تلاش و تکاپوی گروه‌های فرهنگی میبد برای میزبانی هرچه بهتر از شهدای گمنام

نه زمان و نه مکان برگزاری این مراسم به انتخاب مسئولین شهرستان میبد نبوده و این موارد مطابق با استانداردهای تعیین شده از سوی کمیته جستجوی مفقودین بوده

با نزدیک شدن به روز تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در میبد، میبدی‌ها برای میزبانی هرچه بهتر از فرزندان جاویدالاثر این ملت سر از پا نمی‌شناسند.

به گزارش “میبدما”، گروههای فرهنگی مختلف میبد، هر یک به فراخور وسع و توانایی خود در حال آماده‌سازی شهر برای روز ورود شهدای گمنام و خاکسپاری آنان هستند.

قرار است پیکر مطهر این سه شهید گمنام، بعدازظهر روز شنبه وارد میبد شود و در معراج شهدا (واقع در حوزه مقاومت بسیج خواهران-محل اعزام رزمندگان میبدی در زمان جنگ) قرار گیرد و یکشنبه شب مراسم وداع با این عزیزان در مصلای آیت الله اعرافی برگزار شود.

همچنین تشییع پیکر مطهر این شهدا، ساعت ۸ صبح دوشنبه یازدهم آبان از محل ساختمان قدیم سپاه میبد آغاز خواهد شد و از مسیر پارک فلسطین، میدان دوازده امام، میدان امام حسین، میدان جانباز به طرف پارک بهاران ادامه خواهد یافت.

طی روزهای گذشته برخی افراد از سوی دلسوزی و برخی نیز به دلایلی دیگر، نسبت به زمان و مکان برگزاری این مراسم پراهمیت و مقدس انتقاد نموده‌اند؛ درحالیکه نه زمان و نه مکان برگزاری این مراسم به انتخاب مسئولین شهرستان میبد نبوده و این موارد مطابق با استانداردهای تعیین شده از سوی کمیته جستجوی مفقودین بوده و با توجه به اینکه تشییع شهدا در میبد جزئی از یک برنامه بزرگتر بوده، برنامه ریزی به شکل موجود صورت گرفته است.

ضمن آنکه به نظر می‌رسد در حال حاضر که زمان و مکان تشییع شهدا قطعی شده اشاعه این بحث و اختلافات علاوه بر اینکه فایده‌ای نخواهد داشت بلکه موجب خدشه‌دار شدن جایگاه شهدا خواهد شد.

امیدواریم همه کسانی که به اسلام و راه شهدا اعتقاد دارند با کنار گذاشتن مباحث اختلافی در جهت تکریم و اعزاز شهدای گمنام مهمان میبدی‌ها منتهای تلاش خود را به کار بندند.