دلسوزان انقلاب خطر ورود افراد زاویه دار با ولایت به خبرگان را جدی بگیرند

وی با اشاره به طرح مسأله شورای رهبری همزمان با آغاز روند انتخابات عنوان کرد: همان گونه که بزرگان مکرر بیان کردند و امری بسیار آشکاری به شمار می رود قانون اساسی تکلیف بحث شورایی یا فرد بودن ولایت فقیه را روشن کرده است.

آیت الله اعرافی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگویی به تبیین جایگاه مهم مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی پرداخت و گفت: در نظام جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب مردم سالاری دینی وجود دارد.

وی افزود: در مردم سالاری دینی جایگاه ولایت بسیار رفیع است، مجلس خبرگان مهم ترین مجلسی است که پشتوانه و هویت بخش جایگاه بسیار مهم ولایت فقیه در نظام اسلامی به شمار می رود؛ بنابراین خبرگان مهم ترین مجلس کشور و مهم ترین پایگاه برای تجلی مردم سالاری دینی و اسلامی است.

امام جمعه قم با اشاره به خیز افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به مجلس خبرگان و با بیان این که مجلس خبرگان جایگاه رفیعی دارد که همه باید آن را صیانت کنند، اظهار داشت: همگان باید در همه ابعاد از مجلس خبرگان رهبری حفاظت کنند.

وی ادامه داد: بدون تردید جایگاه یک مجلس با عظمتی همانند خبرگان در معرض آسیب و طمع قرار دارد، از این رو خطر را همواره باید جدی گرفت و همه دلسوزان و علاقه مندان به تداوم گفتمان انقلاب اسلامی و حضرت امام(ره) باید این خطر را جدی گرفته و هوشیاری کامل در صیانت از این جایگاه ضرورت همیشگی به ویژه در شرایط امروز است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که امروزه جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای پر از خطر جایگاهی اثر گذار، امن و الهام بخش دارد، ابراز داشت: این جایگاه به دلیل این است که ولایت فقیه در اوج اثرگذاری قرار دارد و خبرگان نیز پشتوانه چنین جایگاه عظیمی هستند.

وی با اشاره به طرح مسأله شورای رهبری همزمان با آغاز روند انتخابات عنوان کرد: همان گونه که بزرگان مکرر بیان کردند و امری بسیار آشکاری به شمار می رود قانون اساسی تکلیف بحث شورایی یا فرد بودن ولایت فقیه را روشن کرده است.

رییس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: به صورت نظری و در شرایطی آرام درباره همه چیز می توان بحث کرد اما در شرایطی که به سمت یک انتخابات حساس حرکت می کنیم نباید این حاشیه ها ایجاد شود بلکه متن قانون باید مورد توجه قرار گیرد که پشتوانه نظری بسیار مهمی دارد.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: این حاشیه رفتن یک حاشیه رفتن ناروایی است، امیدوارم ملت با در نظر گرفتن آرمان های بزرگ انقلاب و شرایط فعلی حضور مؤثر در تحکیم پایه های جمهوری و انقلاب اسلامی داشته باشند