اگر در جایی رهبری به دولت تذکر می‌دهند به‌معنای تضعیف نیست/ آِیت‌الله حائری افتخار میبد، یزد و ایران و جهان تشیع است

دولتهایی مثل انگلیس گرگ هایی هستند که اگر در مقابلشان هوشمند و قدرتمند نباشیم به حقارت ما قانع نمی شوند و باید در مقابل آنها کار اقتصادی ، علمی و فرهنگی کنیم و عقلانیت خود را نشان دهیم .

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اعزام کاروان های حجاج به سمت بیت الله الحرام با آرزوی سلامتی و قبولی حج به حجاج گفتند : حج امسال باید مایه شکوه ، عزت و افتخار اسلام باشد .

حضرت آیت الله اعرافی حج را نماد وحدت اسلامی و معارف بلند اهل بیت خواندند و افزودند: حجی که در پرتو ولایت باشد حج کامل است و باید با رعایت اسرار ، آداب و احکام حج ، حجاج ما حج درست داشته باشند .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه به حمدالله کسانی که بعنوان خدمت به حرمین ، به یمن و بحرین حمله کردند موفق نشدند گفت : آنها به دنبال جبهه متحد در دنیا بودند اما مجلس پاکستان با قدرت در برابر حضور نظامی پاکستان ایستاد و اجازه نداد پاکستان که دلبسته عربستان بود با آنها همراه شود .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سایر کشورهای منطقه هم فهمیدند که نباید با آتش بازی کنند اظهار داشتند : کشورهای منطقه فهمیده اند که نباید همراه عربستان شوند و به کشوری مظلوم حمله کنند .

آیت الله اعرافی تصریح کردند : امروز عربستان در عزلت و تنهایی قرار دارد و مسیری که پیش می رود مسیر شکست خورده و افتضاح است .

رجایی و باهنر دو فرزانه یگانه و اسوه خدمت به خلق خدا بودند

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود سالروز شهادت شهیدان سرافراز دولت ، شهیدان رجایی و باهنر دو فرزانه یگانه ، الگو و اسوه خدمت به خلق خدا را گرامی داشتند .

خطیب جمعه میبد اظهار داشتند : هفته دولت در سال همدلی و همزبانی و در این شرایط سخت که دولت مسئولیت اجرایی و اقتصاد ، فرهنگ و سیاست را بر دوش دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل هم دولت ها همواره مورد حمایت ملت و امام و رهبری معظم بودند .

ایشان خاطرنشان کردند : اگر هم در جایی رهبری معظم تذکر می دهند به معنای تضعیف نیست چرا که دولت های متفاوت با گرایش های گوناگون روی کار آمده اند و کارهای بزرگی کردند که سرجمع کشور در شاخص های زیاد به پیشرفت منجر شده است .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تشریح جایگاه دولت ها در بین ملت گفتند : انقلاب اسلامی آمد و فاصله ملت و دولت را برداشت ؛ کشوری که سالها قبل از کودتای انگلیسی ۲۸ مرداد و بعد از آن دچار استبداد دولت ها و دولت های استبدای غیر مردمی بود و ملت ما در طول قرن ها بویژه در دوره های قاجار قبل و بعد آن و دوره پهلوی با دولت های خود قهر بودند و در کودتای ۲۸ مرداد هم امریکا و انگلیس کودتای ننگین را بر کشور ما تحمیل کردند.

انتخابات و آراء مردم مهمترین دستاورد انقلاب برای ملت ایران بود

امام جمعه میبد با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ملت ایران انتخابات و آراء مردم آورد افزودند: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به ملت ایران ، نزدیک شدن ارتباط دولت و ملت بود.

آیت الله اعرافی تصریح کردند : بنابراین باید منصفانه با دولت ها برخورد داشته باشیم چرا که دولت ها هم خدمات دارند که باید قدر دانسته شود و هم ضعف یا اشکال دارند که باید از تذکر و نقد استقبال کنند .

ایشان خاطرنشان کردند : کار بزرگی که دیپلمات های ما در مسأله هسته ای انجام دادند همین کار بزرگ محل اشکالات و نقد است و حتما باید با دقت با رفتار دولت ها مجلس و مردم مان برخورد داشته باشند و منافاتی با جایگاه تکریم و خدمت گذاری ندارد و اینها دو روی سکه اند که باید در فضای همدلی و همزبانی پیش برود.

بالاترین قدرت هر کشور نظام اداری و پویا و فعال است

امام جمعه میبد در ادامه با گرامی داشت روز کارمند ، بالاترین وزن قدرت در هر کشور را نظام اداری پویا ، فعال و سالم خواندند و افزودند: این شاخص در قدرت دولتها بسیار مهم است و سلامت اداری مبرا بودن از بی نظمی ، وقت کشی ، معطل کردن ، رفتن به سمت رشوه ، تخلف از قوانین و بی اعتنایی به مردم بزرگترین آُسیب های قدرت یک جامعه است .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه در سطوح کلان دولتهای ما باید مظهر اقتدار نظام و انقلاب اسلامی باشند افزودند : در شرایطی که دو انتخابات بسیار مهم در پیش داریم همدلی و همزبانی تقویت باید شود و ما بتوانیم در پرتو هدایت های رهبر معظم انقلاب بر اقتدار ملی اسلامی و انقلابی بیافزاییم و جایگاه ایران اسلامی را در سطح جهان صیانت کنیم .

ما در همه حال باید در مقابل دشمنان هوشمند باشیم

امام جمعه میبد بر گفتگو ، منطق و عقلانیت و تعامل با دنیا تاکید کردند و افزودند: باید بدانیم که همین انگلیسی ها که در روابط دیپلماسی با آنها گفتگو میکنیم همین ها کودتای ۲۸ مرداد را ایجاد و فساد و خیانت را به بار آوردند و موجب تجزیه کشور ما در دوران های گذشته شدند بنابراین باید هوشمند در کنار هم بر اقتدار و عظمت کشور تلاش کنیم .

ایران با هفده هزار شهید قربانی تروریسم در دنیاست

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود به مناسبت روز مبارزه با تروریسم اشاره کردند و افزودند: قصه ترور زشت و فاجعه افرینی برای بشریت است و ایران با بیش از هفده هزار شهید ترور ، یکی از قربانیان ترویسم در جهان است .

امام جمعه میبد با اشاره به شخصیت های بزرگ چون رجایی و باهنر در مقوله تروریسم گفت : جمع های زیادی از جوانان و مردم ما قربانی تروریست شدند اما به خاطر دفاع از مقاومت در برابر ظلم متهم به حمایت از تروریسم است و این توهین بزرگی به ملت بزرگ ایران است .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه ما تروریسم را فقط تروریسم کور نمی دانیم افزودند : ترویسم های سامان یافته که دولت اسرائیل در داخل فلسطین و کشورها و کشور ما انجام می دهد را ما تروریسم می دانیم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه حرف ما به جهان این است که منطقه را از سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی و اتمی پاک کنند افزودند: ایران درس بزرگی به قدرت های بزرگ داد در حالی که قدرتهای بزرگ هنوز هم هزینه های زیادی را صرف سلاح های کشتار جمعی و کلاهک های اتمی و هسته ای می کنند .

کاش دنیا فریاد حق طلبانه ایران را می شنید

ایشان با بیان اینکه کاش دنیا فریاد حق طلبانه ایران را می شنید افزودند : ما پیشگام مبارزه با تروریسم هستیم و تروریسم را شامل اشغال کشورها ، کودتا و سلسه زنجیرهایی که امریکا و انگلیس به کشور ما و کشورهای دنیا انجام می دهند می دانیم .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به سابقه دولت هایی مانند انگلیس بر هوشیاری در مقابل آنها تاکید کردند و گفتند : ما سروکار با دولت هایی داریم که سابقه بدی دارند هرچند ما اهل منطق و گفتگو و عقلانیت هستیم اما اینها گرگ هایی هستند که اگر در مقابلشان هوشمند و قدرتمند نباشیم به حقارت ما قانع نمی شوند و باید در مقابل آنها کار اقتصادی ، علمی و فرهنگی کنیم و عقلانیت خود را نشان دهیم .

دنیا بداند ملت ایران با همبستگی در برابر مطامع جنایتکاران خواهد ایستاد

امام جمعه میبد تصریح کردند : همه دنیا بداند ملت ما با همبستگی کامل ، اتکا به خداوند ، ارزشهای متعالی اسلام و انقلاب ، با پیروی از رهبری ، همدلی و همزبانی در کنار هم کشور را آباد خواهند کرد و در برابر مطامع جنایتکاران خواهند ایستاد .

روزپزشک و داروسازی

آیت الله اعرافی روزپزشک و داروسازی را هم به پزشکان و داروسازان و فعالان عرصه بهداشت و سلامت تبریک گفت .

امام جمعه میبد قشر پزشک و همه کسانی که در خدمت بهداشت و درمان هستند را نور چشم جامعه توصیف کرد و افزود : پزشکان مسئولیت سنگینی دارند اما باید با مسئولیت روزافزون و احساس تعهد در ارائه خدمت به جامعه در حوزه بهداشت و درمان توفیق بیشتری داشته باشند.

تعاون علاوه بر رشد عدالت را در جامعه ایجاد می کند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگر از بیانات خود روز تعاون را گرامی داشتند و افزودند: اقتصاد ما باید بر پایه مقاومت ، خودکفایی و نیرومندی در برابر موج های متزلزل کننده باشد چرا که یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی تعاون است.

خطیب جمعه میبد با تاکید بر توسعه فعالیت های تعاونی و فرهنگ تلاش و کار در بین جوانان گفتند : ابتکار و خلاقیت و کار و تلاش ارزشی است که باید سیستم های برنامه ریز دولت هم بر آنها توجه کند .

ایشان با توصیه جوانان به کار تعاونی و تلاش در عرصه های مختلف افزودند : باید با کار و تلاش جامعه خود را آباد کنیم و تعاون زمینه ای است که علاوه بر رشد عدالت را هم در جامعه ایجاد می کند که نیاز به توسعه و حمایت از سیستم بانکی و تسهیلات دارد .

حضور آیت الله حائری در قم سرآغاز شکل گیری یک حوزه نو و بزرگ شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، هفدهم ذی القعده سالروز وفات بنیانگذار حوزه علمیه قم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری را هم گرامی داشتند و گفتند : آِیت الله حائری افتخار میبد ، یزد و ایران و جهان تشیع است .

ایشان با بیان اینکه دوره پانزده ساله حضور آیت الله در قم سرآغاز شکل گیری یک حوزه نو و بسیار بزرگ شد افزودند : فرودین ۱۳۰۰ آیت الله حائری به قم رفت و تا ۱۳۱۵ پایه های یک حوزه بسیار عظیم را ریخت و در هفدهم ذی القعده ۱۳۵۵ هجری قمری در قم و در آن شرایط بسیار سخت حکومت رضاخانی به لقاء خدا رفت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کردند : اما از خود یادگاری به جای گذاشت که منشاء این همه علم و دانش و خیر و برکت در ایران و جهان شد .