چرا این‌ روزها اخبار زیادی از شهادت مدافعان‌ حرم‌ می رسد؟

برنامه ریزی و طراحی این عملیات و تجهیز نیروی انسانی و جابجایی و اموزش اونها، نزدیک به پنج ماه طول کشیده و یک هفته ای هست که این عملیات مهم که از بزرگترین عملیات نظامی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این کشوره،آغاز شده

با توجه به اتفاقات اخیر در سوریه و اخبار زیادی که این روزها از شهادت مدافعان حرم به گوش می رسد، حسن شمشادی خبرنگار صداوسیما که سابقه حضور در سوریه را نیز داشته، در جدیدترین پستی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد، و شرایط فعلی این کشور را اینگونه تشریح نمود:

“در پاسخ به سوالات شما در خصوص علت افزایش شمار شهدای ایرانی و غیر ایرانی در نبرد سوریه در چند روز اخیر باید عرض کنم . همونطوری که قبلا گفتم، نبرد سختی این روزها در حومه شمالی و جنوبی و جنوب غرب حلب و نیز شمال استان لاذقیه در جریانه، عملیاتی است به نام ” انتقام سخت”.

برنامه ریزی و طراحی این عملیات و تجهیز نیروی انسانی و جابجایی و اموزش اونها، نزدیک به پنج ماه طول کشیده و یک هفته ای هست که این عملیات مهم که از بزرگترین عملیات نظامی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این کشوره،آغاز شده . تاکنون ١۶٠ کیلومتر مربع از مناطق جنوب و جنوب غرب حلب که سالهاست در دست تروریست های تکفیری بوده، و دستکم ١۴ روستا و شهرک این منطقه هم، از دست تروریست ها، باز پس گرفته شده. دستکم ۵٠٠ تروریست داعشی و غیر داعشی در این مناطق و شمال لاذقیه به هلاکت رسیدند. نبرد بسیار سختی است و هدف نهایی اون علاوه بر پاکسازی حومه حلب، نزدیک شدن به دو شهر فوعه و کفریا است ، جایی که ماههاست ٣٠ هزار شیعه در محاصره کامل داعشی هایی هستند که قسم خوردند، به محض ورود به این دو شهر، همه رو قتل عام می کنند .

هموطنان ارجمندم
جوانان و سرداران و پاسداران ایرانی، که به حکم وظیفه ” مستشاری” در سوریه هستند، و تعدادشون هم به درخواست طرف سوری، نظر مسولان و شرایط حساس سوریه و منطقه در این کشور، افزایش یافته ، نقش مهم و تعیین کننده ای در “مستشاری #عملیاتی ” این نبرد دارند. این حضور پررنگ تر، در نبرد سخت با تروریست ها، که تا بن دندان مسلح هستند و هر روز بیشتر از قبل از ترکیه و عربستان و قطر و امریکا، تجهیز و حمایت می شن، طبیعتا، باعث احتمال بالا رفتن شمار شهداء، و مجروحان میشه و این مساله مهم ترین علت افزایش شمار شهدای عزیز در سوریه است. به شرط حیات، در روزهای اینده از این عملیات و جزییات و فتوحات مدافعان حرم، بیشتر خدمتتان عرض خواهم کرد.
ان شالله”