برخی مسئولین یک جوری راجع به آمریکا حرف می‌زنند که گویا همه چیز عوض شده!/ کمتر کسی قدر مرحوم هدایی را دانست

وی گفت: از سال ۹۰ تاکنون حدود نود نفر در شهر بر اثر تصادف فوت کرده اند و این نشان می‌دهد که ما باید بیشتر به قوانین احترام بگذاریم و مسئولین هم در این راستا وظایفی برعهده دارند.

ظهر دیروز، نمازجمعه میبد به امامت آیت الله حاج شیخ علیرضا اعرافی در مصلای آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش “میبدما”، آیت الله اعرافی در خطبه های دوم نماز با اشاره به انفجارهای اخیر در بیروت و پاریس گفت: وقتی که در اروپا خبری بشود همه حساس هستند ولی در کشورهای دیگر هزار-هزار کشته می‌شوند اما گویا اصلا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: این نگاه نابرابری است که در دنیا وجود دارد و گاهی در کشور خودمان هم این نگاه نابرابر را داریم و فکر می‌کنیم کشته شدن یک اروپایی، مهمتر است از کشته شدن یک مسلمان شیعه در ضاحیه لبنان.

امام جمعه میبد به بیان دو تحلیل خوشبینانه و واقع‌بینانه از تحرکات تکفیری‌ها در سوریه، عراق، یمن، لیبی، لبنان و پاریس پرداخت و گفت: تحلیل خوشبینانه این است که غربی‌ها خودشان تروریستها را پرورش دادند اما فکرش را نکردند که ممکن است یک روز خودشان هم از این ناحیه ضربه بخورند اما تفسیر واقع بینانه این است که همه اینها نقشه‌های پشت صحنه صهیونیستها برای ایجاد تفرقه و تحلیل قوای امت اسلام و تخریب چهره اسلام در غرب برای جلوگیری از پیشروی چهره نورانی اسلام در غرب است.

وی افزود: با این نادانی تکفیریها، شدیدترین ضربه‌ای که می‌شد به اسلام در غرب خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن توصیه به عدم ساده‌اندیشی خاطرنشان ساخت: همین حالا آدم می‌بیند برخی مسئولین ما و دیگران یک جوری راجع به آمریکا حرف می‌زنند که گویا همه چیز عوض شده است!

وی افزود: مگر می‌شود با آن تاریخ و سابقه آمریکا، همه چیز یکدفعه عوض شود؟ مبادا عده‌ای واقعا باور کنند که همه چیز عوض شده؟ یک وقت فکر نکنیم که دشمنان ما تبدیل به دوست شده‌اند. اما اگر این فکر جریان یابد، ضربه می‌خوریم.

رییس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه خطاب به دشمنان نظام اسلامی گفت: دشمنان ما بدانند این ملت در انتخابات و در همه صحنه‌ها و در همه جا به فضل الهی پای انقلاب و ارزشهای اسلام و انقلاب خواهند ایستاد و با پیروی از رهبری، مسیر را ادامه خواهند داد و شما هم در همه این صحنه‌ها مایوس و ناامید خواهید شد.

آیت الله اعرافی در ادامه هفته ایمنی راهها را گرامی داشت و گفت: در شهر ما در ۷-۸ ماهه ابتدای امسال بیش از ۱۱ نفر در تصادفات فوت کرده‌اند و از سال ۹۰ تاکنون حدود نود نفر در شهر بر اثر تصادف فوت کرده اند و این نشان می‌دهد که ما باید بیشتر به قوانین احترام بگذاریم و مسئولین هم در این راستا وظایفی برعهده دارند.

امام جمعه میبد در پایان به ارتحال حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن هدایی اشاره کرد و گفت: ما متاسفانه شخصیت ارزشمند و روحانی جلیل القدری را از دست دادیم. ایشان بیش از ۵۰ سال در خدمت مردم بودند و شخصیتی با اخلاق، با کرامت، با فضیلت انقلابی، حاضر در صحنه‌های دفاع مقدس، همراه انقلاب و یا و یاور مردم و در کنار رهبری بودند. حقیقتا یک استاد تمام عیار بودند. یک روحانی در طراز بالا و یک شخصیت ممتاز بودند و کمتر کسی هم قدر این روحانی را دانست. این چهره نورانی و سرمایه گرانبها و شخصیت عزیز و دوست داشتنی و دوستی که برای من یک دوست تمام عیار و نقطه اتکاء بسیار خوبی بود. فقدان این عالم بزرگوار را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.