بازی با آبروی میبد‌ی‌ها و تفرقه‌افکنی برای چند کلیک بیشتر +تصاویر

اما با وجود گذشت بیش از دو سال از انتشار آن تصویر، یکی از رسانه‌های کشوری اصلاح‌طلبان با انتشار مجدد این تصویر برای چند کلیک بیشتر ضمن بازی با آبروی میبدی‌ها و ایرانی‌ها در آتش تفرقه‌افکنی و قومیت‌گرایی دمیده است.

شهریور ماه دو سال پیش بود که یکی از رسانه‌های شهرستان میبد در اقدامی نسنجیده، تصویری از یک پلاکارد تاسف‌آور که بالای درب یک دبستان در محله فیروزآباد میبد نصب شده بود را منتشر کرد.

به گزارش “میبدما”، شاید هیچ‌وقت تصور نمی‌شد که انتشار آن تصویر که مربوط به تقاضای تعدادی از اهالی میبد از مدیر دبستان میبدی جهت جلوگیری از ثبت نام دانش آموزان افغانی بود، تا این حد باز نشر شود و به خصوص رسانه‌های ضدانقلاب، آن را محملی برای حمله به جمهوری اسلامی ایران نمایند.

جستجوی ساده آن تصویر در سرویس تصاویر گوگل نشان می‌دهد که آن تصویر علاوه بر رسانه‌های ضدانقلاب در بسیاری از رسانه‌های کشور افغانستان نیز منتشر شده و به استناد آن ایرانیان و میبدی‌ها «نژادپرست» قلمداد شده‌اند.

اما با وجود گذشت بیش از دو سال از انتشار آن تصویر، یکی از رسانه‌های کشوری اصلاح‌طلبان با انتشار مجدد این تصویر برای چند کلیک بیشتر ضمن بازی با آبروی میبدی‌ها و ایرانی‌ها در آتش تفرقه‌افکنی و قومیت‌گرایی دمیده است.

نکته جالب اینجاست که این سایت، همین تصویر را با تیتر «پلاکارد خجالت آور یک دبستان/میبد یزد»  دو سال پیش (۱۶ شهریور ۹۲) منتشر کرده بود و حالا بدون ارائه هیچ توضیحی مجددا این تصویر را این بار با تیتر «تقاضای غیراخلاقی از مدیر دبستان!» منتشر نموده است؛ درحالیکه مخاطب این سایت اگر از ماجرا مطلع نباشد طبعا این تصور در او شکل خواهد گرفت که به تازگی این پلاکارد نصب شده و این موضوع با توجه به حساسیتهای آن می‌تواند خطرات بسیاری را برای شهر و کشورمان ایجاد کند.

Image 1 Image 2

مسئولان این سایت در حالی مبادرت به انتشار مجدد تصویر مذکور کرده‌اند که برادران افغانی این روزها شانه به شانه بسیجیان ایرانی از حرم عقیله بنی هاشم در سوریه در مقابل آدمخواران داعش و النصره دفاع می‌کنند و رشادتهای این برادران در گردان «فاطمیون» فراموش ناشدنی است.

از مسئولان شهرستان میبد و نیز مسئولان قضایی کشور انتظار می‌رود با توجه به حساسیت زیاد این مسئله و نیز لزوم حفظ آبروی اهالی نجیب، انقلابی و مهمان‌نواز میبد، هرچه زودتر نسبت به این اقدام زرد و خطرناک واکنش نشان دهند.

گفتنی است آن گونه که در ستون «درباره ما» سایت پارسینه آمده، نام مدیرمسئول این رسانه «بهمن هدایتی» است و شماره تلفنی که جهت تماس با وی درنظر گرفته شده عبارت است از: ۰۹۱۰۳۹۳۳۳۵۸