کدام وزیر پیشنهادی در تحصن فتنه حاضر شد؟

یکی از فعالین سابق دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برخی از ویژگی های وزیر پیشنهادی رئیس جمهور جدید از برخی اقدامات وی در ایام فتنه در دانشگاه امیرکبیر یاد کرد. مهدی رفیعی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفت‌و گو با تسنیم با اشاره به معرفی یکی از اساتید دانشگاه امیرکبیر به […]

یکی از فعالین سابق دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برخی از ویژگی های وزیر پیشنهادی رئیس جمهور جدید از برخی اقدامات وی در ایام فتنه در دانشگاه امیرکبیر یاد کرد.

مهدی رفیعی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفت‌و گو با تسنیم با اشاره به معرفی یکی از اساتید دانشگاه امیرکبیر به عنوان گزینه وزارت علوم دولت یازدهم اظهار داشت: شناخت و ارتباط من از میلی منفرد فراتر از یک دانشجوی دانشگاه از یک عضو هیات علمی است، با توجه به اینکه وی استاد دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر بودند و من هم دانشجوی این دانشکده، ارتباط من با میلی منفرد رابطه‌ای استاد و شاگردی و فراتر از یک فعال دانشجویی با یک استاد سیاسی است.
وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی وی تصریح کرد: میلی منفرد از لحاظ اخلاقی فردی آرام، باوقار و متین محسوب می‌شود و از نظر سواد علمی و ابعاد کارهای علمی به خصوص در حوزه برق جایگاه خوبی در بین اساتید دانشگاه دارند.
این فعال دانشجویی سابق با بیان اینکه آشنایی من با وی به قبل از سال ۸۸ برمی‌گردد، تاکید کرد: با توجه به اینکه گزینه معرفی شده وزارت علوم قبل از دولت نهم و دهم در دولت هشتم مدتی سابقه سرپرستی وزارت علوم را داشتند و از بدنه وزات علوم بودند، از گذشته شناختی از سوابق اجرایی‌ وی داشتیم و حتی برخی مواقع در همین زمینه با او بحث و گفت‌وگو می کردیم.
رفیعی افزود: از نظر اندیشه فکری و خط مشی سیاسی انتقادات جدی به وی وارد است و از نظر سیاسی و فکری چیزی از معین وزیر علوم دوران اصلاحات کم ندارد.
شاگرد سابق وزیر علوم پیشنهادی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد آنچه که ما در زمان صدارت معین در وزارت علوم شاهد بوده‌ایم بالقوه در دوران وزارت علوم گزینه احتمالی نیز وجود خواهد داشت.
وی با اشاره به برخی از اقدامات گزینه پیشنهادی وزارت علوم در فتنه ۸۸ در دانشگاه امیرکبیر گفت: وی در انتخابات سال ۸۸ از اعضای محوری تحصن اساتید مسجد دانشگاه امیرکبیر بود و از موافقان لغو امتحان و تعطیلی امتحانات بود.
رفیعی تاکید کرد: وی علاوه بر حضور در تحصن اساتید در هدایت دانشجویان برای ایجاد التهاب در دانشگاه نقش اساسی داشت.
فعال دانشجویی سابق دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: میلی منفرد همچنین در تحصن اساتید دانشگاههای تهران که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد نقش محوری و فعال داشت و بر مواضع مدعیان تقلب تاکید می کرد.
وی در همین زمینه گفت: میلی منفرد از جمله اساتیدی بود که در آن ایام، امتحانات خود را برگزار نکرد و همراهی اش با مدعیان تقلب که دست به رفتارهای غیرقانونی زدند اگر نگوییم اقداماتی فتنه‌گرانه حداقل رفتاری غیرقانونی محسوب می‌شد.
دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه ما به عنوان دانشجوی دانشگاه امیرکبیر اقدامات قانون‌شکنانه‌ای را از گزینه فعلی وزارت علوم در سال ۸۸ دیده‌ایم، افزود: ایشان حامی ادعای تقلب بود و تحرکاتی را در همان زمان بر اساس این ادعا در دانشگاه انجام داد.
رفیعی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه چرا کسانی که ادعای تقلب داشته‌اند، تا این زمان عذرخواهی نکرده‌اند گفت: به نظر می‌رسد وزارت علوم به عنوان یکی از حساس‌ترین وزارتخانه‌های کشور بهتر بود به شخصی با سابقه علمی بیشتر و هماهنگ‌تر با گفتمان امام رهبری سپرده می‌شد و از نمایندگان مجلس انتظار داریم در این زمینه بررسی‌های بیشتری را انجام دهند.