مسمومیت ۱۰۰نفر از دانش‌آموزان مدرسه‌ای درمیبد/ توصیه‌های مهم به همشهریان

از روگذشته تاکنون تعداد زیادی از دانش آموزان این مدرسه یا عوارضی چون اسهال ، تهو، سردرد و اسهال خونی به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) و درمانگاه امین مراجعه نمودند و امروز صبح ۱۰۸ نفر از دانش آموزان این آموزشگاه به مدرسه نرفتند!

تعداد زیادی از دانش آموزان یک مدرسه در میبد دچار بیماری شدند.

به گزارش خبرنگار نارین نیوز روز گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان یک دبستان دخترانه در میبد دچار بیماری شدند و با علائمی نظیر اسهال، استفراغ و تب و لرز، روانه بیمارستان و درمانگاه های شهر گردیدند.

گزارش ها حاکی است به همین دلیل امروز بیش از ۱۰۰ نفر از دانش آموزان این مدرسه در سر کلاس های درس حاضر نشده اند.

پدر یکی از دانش آموزان در گفتگو با نارین نیوز، ضمن گلایه شدید از مدیر مدرسه، تغذیه نامناسب روز گذشته را علت این بیماری عنوان کرد، اما برخی گزارش ها از رواج بیماری شیگلا در سطح شهر حکایت دارد ولی هنوز این موضوع قطعی نیست.

شیگلا از جمله عوامل اصلی بروز اسهال‌های حاد خونی محسوب می‌شود و انتقال آن بیشتر از طریق تماس فرد با فرد و همچنین از طریق مواد غذایی و آب صورت‌می‌گیرد.

به هر حال عوامل مرکز بهداشت به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) و برخی درمانگاه های میبد اعزام شده اند  و در حال بررسی موضوع می باشند.

با توجه به اینکه در آستانه عید غدیر و برگزاری جشن ها و تجمعات قرار داریم به خانواده ها توصیه می شود مسائل بهداشتی را رعایت نمایند.

گزارش های تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.