دستگاه پوسیده آل‌سعود، کفایت لازم برای اداره امور حج را ندارد/ خاندان آل‌سعود ذاتش نامشروع است

وی افزود: اصل این است که سالمند پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ ، معلولین و بویژه جانبازان باید در خانه ها صیانت شوند و مهر و محبت و رابطه خویشاوندی و خانوادگی را حس کنند.

امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت حوادث تلخ و ناگوار مکه به همه امت اسلام و مسلمانان گفتند : زنجیره ای از حوادث با این خسارت عظیم که رهبر عظیم الشان انقلاب سه روز را عزای عمومی اعلام کردند ؛ نشان دهنده این است که در بهترین وضعیت دستگاه پوسیده سلطنتی غیر مشروع آل سعود ، کفایت لازم برای اداره امور حج را ندارد.

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه پرونده آل سعود سنگین و گران بار از مجموعه جنایات است افزودند : این رژیم پوسیده میلیاردها پول و ذخایر جهان اسلام را در طول چند دهه برای اینکه مسلمانان را متفرق و ترور را ترویج کند خرج کرده است.

آل سعود داری پرونده سنگین و گرانباری از جنایات است

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : آل سعود در حمله به ایران و خیلی کشور ها همراه متجاوزین مثل صدام بود و هزاران میلیارد علیه این ملت و ملت های مسلمان هزینه کرده است.

ایشان حمله مستقیم نظامی آل سعود به بحرین و یمن را نامشروع خواندند و با بیان اینکه یمن پاره جهان اسلام است که امروز زیر لگدهای شیطانی شما در حال له شدن است اظهار داشتند: باید در عزای یمن و مردم مظلوم یمن که در همین ایام ماه حرام و عید زیر بمباران است خون گریست که رژیم پوسیده آل سعود در ضدیت با مسلمانان همیشه در کنار اسرائیل و آمریکا قرار گرفته است.

امام جمعه میبد خاطرنشان کردند : شما آل سعودی ها در موج بیداری موج سواری کردید و فتنه ها برانگیختید تا جریان مقاومت شکست بخورد و در دامن شما القاعده ، طالبان و داعش پیدا شدند که روزی به سراغ خودتان خواهند آمد.

آل سعود ذاتش نامشروع است

آیت اعرافی با بیان این که خاندان آل سعود ذاتش نامشروع است تصریح کردند : در این رژیم پوسیده ، در جریانی اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و وابسته که در آن دمکراسی ، آراء مردم و مشورت نیست ؛ ملت های مسلمان را این گونه در عالم عزادار کرده است و امروز همه مظلومان عالم فریاد رسای ضدیت با اربابان اینها و با خود اینها با شعار مرگ بر آل سعود و مرگ بر امریکا سر می دهند .

مسئولان و ملت نفوذ امریکا را جدی بگیرند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه نفوذ امریکا مساله جناحی و سیاسی نیست تصریح کردند : ما در شرایطی قرار گرفتیم که مسئولان و ملت ما مقوله نفوذ و موج سواری امریکا را باید جدی بگیرند .

ایشان با بیان اینکه نمی توان به امریکا اعتماد کرد چرا که اگر سابقه نهضت مشروطه ، نفت و کودتاها را مشاهده کنید می فهمید که به آدمهایی که خیانت کرده اند نمی توان اعتماد کرد افزودند: مگر ما می خواهیم به اسارت و بدبختی دوره قبل برگردیم و مگر نمی بینید که ملت ها زیر چکمه خونخواران در حال له شدن هستند این همه خون از دست و پنجه آنها می بارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : امروز هم در برجام و غیر برجام باید در مقابله با قدرت های غربی باید محکم و استوار ایستاد.

در دفاع مقدس به اوج پیروزی در همه ابعاد رسیدیم

امام جمعه میبد پیام دفاع مقدس را بیداری و استواری ملت بزرگ ایران خواند و افزود: ما در دفاع مقدس به اوج پیروزی در همه ابعاد معنوی و اخلاقی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی رسیدیم و این راه باید ادامه داشته باشد.

حضرت آیت الله اعرافی تصریح کردند : دشمنان این ملت در سراسر عالم بدانند ملتی که دفاع ۸ ساله دارد و نیروهای نظامی و انتظامی ، جوانان و ایثارگران همه صف در صف گوش به فرمان رهبری در برابر زیاده خواهی دشمنان و قدرتهای غربی امریکا و اسرائیل ناچیز و تکفیری ها و داعشی های کوتاه فکر نادان ایستاده اند ؛ هرگز در برابر شما تسلیم نخواهند شد .

فکر نکنید ماهواره و فضاهای مجازی و شیطانی شما ملت ما را نابود می کند

خطیب جمعه میبد گفتند : فکر نکنید ماهواره و فضای مجازی و هجمه های اخلاقی و شیطانی شما این ملت را از بین می برد چرا که هم اکنون میلیون ها جوان عاشق شهادت و همراه انقلاب داریم .

امروز هم خون دفاع مقدس در رگهای این ملت در جریان است

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه امروز هم خون دفاع مقدس در رگهای این ملت در جریان است افزودند: جوانان دل داده در این کشور زیاد است و رهبری رشید و آگاه بالای سر این ملت است که اجازه نخواهند داد داعش و دشمنان نگاه چپی به این کشور داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خدمت به ملت بزرگ ایران را وظیفه مسئولین دانستند و گفتند : وظیفه مسئولین خدمت به ملت است .

فرهنگ دفاع مقدس باید در بین نسل نوجوان و جوان ما احیاء شود

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با تبریک هفته دفاع مقدس به بسیجیان و سپاهیان و جانبازان و ایثارگران به ابعاد دفاع مقدس پرداختند و افزودند : تواضع ، فروتنی ایثار و گذشت ، شجاعت ، دلدادگی به یکدیگر ، برخورد صمیمی ، عبادت و راز و نیاز با خدا و درسهای گوناگون اخلاق اسلامی که در جبهه ما عینیت پیدا کرد و جوانان پانزده و شانزده ساله به اوج اخلاق و معنویت رسیدند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه در جبهه های ما یک سبک زندگی دوست داشتنی و اسلامی پیدا شد که امروز هم باید احیاء شود گفتند: جبهه مدرسه سبک زندگی و مکتب اخلاق اسلامی بود که فرزندان ما به اوج عرفان و معنویت و اخلاق و سبک زندگی اسلامی رسیدند.

ما در برابر تهاجم دشمن به احیاء سبک زندگی بسیجی و جهاد و دفاع نیاز داریم

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : ما در برابر تهاجم های بی امان دشمن به احیاء سبک زندگی بسیجی در جهاد و دفاع مقدس نیاز داریم و این مکتب باید در جامعه ، خانه ، آموزش و پرورش ، صنعت ، محیط کارگری و همه جامعه بعنوان الگوی رزمندگان ملاک قرار بیگرد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به پیام امام رحمه الله علیه در قطعنامه یادآور شدند : بالاترین دستاورد جنگ این بود که انسانهای کامل از دل جنگ بیرون آمدند و فرزندان ما به قله های بلند دانش و مهارت و فرماندهی رسیدند و این فتح الفتوح دفاع مقدس بود و کورند کسانیکه این عظمت را نمی بینند چرا که این یک پرونده اخلاق و ادب در جبهه های ما بود که یاد این الگوها را بازسازی کرد.

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه دفاع مقدس پیروزی های خیره کننده رزمندگان ما در دفاع مقدس است بیان کردند : در دو قرن اخیر هر جنگی در زمان پادشاهان سست عنصر اتفاق افتاد از جمله در جنگ جهانی دوم ، قرارداد گلستان ، قرارداد ۱۹۱۹ و بحرین بخشی از کشورما جدا شد و شکست خوردیم اما در پرتو اسلام و زیر شعاع نور انقلاب اسلامی و رهبری امام و ولایت فقیه و در شعاع عظمت ملت و نیروهای رزمی و بسیج و ایثارگران و خانواده های شهدا برای اولین بار در دفاع مقدس کشور ما تجزیه نشد و کشور سربلند از ۸ سال جنگ نابرابر بیرون آمد و امروز هم مسئولین یادشان باشد که شجاعت و ایستادگی عزت بخش است و در برابر اخم قدرتها نباید کوتاه بیایند .

قدردانی از سپاه و بسیج و مردم در برگزاری مراسم های هفته دفاع مقدس

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود از اهتمام همه مسئولان و مردم شریف بویژه نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه و بسیج در برگزاری برنامه های دفاع مقدس و اجرای خوب مراسم رژه در شهرستان قدردانی کردند.

مناسبت ها :

امام جمعه میبد یاد و خاطره شهدا فرماندهان شهید ، شهدای دفاع مقدس ، امام شهیدان را هم گرامی داشتند .

ایشان با گرامی داشت نام و یاد امام کاظم و امام هادی علیهم السلام ، دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر را هم تبریک گفتند و افزودند : از همت بلند مردم شریف در برپا داشتن دعای عرفه ، نماز عید و قربانی و خدمت و رسیدگی به مستمندان هم تشکر می کنم.

باید فرهنگ احترام به سالمندان بین فرزندان ما تقویت شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سالمندان را گرامی داشتند و با بیان اینکه سالمند در پیشگاه خدا محبوب و ارزشمند است و در منطق اسلام افراد مسن و پدران و مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و همه سالمندان جز عیال جامعه هستند و بیش از همه باید هر خانواده سالمندان خودش را صیانت کند افزودند : خانه سالمندان استثناست و اصل این است که سالمند پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ ، معلولین و بویژه جانبازان باید در خانه ها صیانت شوند و مهر و محبت و رابطه خویشاوندی و خانوادگی را حس کنند.

امام جمعه میبد تاکید کردند: باید فرهنگ احترام به سالمندان بین فرزندان ما تقویت شود .

توجه به اصول ایمنی از خسارت جلوگیری می کند

آیت الله اعرافی روز آتش نشانی و امنیت را هم گرامی داشتند و از کسانی که در تامین امنیت مردم در آتش نشانی تلاش می کنند قدردانی کردند.

خطیب جمعه میبد توجه به اصول ایمنی را بسیار مهم خواند و با اشاره به حوادث تلخ و خونبار مکه اظهار داشتند : بی توجهی به اصول امنیت این خسارت ها به بار آورد و ما باید در برابر حوادث طبیعی ، زلزله ، آتش سوزی و وقایعی که بویژه جان ادم ها را تهدید می کند باید اصول ایمنی را بلد باشیم.

تقوا سپر محکمی در برابر عذاب الهی است

ایشان در آغاز بیانات خود هم تقوا را سپر محکمی دانستند که ما را از عذاب خدا نجات می دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با عبادت و طاعت و فرمانبری از خداوند این سپر ما را از تهاجم شیطان حفظ می کند افزودند: سپاه بزرگ شیطان در درون و بیرون ، ما را مورد هجمه قرار می دهد و تا لحظه خدا و مرگ هیچ یک از ما و شما مصئون از تهاجم سپاه شیطان در درون و بیرون نیستیم و مقابله با شیطان درون و بیرون ، نیازمند هوشمندی و هوشیاری و بصیرت است.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : پیام نمازجمعه ، تقوا بازگشت به خویشتن ، هر هفته یک بار است و با حضور در مراسم باشکوه عبادی نماز ، ما به خویشتن باید برگردیم و تقوا را در وجودخود تقویت کنیم و خود را آماده انجام وظایف مقابله با شیطانها کنیم .

ایشان افزودند : در این مسیر سخت زندگی ، مقابله با شیطانها به فضل و عنایت تو دل بستیم و در دعای عرفه خواندیم که چقدر نیازمند به تقوا داریم .