انتقاد مسئول موزه شهداء از حذف عنوان شهید از برخی قبوض خدماتی میبد

وی ضمن انتقاد از این اقدام اداره پست گفت: این کار به هر دلیلی که انجام شده اصلا موجه نیست و هر روز تماسهای مکرری با بنده در اعتراض به این اقدام انجام می‌شود.

مسئول موزه شهدای میبد در گفتگو با خبرنگار “میبدما” پیرامون نامگذاری معابر میبد به اسم شهداء این شهرستان، توضیحاتی را ارائه کرد.

مهندس جلال دهقانی با بیان اینکه از سال ۷۲ و همزمان با رفتن بنده به تبلیغات گردان عاشورا موضوع نامگذاری معابر شهرستان به نام شهدا و در تابلوهایی زیبا و فاخر آغاز شد که با کمک شهردار وقت میبد و با هزینه ۴۰۰ هزار تومانی این کار انجام گرفت.

?

وی افزود: برای این کار، با مشکلات متعددی مواجه شدیم اما به لطف الهی این کار به خوبی انجام گرفت و بر سر کوچه ها تابلوهایی با گرافیک زیبا و همراه با نام شهید به علاوه شماره کوچه قرار داده شد.

مسئول هیات رزمندگان اسلام میبد افزود: پس از این اقدام ما به توصیه فرمانده وقت سپاه میبد به عضویت شورای نامگذاری معابر میبد درآمدیم و در این شورا افرادی مانند شهردار، فرماندار، فرمانده سپاه، رئیس سازمان تبلیغات، دفتر امام جمعه، رئیس بنیاد شهید و… عضوت داشتند.

وی گفت: هنوز آن تابلوها در ورودی برخی از کوچه های شهر میبد و حتی برخی روستاهای این شهرستان قرار دارد.

دهقانی با اشاره به تصمیم چند سال قبل شهرداری میبد برای جایگزینی نام کلیه معابر با اسامی نیلوفر و نسترن و حذف اسامی شهدا گفت: وقتی این اقدام نابجا با توجیهاتی مثل اینکه شهدا نیلوفران ما هستند! انجام شد، جمعی از خانواده های شهدا در یک شب کلیه تابلوهایی که جایگزین اسم شهدا شده بود را جمع کردند.

وی افزود: با این اتفاق، بلافاصله شورای تامین شهرستان میبد تشکیل جلسه داد و سریعا تابلوهای جدید با نام شهدا روی آن کوچه ها قرار گرفت.

مسئول یادواره شهدای میبد ضمن انتقاد از اتفاق اخیری که درباره کوچه شهید مسعود دهقانی افتاد، خاطرنشان ساخت: در جدیدترین این موارد به تازگی متوجه شده ایم که اداره پست عنوان شهید را از برخی قبوض حذف کرده است و مثلا به جای کوچه شهید غلامرضا دهقانی نوشته کوچه غلامرضا دهقانی!

وی ضمن انتقاد از این اقدام اداره پست گفت: این کار به هر دلیلی که انجام شده اصلا موجه نیست و هر روز تماسهای مکرری با بنده در اعتراض به این اقدام انجام می‌شود.

وی گفت: از اداره پست این انتظار وجود دارد که هرچه زودتر این اشتباه خود را اصلاح کند.