نکاتی پیرامون حضور فرماندار و شهردار میبد در مراسم استقبال از شهدا

یکی از رسانه‌های نزدیک به فرماندار و شهردار فعلی، عدم حضور فرماندار میبد در مراسم استقبال از شهدای گمنام را با انتشار تصاویری از وی تکذیب کرده و بدون هیچ اشاره‌ای به موضوع غیبت شهردار در این مراسم، صرفا به درج تصویری از وی

در تب و تاب انعکاس اخبار مربوط به توفیق میزبانی میبد از پیکرهای مطهر سه شهید گمنام از شبکه مجازی میبدما، در یکی از مطالب مرتبط با مراسم استقبال از این عزیزان، جمله‌ای به این مضمون درج شده بود: «نمی دانم، شهردار و فرماندار کجا بودند، اما به هر دلیلی، غایبان اصلی مراسم آنها بودند. شاید کار مهمی داشتند، نمی دانم…»

به گزارش “میبدما”، یکی از رسانه‌های نزدیک به فرماندار و شهردار فعلی در واکنش به این جمله، عدم حضور فرماندار میبد در مراسم استقبال از شهدای گمنام را با انتشار تصاویری از وی تکذیب کرده و بدون هیچ اشاره‌ای به موضوع غیبت شهردار در این مراسم، صرفا به درج تصویری از وی در مراسم تشییع شهدا در صفحه اصلی و داخلی خبر اکتفا کرده است.

تصویر منتشر شده در این سایت، حضور فرماندار محترم میبد در مقطع ابتدایی مراسم استقبال از شهدا را ثابت می‌کند و این موضوع، بیانگر آن است که گزاره غایب بودن ایشان در این مراسم، صحت ندارد چرا که بخش ابتدایی یک مراسم هم جزئی از مراسم است. با این وصف جا دارد تا در اینجا از فرماندار محترم بخاطر قضاوت ناقص انجام شده عذرخواهی کنیم. اما برای فهم ابعاد این موضوع لازم است نکاتی را یادآور شویم:

۱٫ خبرنگاران میبدما از ابتدای میدان آیت الله خامنه ای با کاروان استقبال از شهدای گمنام همراه شدند و با توجه به اینکه قرار بود اصل مراسم از این نقطه آغاز شود، قضاوت خبرنگاران این گونه صورت گرفت که اکثر قریب به اتفاق مسئولین شهرستان از جمله فرماندار و شهردار میید در این مراسم غایب هستند؛ خصوصا اینکه تا انتهای این مراسم هیچ نشانی از این عزیزان نبود و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران میبدما از مسئولان مختلف این مراسم درباره حضور یا عدم حضور مسئولان میبد، آنان یا صراحتا بر عدم حضور مسئولان تاکید می‌کردند یا اینکه ابراز بی‌اطلاعی می‌نمودند.

IMG_26221

در مطلب منعکس شده در آن سایت هم اذعان شده که فرماندار محترم میبد در مقابل شهرک صنعتی به استقبال از شهدا رفته‌اند و این یعنی آنکه ایشان در همان جا به زیارت شهدا پرداخته‌اند و به کاروان استقبال، ملحق نشده‌اند؛ بنابراین نمی‌توان به‌خاطر این قضاوت خبرنگار “میبدما” چندان بر او خرده گرفت.

البته نباید از حق گذشت که جناب آقای فلاح در مراسم وداع با شهدا و نیز تشییع این عزیزان، حضور داشتند.

۲٫ شهردار محترم میبد نه در مراسم استقبال و نه در وداع با شهدا شرکت نداشتند و در این باره کاملا مطلب میبدما صحیح و بدون نقص بوده و مشخص نیست چرا رسانه مذکور به انتشار تصویر نقیبی زاده در مراسم «تشییع» مبادرت ورزیده درحالیکه این موضوع هیچ ربطی به آن جمله میبدما نداشت.

البته درباره شهردار میبد نیز گفتنی است که ایشان در مراسم تشییع شرکت داشتند و همچنین نهاد متبوعشان در آماده‌سازی محل خاکسپاری شهدا و نیز مسائل مختلف مرتبط با این مراسم، همکاری خوبی داشته‌اند که بدینوسیله جا دارد از ایشان و پرسنل شهرداری میبد تشکر شود؛ هر چند مسائل و ابهامات مبنایی قبلی همچنان به قوت خود باقی است.

۳٫ لحن و بیان خبرنگار میبدما در آن مطلب کاملا متین و مودبانه بوده اما متاسفانه لحن و طرز برخورد سایت مذکور، زننده بود و در حالیکه این سایت تصویر مطلب میبدما را که نام نویسنده آن به صورت کامل درج شده را منتشر نموده برای یاد کردن او مانند خطاب کردن متهمان، از حروف ابتدایی نام و نام خانوادگی وی استفاده نموده و در ادامه رجمابالغیب، او را که یکی از متدین‌ترین نویسندگان میبدماست، متهم به بی تقوایی و بی پروایی و در نظر گرفتن رضایت خود به جای رضایت خدا کرده است.

در پایان لازم است از تمامی مقامات و مسئولین شهرستان میبد که با تلاش‌های خود سعی در برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم داشتند، تقدیر و تشکر به عمل آوریم.