استقبال گرم پدر شهید عماد مغنیه از آیت الله اعرافی در لبنان

در دیداری که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شد، آیت الله اعرافی، رئیس جامعهالمصطفی و «آقای حسون»، مفتی اهل سنت سوریه، درباره مسائل مختلف به تبادل نظر پرداختند.

آیت الله اعرافی، امام جمعه قم و رئیس جامعهالمصطفی، در ادامه سفر به لبنان، جهت ادای احترام به شهدای مقاومت، در روضه الشهداء بیروت حضور یافت.

در این مراسم، رئیس المصطفی با حضور بر مزار شهید عماد مغنیه و فرزند ایشان شهید جهاد عماد مغنیه، ضمن قرائت فاتحه، با استقبال گرم پدر این شهید بزرگوار مواجه شد.

آیت الله اعرافی، رئیس جامعهالمصطفی العالمیه، در ادامه سفر به لبنان، از موسسه معارف الحکمیه بیروت بازدید کرد.

پس از این بازدید، آیت الله اعرافی با «شیخ شفیق جرادی»، رئیس موسسه معارف الحکمیه لبنان دیدار و گفت و گو نمود.

شایان ذکر است در این دیدار، دو طرف درباره آثار و اقدامات پژوهشی این موسسه به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

مراسم تقدیر از طلاب ممتاز نمایندگی لبنان

مراسم تقدیر از طلاب و دانش آموختگان ممتاز نمایندگی جامعهالمصطفی در لبنان، با حضور آیت الله اعرافی، رئیس المصطفی، برگزار شد.

در این مراسم که با حضور طلاب، کارکنان و استاید نمایندگی جامعهالمصطفی در لبنان برگزار گردید، آیت الله اعرافی، به سخنرانی پرداخت.

در ادامه این مراسم، از طلاب و دانش آموختگان ممتاز نمایندگی جامعهالمصطفی در لبنان، تقدیر به عمل آمد

بازدید رئیس المصطفی از مرکز الحضاره بیروت

رئیس جامعهالمصطفی در ادامه سفر خود به لبنان، از مرکز الحضاره لتنمیه الفکر الاسلامی بازدید کرد.

آیت الله اعرافی پس از بازدید از این مرکز، با «حجت الاسلام والمسلمین زراقط»، رئیس این مرکز دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین زراقط، گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست انجام در این مرکز را ارائه نمود.

در ادامه، آیت الله اعرافی، ضمن تقدیر از فعالیت های علمی و تحقیقاتی این مرکز، به بیان توصیه ها و نکات مهمی پرداخت.

دیدار آیت الله اعرافی با سفیر ایران در لبنان

آیت الله اعرافی، رئیس جامعهالمصطفی و امام جمعه قم، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران، با سفیر کشورمان در لبنان دیدار کرد.

آیت الله اعرافی، در ادامه سفر دو روزه خود به لبنان، صبح روز چهارشنبه، با «آقای فتحعلی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله اعرافی در این دیدار، با اشاره به فعالیت ها و دستاوردهای جامعهالمصطفی العالمیه در عرصه های مختلف علمی و بین المللی، از حمایت های سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان از فعالیت های نمایندگی المصطفی در این کشور تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است در این جلسه، دو طرف بر افزایش تعاملات و همکاری های دوجانبه تأکید کردند.

دیدار آیت الله اعرافی با مفتی اهل سنت سوریه

آیت الله اعرافی، رئیس جامعهالمصطفی و امام جمعه قم، در ادامه برنامه های دومین روز سفر به سوریه، با مفتی اهل سنت سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که صبح دیروز با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شد، آیت الله اعرافی، رئیس جامعهالمصطفی و «آقای حسون»، مفتی اهل سنت سوریه، درباره مسائل مختلف به تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار، دو طرف ضمن بررسی مشکلات پیش روی مسلمانان، بر ضرورت همکاری و حفظ اتحاد میان مسلمانان، اعم از شیعه و اهل سنت، تأکید کردند.

دیدار رئیس المصطفی با وزیر علوم سوریه

آیت الله اعرافی، رئیس جامعهالمصطفی، در ادامه سفر به سوریه، با وزیر علوم این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که صبح روز سه شنبه، با حضور «محمد رضا رئوف شیبانی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد، آیت الله اعرافی به معرفی جامعهالمصطفی العالمیه پرداخت.

گفتنی است در ادامه این دیدار، روند رسمیت بخشی به نمایندگی جامعه المصطفی در سوریه و مدارک این نمایندگی، مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار آیت الله اعرافی با رئیس مجمع حضرت رقیه(س)

آیت الله اعرافی، رئیس جامعهالمصطفی، در ادامه سفر خود در سوریه، با رئیس هیئت علمای اتباع مذهب اهل بیت(علیهم السلام) سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار آیت الله اعرافی با «سید عبدالله نظام»، رئیس هیئت علمای اتباع مذهب اهل بیت(علیهم السلام) سوریه و رئیس مجمع حضرت رقیه(س) که در محل نمایندگی المصطفی در سوریه انجام شد، دو طرف درباره مسائل مختلف به تبادل نظر پرداختند.

شایان ذکر است در این دیدار، راهکارهای همکاری میان حوزه علمیه امام خمینی(ره) المصطفی و حوزه های تحت مدیریت سید عبدالله نظام، مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار آیت الله اعرافی با وزیر اوقاف سوریه

رئیس جامعهالمصطفی، در ادامه سفر خود به سوریه، دوشنبه شب، با وزیر اوقاف این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله اعرافی در دیدار با «دکتر محمد عبد الستار السید»، به معرفی جامعه المصطفی، اهداف و دستاوردهای آن در عرصه های مختلف پرداخت.

وزیر اوقاف سوریه نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی با آیت الله اعرافی، از آمادگی این وزرات برای افزایش همکاری ها با نمایندگی المصطفی در سوریه خبر داد.

شایان ذکر است در ادامه این دیدار، دو طرف زمینه های همکاری فیمابین را در عرصه های گوناگون مورد بررسی قرار دادند.

برنامه های روز نخست سفر آیت الله اعرافی به سوریه

افتتاح حوزه علمیه حضرت زین العابدین(ع) در دمشق، دیدار با طلاب و کارکنان نمایندگی المصطفی، جلسه با اساتید حوزه های علمیه سوریه و سخنرانی در جمع عزادران حسینی حرم حضرت رقیه(س)، بخشی از برنامه های روز نخست سفر رئیس جامعه المصطفی العالمیه به سوریه بود.

افتتاح حوزه علمیه حضرت زین العابدین(ع) در دمشق

حوزه علمیه حضرت زین العابدین(ع) دمشق، با حضور آیت الله اعرافی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، افتتاح شد.

حوزه علمیه حضرت زین العابدین(ع)، بعد از ظهر روز دوشنبه، با حضور و سخنرانی رئیس جامعهالمصطفی در جمع مدعوین حاضر در مراسم، رسما افتتاح شد.

دیدار با کارکنان و طلاب نمایندگی المصطفی در دمشق

شایان ذکر است، آیت الله اعرافی همچنین صبح روز دوشنبه با حضور در نمایندگی جامعهالمصطفی در سوریه، با کارکنان و طلاب خواهر و برادر این نمایندگی دیدار نمود و در این جمع، به زبان عربی، درباره عاشورا و درس های آن به سخنرانی پرداخت.

حضور در جمع اساتید حوزه های علمیه سوریه

حضور در جمع اساتید حوزه علمیه امام خمینی(ره) و دیگر حوزه های علمیه سوریه، از دیگر برنامه های رئیس جامعهالمصطفی در این روز بود.

آیت الله اعرافی در این جلسه، پس از استماع نظرات و پیشنهادات اساتید حاضر در جلسه، در سخنانی، مطالب ارزنده ای را بیان نمود.

سخنرانی در جمع عزادران حسینی حرم حضرت رقیه(س)

رئیس جامعه المصطفی در ادامه برنامه های روز نخست، برای ادای فریضه نماز مغرب و عشا به حرم مطهر حضرت رقیه(س) مشرف شده و پس از اقامه نماز در جوار ضریح آن حضرت، در جمع عزادران حسینی به سخنرانی پرداخت.

بازدید رئیس المصطفی از سفارت ایران در دمشق

آیت الله اعرافی، رئیس جامعهالمصطفی، در سفر به کشور سوریه، صبح روز دوشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور یافت.

آیت الله اعرافی و هیئت همراه، با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران، با کارگزارن سفارت دیدار کرد.

شایان ذکر است، امام جمعه قم در این دیدار، پس از مراسم قرائت زیارت عاشورا، برای کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران درباره درس­های عاشورا سخنرانی نمود.

رئیس جامعهالمصطفی مظلومیت و جانسوزی نهفته در عاشورا را از عوامل ماندگاری این واقعه برشمرد و ابراز داشت: در عین مظلومیت در عاشورا حماسه‌ای عظیم رخ داد که قابل وصف نیست.

آیت الله اعرافی تبلور در آمیختگی حماسه با عرفان را از ویژگی‌های عاشورای حسینی خواند و خاطرنشان ساخت: انواع نکات اخلاقی در زمینه تعامل با دوست، دشمن، اصحاب، یاران و خانواده و آموزه‌های اخلاقی بی شمار دیگر را در طی مسیر عاشورا می‌توان مشاهده نمود.

سخنرانی آیت الله اعرافی در جمع عزاداران حرم حضرت زینب(س)

رئیس جامعهالمصطفی، در سفری دو روزه به کشور سوریه، در جمع عزاداران حرم حضرت زینب(س) به سخنرانی پرداخت.

آیت الله اعرافی در این مراسم درباره محرم، عاشورا و رمز ماندگاری واقعه کربلا به زبان عربی سخنرانی نمود.

رئیس جامعهالمصطفی با اشاره بر این که عاشورا را می‌توان از منظر فقهی و دید فقهی مذاهب گوناگون تحلیل نمود، یادآور شد: عاشورا منظومه اخلاقی بسیار غنی و جذابی است و از منظر اجتماعی، جامعه شناختی و روانشناسی تفسیر و تحلیل می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: آن‌قدر تابلوی حماسه عظیم عاشورا رنگارنگ و دلرباست، که هر انسان منصفی را در خود جذب و غرق می‌کند.

گفتنی است، دیدار با کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت و دیدار با کارکنان و طلاب نمایندگی المصطفی در سوریه، از دیگر برنامه های سفر رئیس جامعهالمصطفی به سوریه بوده است.