آیین‌نامه مصاحبه‌ها در میبد مراعات نشده است/ کمیته جذب دانشگاه علوم پزشکی یزد برای رفع شائبه‌ها تصمیم گرفت تا مصاحبه‌ها تکرار شود

وی گفت: با ملاحظه این موارد و برای رد بعضی شائبه‌ها کمیته جذب تصمیم گرفت تا با اعزام یک تیم کامل از مرکز به میبد، مجددا این مصاحبه‌ها انجام شود چون ممکن بود اعتراضاتی صورت بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد درباره حواشی مصاحبه‌های اخیر مرکز بهداشت میبد برای جذب نیروی شرکتی در طرح تحول سلامت، توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر محمد حسن لطفی در گفتگو با خبرنگار “میبدما” با بیان اینکه قرار بوده تیم‌های مصاحبه‌کننده برای جذب نیروی شرکتی در ادامه طرح تحول سلامت، دو یا سه نفره باشند، گفت: ظاهرا این موضوع در میبد مراعات نشده و آیین نامه مصاحبه‌ها مورد عمل قرار نگرفته و در برخی رشته‌ها مصاحبه‌ها به صورت انفرادی و در اتاق‌های مجزا برگزار شده است.

6

وی افزود: این نحوه مصاحبه ممکن است این شائبه را ایجاد کند که خدای ناکرده سوگیری‌هایی اتفاق افتاده باشد اما وقتی دو یا سه نفر مصاحبه‌کننده سر یک میز بنشینند و مصاحبه را انجام دهند خود به خود نظرات همدیگر را اصلاح می‌کنند که در میبد این اتفاق نیفتاده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تصمیم کمیته جذب نیروی دانشگاه در این باره گفت: با ملاحظه این موارد و برای رد بعضی شائبه‌ها کمیته جذب تصمیم گرفت تا با اعزام یک تیم کامل از مرکز به میبد، مجددا این مصاحبه‌ها انجام شود چون ممکن بود اعتراضاتی صورت بگیرد.

وی این موضوع را فاقد اهمیت دانست و گفت: این مصاحبه‌ها برای استخدام نبوده و صرفا برای جذب نیرو از طریق شرکتی بوده است.

دکتر لطفی با بیان اینکه این اتفاق صرفا در میبد افتاده، افزود: ما وظیفه داشتیم در این مرحله، عدالت ذبح نشود و حق به حق‌دار برسد و تمام مسائل و مشکلات بهداشت و درمان میبد زیر ذره‌بین دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

وی گفت: ما سعی کردیم که مصاحبه در همه رشته‌ها را تکرار کنیم تا هیچکس احساس تبعیض نکند و این بحث‌ها در همه‌جا هست و خود سیستم مراقبت می‌کند تا حل شود.