دیدار وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با آیت الله اعرافی +عکس

«دکتر سید حسن هاشمی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با حضور در سازمان مرکزی جامعهالمصطفی، با آیت الله اعرافی، امام جمعه قم و رئیس جامعهالمصطفی دیدار و گفت وگو کرد.

«دکتر سید حسن هاشمی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با حضور در سازمان مرکزی جامعهالمصطفی، با آیت الله اعرافی، امام جمعه قم و رئیس جامعهالمصطفی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش میبد آدینه به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعهالمصطفی، در این دیدار، آیت الله اعرافی ضمن خیرمقدم به وزیر بهداشت و هیئت همراه وی، پیشاپیش روز پزشک را به جامعه پزشکی کشور و نیز هفته دولت را به دولتمردان تبریک گفت و از خدمات ارزنده دستگاه بهداشت و درمان تشکر کرد.

222_162707

رئیس جامعهالمصطفی در ابتدای سخنان خود با اشاره به نقشه فرهنگی و تربیتی جهان اسلام، اظهار داشت: در حوزه تولید اندیشه و تربیت عالمان دینی جهان اسلام، سه جریان اصلی وجود دارد. جریان نخست حوزه های علمیه اهل سنت معتدل است که می توان با آنها تعاملات مناسبی برای حل مسائل مختلف جهان اسلام داشته باشیم.

وی افزود: جریان دوم که بسیاری از مشکلات امروز جهان اسلام از آن نشأت می گیرد، نظام ­های آموزشی مولد اندیشه تکفیر و افراط گرایی است که ریشه در برخی کشورهای مرتجع مورد حمایت غرب دارند.

وی، قطب سوم به محوریت حوزه علمیه قم و جامعهالمصطفی را تولید کننده اندیشه دینی، انقلابی و عقلانی در جهان اسلام دانست و یادآور شد: این اندیشه اسلامی و عقلانی، در کنار ارائه ارزش های دینی، برای افکار عمومی و آرای مردمی نیز ارزش قائل است.

امام جمعه قم در ادامه، حجم مراکز علمی فعال در این شهر را کم نظیر خواند و گفت: شهر قم در ابعاد مختلف علمی در حال گسترش و پیشرفت است و جامعهالمصطفی نقش زیادی را در این زمینه دارد.

وی، جامعهالمصطفی را میراث دار حوزه­ های علمیه مکتب اهل بیت(علیهم السلام) دانست و یادآور شد: المصطفی هم اکنون چهل هزار دانش آموخته از ۱۲۰ ملیت مختلف دارد که بسیاری از آنان در حوزه های تأسیس، تدریس و مدیریت مدارس، دانشگاه ها و مراکز حوزوی، رسانه، آموزش پرورش، تحقیق و پژوهش و دیگر خدمات اجتماعی و فرهنگی در سراسر جهان فعال هستند.

رئیس جامعهالمصطفی تصریح کرد: نظام آموزشی المصطفی در سال های اخیر به گونه ای بازسازی شده است تا خروجی­­ های آن بتوانند ایفاگر نقش های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… باشند.

آیت الله اعرافی در ادامه گزارشی از فعالیت­ ها و دستاوردهای جامعهالمصطفی در داخل و خارج از کشور را ارائه نمود و ابراز داشت: انتظار می رود قم به عنوان پایگاه تولید اندیشه انقلاب اسلامی و یکی از قطب­ های علمی جهان اسلام که دانش پژوهان فراوانی را از سراسر کشور و جهان پذیراست، صاحب جایگاه مناسب­ تری در حوزه بهداشت و درمان باشد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تأسیس دانشکده طب و دین، خاطرنشان ساخت: در این زمینه، حوزه علمیه قم ظرفیت مناسبی برای تعامل و همکاری به ویژه در سه حوزه اخلاق، فقه و فلسفه پزشکی را دارد.

رئیس جامعهالمصطفی در پایان ضمن اعلام آمادگی جامعهالمصطفی برای افزایش تعامل و همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار امیدواری کرد حضور آقای هاشمی و هیئت همراه زمینه ساز تحولات خوبی برای مردم قم در حوزه بهداشت و درمان باشد.

در ادامه این دیدار، آقای دکتر هاشمی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعهالمصطفی، ابراز داشت: المصطفی به عنوان مولود انقلاب اسلامی، مایه عزت و افتخار ماست و منشأ خدمات و اثرات فراوانی در کشورهای مختلف به شمار می آید.

وزیر بهداشت در ادامه تلاش پزشکان ایرانی را قابل ستایش دانست و گفت: پزشکان ما سرمایه های ملی هستند و فعالیت ­های بسیار ارزشمندی را هم در زمینه خدمت به مردم شریف ایران و هم در زمینه حضور در مجامع علمی و بین المللی ارائه نموده ­اند.

وی، جامعه المصطفی را الگوی مناسبی برای حضور نقش آفرین در سراسر جهان دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه پزشکی هنوز از این فرصت که بسیار کارگشاست، استفاده مناسبی نشده و امیدواریم بتوانیم با همکاری و تعامل با جامعهالمصطفی در این زمینه گام­ های مؤثری را برداریم.

دکتر هاشمی ادامه داد: با توجه به حضور جامعهالمصطفی و نزدیکی قم به کانون­ های مختلف علمی کشور، دانشکده علوم پزشکی قم می تواند همانند جامعهالمصطفی، با نگاهی بین المللی، پزشکانی را برای خدمت در کشورهای سراسر جهان تربیت نماید.

وی با اذعان به این مطلب که استان قم از نظر خدمات بهداشت و درمان و تأسیس مراکز پزشکی، پیشرفت چندانی نداشته است، ابراز داشت: برنامه های زیادی در زمینه ساخت و گسترش مراکز پزشکی در استان قم پیش بینی شده که با محقق شدن آن­ها، در آینده نزدیک شاهد تغییر چهره خدمات پزشکی در قم خواهیم بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از انتظارات به حق دانش پژوهانی که از کشورهای مختلف برای تحصیل علوم دینی به قم می آید، دریافت خدمات پزشکی و درمانی مناسب است که امیدواریم بتوانیم با همکاری جامعهالمصطفی در این زمینه اقدامات مناسبی را به انجام رسانیم.

وی با اشاره به صدور مجوزهای لازم جهت تأسیس دانشکده طب و دین، اظهار امیدواری کرد این کار با ارزش با استفاده از تجربیات المصطفی به نتایج مطلوبی دست یابد.

گفتنی است در پایان این جلسه، دو طرف برای تأسیس بیمارستان جامع خدمات پزشکی بانوان با مشارکت جامعه المصطفی در قم به توافق دست یافتند.