کشور ما البته ۱۳ آبان روز نظرسنجی و یک رفراندوم برای ارتباط با آمریکا و پاسخی به آنان است که ذوق زده شده‌اند و در خیال ایجاد رابطه قنج می‌زنند.

آلیا تصریح کرد: در مذاکرات با ۱+۵ و نیز مذاکرات وین با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمایندگان مذاکره‌کننده  باید از چارچوب NPT خارج نشوند در این فرآیند رژیم صهیونیستی و آمریکا ایران و مجلس جمهوری اسلامی را قطعاً نامحرم می‌دانند لذا شایسته نیست که این نگاه در بعضی از مسئولان اجرایی کشور هم وجود داشته باشد.

وی خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: مشروعیت شما در جایگاه حقوقی و وزارت برخاسته از رای مجلس است لذا مجلس را امین خود بدانید قطعا پشیمان نخواهید شد ما از شما حمایت می‌کنیم با رویکرد برد-برد موافقیم اما نگرانی آن است که گاهی بر اثر فشار برخی غضنفرهای داخلی نتیجه تلاش‌ها مانند دوره اصلاحات، برد و خورد به نفع آمریکا شود و با تحریم‌های غیرقانونی جدید مواجه شویم.

آلیا خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کرد: شما که روحانی و ملبس به لباس پیامبر اکرم(ص) هستید و هم از رجال سیاسی و باسابقه، شایسته است که در اسرع وقت اعتدال را که گفته‌اید مشی شما و دولت شما استف تعریف کنید.

وی ادامه داد:‌ مردم ولایتمداری که خالق حماسه سیاسی ۲۴ خرداد بوده‌اند می‌پرسند چه اتفاقی افتاده که در فضای کشور مشکل اولویت‌دار زنان ما مصرف قلیان، خوانندگی، مضر بودن استفاده از مرخصی شیردهی اعلام می‌شود لطفا واژه اعتدال را تعریف کنید که همانند واژه اصلاحات ذبح نشود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت اظهار داشت: چه شده که عده‌‌ای فضای سیاسی کشور را برای جولان آرزوهای پوسیده خود در اهانت به عفاف و حجاب و ساحت محترم خانواده شهدا مناسب تلقی می‌کنند؟ ما خانواده شهدا خون عزیزان خود را ایثار کرده‌ایم که اسلام و احکام آن بمانند و در این راه پایداریم و تا آخر ایستاده‌ایم.

آلیا خاطرنشان کرد: دیگری در جولان‌گاه روزنامه‌ای زرد در شب عید غدیر به ساحت امیرالمومنین(ع) جسارت می‌کند و آن دیگری مردم را به عدم برگزاری مراسم روز ۱۳ آبان دعوت می‌کند و آن یکی به دنبال حذف ذکر سیاسی مرگ بر آمریکا از ادبیات انقلابی کشور است و ناجوانمردانه آن را به حضرت امام (ره) نسبت می‌دهد آیا نباید ضرب‌آهنگ حرکتی ارتجاعی و خزنده به سمت سکولاریسم، لیبرالیسم و فمنیسم هشداردهنده باشد؟

وی ادامه داد:‌ آقای دکتر روحانی ما خیرخواه شما هستیم لطفا اعتدال را در حوزه سیاست، فرهنگ، دین، اقتصاد و زنان و خانواده تبیین کنید انتظار دلسوزانه دیگر ما از شما این است لطفا موجودی کیف خود را به بیگانه نگویید، به گفته رئیس کمیسیون بودجه مجلس دولت با بودجه کافی به شما تحویل شده در بانک ذخایری طلا داریم از آن گذشته اگر فقط نیمی از زنان جامعه ذخایر طلای خود را به زیر پای مقام معظم رهبری بریزند با آن می‌توانیم بانک‌های آمریکا را بخریم آرامش داشته باشید یادتان باشد شما مردان خوش‌ذوق در مناسبت‌ها به دختر و همسر خود طلا هدیه می‌دهید.