مینی‌بوس خط راه‌آهن میبد پس از سال‌ها فعالیت، حذف شد!

مینی‌بوس خط راه‌آهن به طرف میبد از ابتدای دهه ۸۰ مستقر شده و با این تعلل شهرداری میبد این خدمت شهرداری که بیش از ۱۰ سال فعال بوده حذف شده است در حالیکه مینی‌بوس خط راه‌آهن اردکان، همچنان فعال است.

با اتمام قرارداد برخی از دارندگان مینی‌بوس در میبد، شهرداری این شهر با تعلل در تمدید قرارداد آنان یا جایگزینی سرویس‌های جدید، ترجیح داد صورت مسئله را پاک کند!

به گزارش “میبدما”، حدود دو هفته است که مینی‌بوس راه‌آهن میبد که مسئولیت جابجایی مسافران به داخل شهر را داشت، غیب شده است و مسافرانی که به راه‌آهن میبد می‌رسند، ناچارند از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند و یا اینکه با صرف و هزینه زیاد منتظر آمدن آژانس از داخل شهر باشند.

این معضل زمانی بیشتر خودنمایی می‌کند که بدانیم قطار در بعضی از مسیرها در هنگام سحر به راه‌‌آهن میبد می‌رسد و نیاز به وسیله حمل و نقل در این موقعیت بسیار بیشتر از مواقع عادی است.

مینی‌بوس خط راه‌آهن به طرف میبد از ابتدای دهه ۸۰ مستقر شده و با این تعلل شهرداری میبد این خدمت شهرداری که بیش از ۱۰ سال فعال بوده حذف شده است در حالیکه مینی‌بوس خط راه‌آهن اردکان، همچنان فعال است.

رئیس شورای شهر میبد در گفتگو با “میبدما”، علت این موضوع را تمام شدن قرارداد بعضی از دارندگان مینی‌بوس در میبد و عدم استقبال مردم از این مینی‌بوس‌ها دانست و مدعی شد بسیاری از اوقات این مینی‌بوس‌ با یک یا دو مسافر از راه‌آهن به طرف میبد حرکت می‌کند اما تحقیقات میبدما نشان می‌دهد تعداد مسافرانی که در هنگام سحر به راه‌آهن میبد می‌رسند، به ویژه در ایام منتهی به تعطیلات، خیلی بیش از این ارقام است.

وی قول داد تا حداکثر در اواخر هفته آینده به این مشکل رسیدگی شود و سرویس جایگزین برای این مسیر تدارک دیده شود که البته “میبدما” نیز این قول را پیگیری خواهد کرد.

آتشی در این گفتگو یکی از مسائل مرتبط با این موضوع را مشکلات مالی شهرداری میبد دانست.

وی در پاسخ به سوال “میبدما” درباره اینکه اگر شهرداری بنیه مالی ندارد پس چرا دوباره میدان آیت الله خامنه ای که هنوز یکسال از ساخت و سازهای جدید در آن نمی‌گذرد را مجددا تخریب کرده است، گفت: طرحی که چند ماه پیش و در زمان آقای هدایی در این میدان اجراء شد چندان کارشناسی نبوده و ضمنا قرار بوده این طرح، موقتی باشد و حالا در حال ساخت طرحی در این میدان هستیم که ماندگار باشد!