به ازای هر مرد یزدی ۱٫۵ موتورسیکلت وجود دارد/ در ۶ ماه اول امسال بیش از ۳هزار نفر در استان مجروح حوادث ترافیکی داشتیم/ از ۴۰۰نفر ضایعات قطع نخاعی در استان، ۳۰۰نفر مربوط به حوادث ترافیکی است

سروان آدمی زاده عمده تصادفات در سطح استان و بخصوص شهر یزد که بیش از ۵۰درصد جمعیت استان را به خودش اختصاص داده را بحث تصادفات موتورسیکلت دانست و خاطرنشان ساخت: متاسفانه امسال بیش از۶۱ درصد از حوادث ترافیکی مربوط به عابرین پیاده است.

همایش رانندگان نمونه شهرستان میبد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این مراسم سروان آدمی زاده مسئول آموزش راهنمایی رانندگی استان در خصوص بحث آموزش فرهنگ ترافیک مواردی را یادآورشد.

وی تصریح کرد: آمار وسایل نقلیه در کشور چشمگیر شده و جهش عجیبی داشته است. در حال حاضر بیش از ۱۷ میلیون دستگاه وسایل نقلیه در سطح معابر ما در حال تردد هستند. در استان یزد بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در حال تردد است که این آمار فوق العاده بالایی است، به طوریکه به هر مرد یزدی ۱٫۵ دستگاه موتورسیکلت می رسد.

سروان آدمی زاده عمده تصادفات در سطح استان و بخصوص شهر یزد که بیش از ۵۰درصد جمعیت استان را به خودش اختصاص داده را بحث تصادفات موتورسیکلت دانست و خاطرنشان ساخت: متاسفانه امسال بیش از۶۱ درصد از حوادث ترافیکی مربوط به عابرین پیاده است.

وی اظهار داشت: در ۶ ماه اول امسال بیش از ۳هزار نفر در استان مجروح حوادث ترافیکی داشتیم.

سروان آدمی زاده اضافه کرد: از ۴۰۰  نفر ضایعات قطع نخاعی در استان، ۳۰۰ نفر مربوط به حوادث ترافیکی است. یعنی اینها کسانی بودند که امروز سالم هستند و بعدازظهر نمی توانند روی پای خود راه بروند.

مسئول آموزش راهنمایی رانندگی استان گفت: در دنیا حوادث ترافیکی، رتبه ۹ را دارد در حالی که در ایران کشور ما رتبه دوم را دارد. یعنی بعد از قلب و عروق بیشترین علت مرگ و میری که ثبت کردند در خصوص حوادث ترافیکی است. هر کشته حوادث ترافیکی ۱۰ نفر را آسیب می رساند که متاسفانه این در جامعه ما دیده نشده است. خانواده ای که یکی از اعضای آن دچار حادثه شده، سازمان بهزیستی، مرکزبهداشت و درمان، مدارس و … درگیر هستند.

وی گفت: پلیس یک تنه نمی تواند کاری انجام دهد بلکه باید فرهنگ سازی شود. افزایش جریمه بعد از یک مدت برای مردم عادی می شود.

سروان محمدی خاطرنشان ساخت: مهندسی ترافیک، راهسازی، پیاده رو سازی، تابلو علائم و از طرف دیگر اعمال قانون زیرساخت هایی است که لازم است ولی اگر مردم نخواسته باشند، مشکل حل نخواهد شد. مهمترین مسئله فرهنگ خود مردم است باید برای مردم فرهنگ سازی شود.

وی اضافه کرد: ما هنوز نتوانستیم فرهنگ سازی کنیم که کلاه ایمنی لازم استفاده از موتورسیکلت است. استان یزد بیش از ۳۵۰ هزار موتورسیکلت دارد این حجم وسایل نقلیه نشان دهنده این است که باید تفکرات و زیرساختهای مناسبی را برای این ابزار آلات فراهم شود.

مسئول آموزش راهنمایی رانندگی استان تاکید کرد: شهر یزد در ۲ سال گذشته جهش خوبی در بحث کنترل ترافیک از طریق سیستماتیک و دوربین های کنترل ترافیک و تجهیز نمودند ابزار آلات روز داشته است. ولی متاسفانه سالی ۶هزار مجروح حوادث رانندگی داریم که این مجروح ها برای ما ایجاد مشکل می کنند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم تقدیرنامه و لوح یادبودی به جناب سروان عزیزالله دست باف ریاست راهنمایی و رانندگی شهرستان میبد اهدا شد. همچنین هدایایی نیز به همیاران پلیس تقدیم شد و به قیدقرعه به بیست نفر از رانندگان برتر میبدی هدایایی اهدا شد.

گفتنی است، این مراسم با حضور مهندس کلانتری از دفتر فنی استانداری، مهندس پور مسجدی مسئول آموزش اطفاء حریق، مهندس دهقانی از ستاد بحران استان، مسئولین شهرستان میبد و رانندگان نمونه شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.