شما مردم به معیارهای این محل و آن محل و این آشنایی و آن آشنایی نگاه نکنید/ با هیچکس رودربایستی نداشته باشید

آیت‌الله اعرافی در تبیین وظیفه دوم مردم در انتخابات مجلس گفت: وظیفه همه ما انتخاب اصلح است و شما مردم به معیارهای این محل و آن محل و این آشنایی و آن آشنایی نگاه نکنید.

در نمازجمعه هفته گذشته میبد، امام جمعه این شهر، نکات بسیار مهمی درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را گوشزد کرد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، آیت‌الله اعرافی در این مراسم با اشاره به دو انتخابات بسیار مهم مجلس و خبرگان که در هفتم اسفند برگزار خواهد شد گفت: ملت ما باید به فضل الهی در این دو انتخابات از یک آزمون بزرگ، سرافراز بیرون بیاید.

1302060202141360134134

وی افزود: انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها و به ویژه انتخابات‌ها روی امنیت، عظمت و پیشرفت فکر مردم ایران بسیار موثر است.

وی گفت: هر دو این انتخابات‌ها اهمیتش از همه انتخابات‌های گذشته در این صحنه پیچیده بین المللی و در این نقطه عطف تاریخی، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به تبیین سه وظیفه مهم مردم در این دو انتخابات پرداخت و اولین تکلیف را حضور حداکثری مردم دانست و گفت: هیچکس معذور نیست از نظر اخلاقی، منطقی، ملی، اسلامی، دینی و انقلابی که در انتخابات شرکت نکند.

وی افزود: انتخابات دشمن‌های شما را کیلومترها آن‌طرف مرزها عقب خواهد راند و امنیت و اقتدار شما را بالا خواهد برد.

آیت‌الله اعرافی در تبیین وظیفه دوم مردم در انتخابات مجلس گفت: وظیفه همه ما انتخاب اصلح است و شما مردم به معیارهای این محل و آن محل و این آشنایی و آن آشنایی نگاه نکنید.

وی گفت: کسانی‌که از سوی شورای نگهبان تایید می‌شوند، در دسترس شما هستند و شما باید تلاش کنید تا آنها را بشناسید و روی منطق اسلام و انقلاب و پیشرفت کشور آدمهای برتر را برگزینید.

وی افزود: با هیچکس رودربایستی نداشته باشید، هیچ ملاحظه جانبی در کارتان نباشد و خدا و مصالح اسلام و انقلاب و ارزشهای الهی و آینده کشور را در نظر بگیرید.

امام جمعه میبد محور بعدی سخنان خود را به وظایف نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان قرار داد و گفت: اولین چیزی که از کاندیداها می‌خواهیم عمل به وظیفه است چرا که شما به دنبال این باشید خدا چه میگوید و وظیفه شما چیست.

وی عمل به قانون و تمکین به آن را وظیفه دوم کاندیداها و طرفدارانشان دانست و گفت: فتنه۸۸ این درس را داد که مقاومت در برابر قانون کشور، آن همه ضایعه تولید می‌کند.

وی افزود: کسانیکه در فتنه ۸۸ مقاومت بیجا کردند، خطا کردند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان ساخت: در همه دنیا انتخابات، قانون دارد. ممکن است فردی یک جایی از این قانون را بپسندد یا نپسندد ولی همه جا روال و قانون دارد و باید به آن پایبند بود.

وی گفت: ما یک کشور عقب مانده نیستیم که بخاطر یک انتخابات به جان همدیگر بیفتیم. انتخابات قانون دارد و ما باید به قانون تمکین کنیم.

امام جمعه میبد افزود: قانون و فصل الخطاب رهبری، میتواند انتخابات را سالم و آرام کند.

وی در تبیین تکلیف سوم کاندیداها و طرفدارانشان گفت: در کار انتخابات، وعده بیجا ندهید، اسراف نکنید، کارهای سبک و سست انجام ندهید.

آیت‌الله اعرافی درباره وظایف مجریان و ناظران انتخابات هم با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره ابعاد حق‌الناس در انتخابات، گفت: همه باید واقعا رعایت عدالت، انصاف، حقوق مردم بکنند.

وی افزود: البته این حق الناس ابعادی دارد از جمله اینکه حق الناس یک طرفه نیست و خیلی ابعاد دارد و نظارت شورای نگهبان هم جزء حق الناس است، وظایف وزارت کشور هم جزء حق الناس است، تکالیف مردم و نامزدها هم جزء حق الناس است و همینطور نهادها نباید از امکانات بیت المال برای کسی بهره بگیرند و استفاده کنند.

وی در پایان این بخش از سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا با روحیه انقلابی و نگاه انقلابی و ارزشمداری، همه ملت در آزمون هر دو انتخابات، سربلند و سرافراز خارج شوند.