تمام سهم شهرستان میبد از اعتبارات استان یزد؛ ۷٫۶ درصد!

فلاح خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی بیشترین اعتبارات در مرحله اول به آموزش‌وپرورش و در مرحله دوم به دلیل گسترش دامنه فعالیت راه و شهرسازی به این دستگاه در شهرستان اختصاص یافت.

کمیته برنامه ریزی شهرستان میبد تشکیل جلسه داد.

نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان میبد، ظهر روز دوشنبه باحضور رئیس سازمان مدیریت، فرماندار و نمایندگان دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این نشست با اعلام اینکه کشور در سالجاری شرایط سختی را بلحاظ منابع درآمدی تجربه می کند، ابراز امیدواری کرد تا با رفع تحریم ها و آزادسازی منابع خارج کشور وضعیت اعتبارات در سال آینده بهبود یابد.

حمیدرضا نصیری زاده در عین حال افزود که دولت در سالجاری سعی کرده تا اعتبارات عمرانی از سال گذشته بیشتر باشد.

وی با اشاره به وجود ۳۴۰۰ پروژه نیمه تمام در استان یزد گفت: با روند فعلی اعتبارات، تکمیل این پروژه ها به حدود ۱۶ سال زمان نیاز دارد.

رئیس سازمان مدیریت در ادامه به اعتباری خاص برای دستگاه های مستقر در مرکز استان که همه شهرستان ها از خدمات آنان بهره می گیرند، اشاره کرد و میزان آن را ۵۰ میلیارد ریال اعلام نمود.

وی همچنین سهم شهرستان میبد را از اعتبارات استان ۷٫۶ درصد و میزان آن را ۱۰۹ میلیارد ریال اعلام کرد.

حمیدرضا نصیری زاده درخصوص سهم تخصیص یافته به استان از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ و دودرصد نفت و گاز گفت: داده های اعلام شده به تهران، پایه و اساس این اعتبارات است.

کمیته برنامه ریزی (2)

فرماندارمیبد در حاشیه این نشست با اشاره به ده میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار این شهرستان گفت: این میزان اعتبار بر اساس شاخص‌ها و سرفصل‌هایی که از سوی سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی و معاون عمرانی استانداری تعریف‌شده بود به شهرستان اختصاص و بر اساس اولویت بین دستگاه‌ها توزیع شد.

حسین فلاح شرایط اقتصادی کشور را خاطرنشان کرد و افزود: شاید این پول زیادی نیست اما مطمئن هستم که خیلی از دستگاه‌های اجرایی از همین پول اندکی هم که در اختیارداریم باتدبیر و مدیریت خود اقدامات مؤثری را انجام دهند.

فلاح با توصیه مدیران دستگاه‌های اجرایی مبنی برجذب اعتبارات ملی تصریح کرد: اگر بتوانیم اعتبارات شهرستان و استانی را به شیوه مطلوب جذب کنیم اما از سوی دیگر در اعتبارات ملی نتوانیم پی گیری‌های لازم را انجام دهیم درواقع نتوانستیم کار مهمی را پیش ببریم.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در حوزه پروژه‌ها و اعتباراتی که می‌شود از طریق ملی پی گیری شود باید به‌صورت ویژه پی گیری کنند تا با اعتباراتی که در استان توزیع می‌شود شاهد رشد و شکوفایی و رونق در بخش‌های مختلف عمرانی و اعتباری باشیم.

فرماندارمیبد با قدردانی از نگاه خوب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استاندار در توزیع اعتبارات گفت: با توجه به الحاق بخش ندوشن به شهرستان میبد یک درصد اعتبارت عمرانی میبد افزایش پیدا کرد و درمجموع امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد ۱۰ درصدی را شاهد بودیم.

فلاح خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی بیشترین اعتبارات در مرحله اول به آموزش‌وپرورش و در مرحله دوم به دلیل گسترش دامنه فعالیت راه و شهرسازی به این دستگاه در شهرستان اختصاص یافت.

وی افزود: بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و میراث هم در ردیف‌های بعدی قرار گرفتند که اعتبارات خوبی به آن‌ها اختصاص یافت.