رسانه‌های ضدانقلاب، والدین دانش‌آموزان میبدی‌ را نژادپرست معرفی کردند +عکس

در پی درج مطلبی مبنی بر گلایه چند تن از والدین دانش آموزان مدرسه ای مبنی بر ثبت نام فرزندان اتباع افغانی در مدارس میبد، تعدادی از رسانه های ضد انقلاب و معاند به این مطلب واکنش نشان دادند و این اقدام را “برخورد نژاد پرستانه” قلمداد نمودند.

در پی درج مطلبی مبنی بر گلایه چند تن از والدین دانش آموزان  مدرسه ای مبنی بر ثبت نام فرزندان اتباع افغانی در مدارس میبد، تعدادی از رسانه های ضد انقلاب و معاند به این مطلب واکنش نشان دادند و این اقدام را “برخورد نژاد پرستانه” قلمداد نمودند.

Image 2

به گزارش خبرنگار “میبدما”، خبر مذکور بازتاب بسیار وسیعی در رسانه های تجدیدنظر طلب و ضدانقلاب داشته است و عمده این رسانه ها این اقدام میبدی ها را با توجه به اینکه بسیاری از ایرانیها -مانند افغانیهایی که در ایران هستند- در کشورهای دیگر سکونت دارند محکوم نموده اند.

یکی از وبلاگ نویسان هم در این باره نوشته:

«این را نوشته‌اند و زده‌اند بالای سر در مدرسه‌ی ابتدایی‌ای، تا اگر بچه‌ی افغانی‌ای توانست از هزار خوان فقر و بدبختی و فلاکت‌های مهاجرت عبور کند و پایش به مدرسه برسد، بداند که همیشه باید مانند توله‌سگ باران خورده‌ای در گوشه خفت کند و یادش نرود که با بقیه فرق دارد. یادش باشد که مردم شهید پرور فیروزآباد و آقایان دشتی و دهقانی لطف کردند و به او که سهمی از کرامت انسانی و حقوق اولیه‌ی زندگی ندارد، تکه‌ی ناچیزی از همین حقوق ساده و بدیهی را صدقه داده‌اند.

اهالی … اما وقتی فرزند خودشان گذارش به آن طرف مرز می‌رسد، انتظار دیگری دارند. که برای نورچشمشان فرش قرمز پهن شود و در دانشگاهی که پذیرش گرفته است امکانات مناسبی برایش فراهم شود و در خیابان که راه می‌رود سرش را بالا بگیرد. به فکرشان هم خطور نمی‌کند که ممکن است در چشم آن شهروند سوییسی و آلمانی و آمریکایی، نورچشم آن‌ها حکم همان تبعه‌ی خارجه (افغان) را داشته باشد که این‌جا تحصیلات ابتدایی را هم ازش دریغ کردند.

 حالا ما می‌آییم و پارچه می‌زنیم بر سر در مدرسه و روز روشن در بلندگو می‌گویی که مردم و نژادیی را که از قضا بیشتری اشتراکات فرهنگی و زبانی را با ما دارند، شایسته‌ی نشستن در مدرسه‌ای که بچه‌هامان در آن هستند نمی‌دانیم. خیالمان هم البته راحت است که نه آن افغانی فلک‌زده که با هزار ترس و بدبختی توانسته پای خودش را در این مملکت بند کند، توان شکایت از این نژادپرستی خشن را دارد و نه اگر هم شکایتی واصل شود، رسیدگی و عقوبتی در کار خواهد بود.»

 

Image 3
همچنین سایت ضدانقلاب «رادیو زمانه» که از بودجه مصوب پارلمان هلند جهت براندازی نظام اسلامی ایران فعالیت می کند  و سایت بالاترین که وابسته به رژیم صهیونیستی است این خبر را نقل نموده اند.
Image 4
Image 5
ضمنا برخی از سایتهای داخلی نیز این اقدام میبدی ها را “خجالت آور” توصیف نموده اند.
Image 6