رضایی هم استعفا داد/ استانداری یزد یا رادیوی تک موج اصلاح‌طلبان یزدی؟!

علاوه بر دروی عمده مدیرانی که از زمان دو دولت قبل وارد عرصه مدیریتی شده بودند، حتی کسانی که عمر مدیریتی‌شان محدود به دولت احمدی‌نژاد نبوده و قبل‌تر از او در دولت اصلاحات در سمت‌های سیاسی-اداری هم مشغول به کار بوده‌اند در لیست یکدست سازی قرار گرفتند.

در شرایطی که روز به روز به ایام انتخابات مجلس دهم نزدیک می‌شویم، استاندار یزد در ادامه روند سیاسی خود در یکدست کردن مدیران این نهاد سیاسی یکی دیگر از معاونان خود را برکنار کرد.

به گزارش “میبدما”، به رغم آنکه استاندار یزد در آغاز کار با انتصاب معاونانی چون طالبی و سیدحسینی، به عناصر رادیکال اصلاح‌طلب، ضریب ویژه‌ای داد خیلی‌ها پیش‌بینی کرده بودند که اصلاح‌طلبان تندروی یزدی به همین مقدار بسنده نخواهند کرد و اگر چه در ابتدای امر فیگور اعتدال اقتضا داشت تا در کنار مدیران تازه‌کار سیاسی، چند عنصر تکنوکرات باتجربه که در دولتهای قبل هم حضور داشته‌اند به کار گمارده شوند اما در ادامه همینان هم کنار زده خواهند شد و جایشان را به چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب خواهند داد.

از قضا پیش‌بینی‌ها درست از کار درآمد و علاوه بر دروی عمده مدیرانی که از زمان دو دولت قبل وارد عرصه مدیریتی شده بودند، حتی کسانی که عمر مدیریتی‌شان محدود به دولت احمدی‌نژاد نبوده و قبل‌تر از او در دولت اصلاحات در سمت‌های سیاسی-اداری هم مشغول به کار بوده‌اند در لیست یکدست سازی قرار گرفتند.

شاخص‌ترین این افراد، مهندس محمد رضا بابایی -معاون برنامه ‌ریزی استاندار یزد- بود که اگر چه در دولت احمدی نژاد هم در کسوت معاون استاندار یزد حضور داشت اما او خیلی قبل‌تر از آن در زمره نیروهای کاردان و شناخته شده استانداری یزد قرار داشت.

file_26953

جالب آنکه یکی از روزنامه نگاران یزدی زمانی که استاندار یزد، بابایی را در سمت خود ابقا کرده بود، نوشت: «میرمحمدی، که فشارهای مختلفی را از جانب تندروهای بظاهر اصلاح طلب برای برکناری و جابجایی بابایی تحمل نموده بود، سرانجام سیاست و زرنگی بخرج داد و پس از تفکر و تعمق و در نظر گرفتن شرایط استان، حکم ابقاء بابایی را صادر کرد، تا در فرصت مناسب، جانشین شایسته ای را برای بابایی پیدا نماید. و اما آیا میرمحمدی قادر خواهد بود تا بسادگی فرد باتجربه و خوش سابقه ای چون بابایی را برای پست معاونت برنامه ریزی استانداری یزد پیدا نماید!؟ شاید سیاست و مصلحت اقتضاء می کرد تا بابایی نیز خود را بازنشست و یا به نحوی از استانداری دور نماید، و اما این از خودگذشتگی بابایی برای ادامه خدمت در این شرایط قابل تقدیر است. شرایط سختی که بعضی از هواداران «منفعت طلب» عارف و روحانی و هاشمی و خاتمی در یزد، بدجوری توقع و توهم دارند، و راه رفتن و کار در کنار این افراد و «قانون» بسیار سخت و مشکل می باشد. اگر میرمحمدی میدان عمل به بابایی ندهد و دست بابایی را در کار ببندد، بطور قطع بابایی مجبور به استعفاء و کناره گیری خواهد شد و اگر بابایی بتواند بهتر از پیش کار کند، انتخاب میرمحمدی بعنوان استاندار یزد زیر سوال خواهد رفت، و در این میان آتش بیاران معرکه و سایت های زنجیره ای نقش مهمی را می توانند در ایجاد اختلاف و تنش ایفاء نمایند. بابایی همچنانکه در کنار سفید و کلانتری و فلاح زاده کار کرد، در کنار میرمحمدی نیز صادقانه کار خواهد کرد، و اما مخالفان سرسختی که با همه توان مانع از استاندار شدن بابایی گشتن، اجازه و فرصت به میرمحمدی و بابایی خواهند دارد، تا با برنامه ریزی و حرکت های عقلانی و بدون نگرش های جناحی برای مردم استان کار کنند؟»

البته نه تنها پیش بینی این نویسنده تحقق پیدا کرد بلکه اصلاح طلبان یزدی، ۵ ماه پس از کنار زدن بابایی، حالا انگشت روی عباسعلی رضایی گذاشتند. رضایی هم مانند بابایی از نیروهای با سابقه استانداری یزد محسوب می‌شد که خیلی پیش از روی کارآمدن دولت احمدی نژاد در سطح استانداری یزد مشغول به خدمت بود و مردم میبد خیلی خوب به یاد دارند که در زمان دولت اصلاحات او فرمانداری این شهرستان را برعهده داشت.

حالا خبر رسیده که حتی حضور این فرد نیز که اصلا نیروی سیاسی و جناحی محسوب نمی‌شود، تحمل نشده و با استعفای او چهره شناخته شده دیگری از عناصر اصلاح‌طلب جای او را گرفته است.

خیلی‌ها این شبهه را وارد می‌کنند که این‌گونه انتصابات در استانداری یزد با فشار عناصر سیاسی و علیرغم خواست واقعی استاندار یزد صورت می‌گیرد اما میرمحمدی چه مختار بوده باشد چه مکره به هر صورت به نظر می‌رسد چیدمان مدیرانش بر اساس مولفه‌های خطی و سیاسی شکل گرفته است و او باید درباره نسبت این انتخاب‌ها با منافع مردم دارالعباده پاسخگو باشد و البته با این روند اسفناک، بعید نیست پس از یکدست سازی استانداری، فرمانداری‌ها هم به این سمت سوق داده شوند و حتی حضور برخی عناصر نه چندان خطی و جناحی در این سمتها هم تحمل نشود و کل مجموعه استانداری یزد تبدیل به رادیوی تک موج اصلاح طلبان یزدی شود!