۲۰۰ طلبه خواهر و ۱۵۰ طلبه برادر در میبد مشغول به تحصیل هستند/ باید حوزه‌های میبد بالای هزار نفر طلبه تربیت کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شهرستان میبد پایگاه علم، دانش، جهاد و خاستگاه موسس حوزه قم بوده است تصریح کرد: باید حوزه های میبد بالای هزار نفر طلبه از سراسر کشور و در رشته های مختلف تربیت کند

با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد ، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران ، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان و جمعی از طلاب و روحانیون ، سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه در شهرستان میبد آغاز شد .

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در این مراسم که در حوزه خواهران این شهرستان برگزار شد آغاز سال تحصیلی جدید را به همه طلاب و روحانیون حوزه های علمیه خواهران و برادران میبد تبریک گفت .

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه خواهران شهرستان میبد نخستین حوزه استان است که در چهار سطح فعالیت دارد گفت : در حال حاضر ۲۰۰ طلبه در حوزه خواهران میبد مشغول تحصیل هستند و بیش از ۲۰۰ نفر هم از این حوزه فارغ التحصیل و در جای جای استان مشغول کار شدند.

وی افزود : در حوزه براداران میبد هم بیش از ۱۵۰ طلبه در ده پایه مشغول تحصیل هستند که ۵۰ نفر آن غیر بومی هستند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شهرستان میبد پایگاه علم ، دانش ، جهاد و قیام و خاستگاه موسس حوزه قم بوده است تصریح کرد : باید حوزه های میبد بالای هزار نفر طلبه از سراسر کشور و در رشته های مختلف پذیرش و نیرو تربیت کند .

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه قوام کار حوزه به تهذیب و پیشرفت معنوی و اخلاقی است به برخی از آسیب ها اشاره کرد و افزود : اگر علم و دانش ما همراه با مادمیات شود علم آسیب زده می شود.

آیت الله اعرافی غفلت از اتصال علم به غیب ، علم در برابر عالم زبردست ، غفلت از اهداف بلند علم و چگونگی به کارگیری علم و عجب و غرور را از آفت های علم برشمرد و افزود : علم ما و شما باید راهگشای سعادت بشر و جامعه باشد.

وی افزود : حوزه جایی است که عالیترین اندیشه ها و علم ها را بدون آفت ها دنبال میکند بنابراین دانش تان را با عبودیت خدا با تواضع و فروتنی و با ذکر حق درآمیزید و با یاد خدا سال تحصیلی را آغاز کنید.

در پایان این نشست ۴ نفر از طلاب حوزه برداران شهرستان میبد به لباس مقدس روحانیت ملبس و معمم شدند و از تعدادی از طلاب برادران و خواهران ممتاز نیز با اهداء لوح تجلیل شد .