شهدای گمنام ودایع الهی و مهمان‌های عزیز ما هستند که فضای شهر ما را نورانی و معطر می‌کنند

امام جمعه میبد در ادامه با اشاره به راه انداختن مذاکره غربی ها در حل بحران سوریه گفت :این مذاکرات مساله سوریه و عراق را رفع نمی کند چرا که دور این میز مذاکره جانی ها و متجاوزان نشسته اند.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه نباید به دستکش های نرم آمریکا و لب های خندان آنها اعتماد کرد تصریح کردند : هر وقت کشورها به این دستکش های نرم و لب های خندان اعتماد کردند ضربه خوردند بنابراین ما صد سال گذشته و این پرونده قطور را باید به نسل امروز هم تبیین کنیم .

امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به درپیش بودن راهپیمایی سیزده آبان بر حضور گسترده مردم در این راهپیمایی تاکید کردند .

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی اظهار داشتند : سیزده آبان روز تسخیر لانه جاسوسی امریکا ، تبعید امام و روز کشتار دانشجویان در دانشگاه تهران در زمان رژیم ستم شاهی و روز مبارزه با امریکا و استکبار است.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه بعد از برجام خطر نفوذ دشمن وجود دارد شرایط سیزده آبان امسال را شرایطی بسیار حساس و مهم خواندند و افزودند: در سیزده آبان امسال قطعا وجدان بیدار ملت ما به همه این گذشته و خطرهای امروز توجه دارد و دانش آموزان ما در شرایطی که گرگ ها در عالم ، پیرامون ما را گرفته اند در صحنه حضور پیدا خواهند کرد و نشان خواهند داد که فریاد مرگ بر امریکا فراموش نمی شود .

ایشان تاکید کردند : برنامه سیزده آبان باید از سوی آموزش و پرورش و نهادها جدی گرفته شود و دانش آموزان ما با آگاهی و بصیرت در این مراسم شرکت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خط مبارزه با استکبار برآمده از گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی است تصریح کردند : نباید کسانی تصور کنند که انجام یک مذاکره و توجه به یک قلمرو خاص در مذاکرات ، مانع از توجه به خط مبارزه با امریکا و استکبار می شود .

آیت الله اعرافی خاطرنشان کردند : اگر می گوییم امریکا و قدرت استکبار غرب برای نوجوان و جوان ما باید تفهیم شود که این حس انتقام جویی کور ، حرکت تند و بی حساب و کتاب نیست سخنی گزاف نیست بلکه مبتنی بر منطق ، تاریخ و تجربه است که همه مظالم و جنایات امریکا را نشان می دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با استناد به فرمایشات امیرالمومنین حضرت علی (ع) در عهد مالک اشتر گفتند : اگر جایی هم وارد مذاکره شدید نباید غفلتی صورت گیرد چرا که ممکن است دشمنان نقشه ها طراحی کرده باشند.

امام جمعه میبد با اشاره به جنایات امریکا در کشتار میلیون ها انسان بی گناه ، ایجاد صدها جنگ ، فساد و پشتیبانی از دولت های ستمکار افزودند : این بحث مقوله جناحی و تفسیر از موضع ساده انگاری نیست بلکه یک واقعیت است و ما که اهل منطق ، تعامل و گفتمان حکیمانه هستیم نمی توانیم آنهایی که وجودشان در ظلم غوطه ور است و همه تاریخ آنها ظلم و ستم بوده است جنایت های آنها را فراموش کنیم .

آیت الله اعرافی تاکید کردند : اگر کسانی بخواهند ذهن نسل امروز ما را به سمتی بکشانند که فکر کنند دنیا آرام است مغالطه بدی کردند .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه نباید به دستکش های نرم امریکا و لب های خندان آنها اعتماد کرد تصریح کردند : هر وقت کشورها به این دستکش های نرم و لب های خندان اعتماد کردند ضربه خوردند بنابراین ما صد سال گذشته و این پرونده قطور را باید به نسل امروز هم تبیین کنیم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکید رهبر عظیم الشان انقلاب درباره نفوذ دشمن بعد از برجام اظهار داشتند : امریکا درصدد است بعد از برجام در مسائل سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی ما نفوذ کند بنابراین نباید ایران اسلامی که اهل منطق و حکمت است نباید فریب خنده های آنها را بخورد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به رزمایش بزرگ بسیجیان گردانهای بیت المقدس و امام حسین (ع) در اردوگاه قدس این شهرستان با قدردانی از همه بسیجیان و دست اندرکاران برگزار کننده  این رزمایش گفتند : رزمایش های بسیجی پشتوانه قدرت نرم جمهوری اسلامی است و  امروز نظام ، انقلاب ، ناموس ، شرف و عزت و کرامت ما در معرض دشمنی هاست و برای صیانت از آنها باید همه بسیجی باشیم .

امام جمعه میبد با بیان اینکه ما امروز در نقطه ای قرار گرفتیم که در فاصله چند کیلومتری ما جریانات داعشی ، تکفیری و تندرو هستند افزودند : اگر در جریانات منطقه حضور نداشتیم امروز کربلا و نجف و زینبیه ما را از بین برده بودند.

خطیب جمعه میبد با تاکید بر اینکه ما هم در درون و هم در بیرون مرزها در معرض دشمنی ها هستیم گفتند: امروز مقدسات ، منافع انقلاب و اسلام و دین ما در معرض این خطرها که پشت این صحنه ها هم امریکا و اسرائیل است قرار گرفته است .

ایشان آگاهی ، هوشمندی و بصیرت و آمادگی رزمی را مهمترین عامل بازدارنده در برابر این لایه های مختلف دشمنی عنوان کردند و افزودند : در کنار بصیرت و آمادگی رزمی باید به اقتصاد مقاومتی تکیه کرد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : مسئولان ما باید به فکر سلامت اداری و گره گشایی از کار مردم باشند ، مردمی که در راه این انقلاب فرزند خود را تقدیم کرده اند و هر جا لازم بوده است همراه انقلاب و اسلام بودند.

ایشان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران شایسته خدمت اند تصریح کردند: شایسته نیست در برابر این ملت بزرگ شاهد مفاسد اقتصادی ، چپال بیت المال و کم توجهی به ارزشهای اسلامی و منافع مردم باشیم.

امام جمعه میبد در ادامه با اشاره به راه انداختن مذاکره غربی ها در حل بحران سوریه گفت :این مذاکرات مساله سوریه و عراق را رفع نمی کند چرا که دور این میز مذاکره جانی ها و متجاوزان نشسته اند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اگر امریکا و هم پیمانانش دست از سر منطقه بردارند بسیاری از مشکلات قابل رفع است افزودند : آنها میز مذاکره راه انداختند تا فضا را تیره و تار کنند اما ما می دانیم آنچه که صحنه را تغییر و سرنوشت را تعیین می کند سپاه ، بسیج و قدرت مستحکم ما در ایران ، لبنان ، سوریه و عراق است و این استحکام را باید حفظ کنیم.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: حرف زدن در جایی که مصالحی باشد زده میشود ؛ اما پشتوانه ما نگاه انقلابی ، آمادگی فکری ، معرفتی ، اقتصادی و رزمی ما است و این باید صیانت شود.

ایشان با تاکید بر اینکه کسی بنا نیست آزادی و عزت را به ارزانی به ما تقدیم کند گفتند: دشمنان ما آینده خوبی نخواهند داشت چرا که در قصه یمن دیدند که شش ماه قبل گفتمان انقلاب اسلامی ضعیف و در حاشیه و امریکاییها و اسرائیلی ها و آل سعود قوی بودند چگونه با نفهمی و خامی خودشان وارد یک آتش بازی شدند که امروز به ضد خودشان تبدیل شده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه یادآور شدند : امروز به برکت انقلاب اسلامی یمن در مسیر انقلاب اسلامی و راه نورانی ایران اسلامی قرار دارد و همین روزها آل سعود تلاش می کند مذاکره ای در یمن راه بیافتد این در حالی است که  انصارالله و ارتش یمن کیلومترها از خاک عربستان را در دست دارند .

امام جمعه میبد با اشاره به تخریب زیرساخت های یمن و کشتار هزاران نفر از کودکان ، زنان و مردان آن کشور گفتند : آل سعود از این جنایت ها چیزی به دست نخواهد آورد و فاجعه منا پرونده فراموش نشدنی برای ال سعود خواهد بود و ظلم های آنها در یمن و بحرین هرگز فراموش نخواهد شد و انوار انقلاب اسلامی و بسیج نورانی ما در عالم طومار آل سعود و اربابان آنها را درهم خواهد پیچید.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه سعودی ها اگر اندکی عقل داشته باشند برای حفظ منافع خودشان هم شده دست از کارهای دیوانه وار و جنون آمیز بر می داشتند افزودند : آل سعود نباید با گوش دادن به حرف امریکاییها خود را در یمن وارد میدان آتش می کرد و در قضیه اعدام شیخ نمر عالم برجسته شیعی چیزی نیست که از عهده آن بربیاید.

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به میزبانی شهرستان میبد در روز دوشنبه در تشیع و خاکسپاری ۳ شهید گمنام بر خلق حماسه به یادماندنی در تشیع شهدای گمنام در این شهرستان از سوی مردم همیشه در صحنه میبد افزودند : شهیدان گمنام ودایع الهی و مهمانهای عزیز ما هستند که فضای شهر ما را نورانی و روشن و معطر میکنند.

حضرت آیت الله اعرافی سالروز شهادت شهید حسین فهمیده روز نوجوان و دانش آموز را گرامی داشتند .

ایشان از همه عزاداران هیئت ها ، مداحان ، امامان جماعات و اهل منبر ذکر امام حسین و همه مسئولان تامین کنندگان امنیت و خادمان کاروان عاشورا و سوگوران امام حسین در ایام دهه اول محرم قدردانی کردند و گفتند : به فضل الهی در این ایام در کشور و شهر ما مجموعه ای از عزاداری هایی مبتنی بر نظم ، وحدت ، انسجام و توجه به پیام های متعالی عاشورا و با پرهیز از آنچه که دور از شان عزای امام حسین است شاهد بودیم که همه اینها دراثر بصیرت و هوشمندی عزاداران سالار شهیدان است .