اقدام عجیب و ناپسند شهرداری میبد در محو نام شهید از یکی از معابر میبد

این شهید، همان شهیدی است که پدر بزرگوارش علیرغم بضاعت نه چندان بالای مالی، تمام مبالغی که از ناحیه بنیاد شهید به وی تخصیص می‌یافت را جمع کرد و آن را که جمعا ۲۵ میلیون تومان می‌شد به صورت یکجا به بیمارستان امام صادق(ع)‌ میبد اهداء نمود.

آن گونه که روابط عمومی شهرداری میبد خبر داده در پی تقاضاهای مکرر یکی از خبرنگاران شهرستان میبد (مدیرمسئول نشریه میبدنوین)، شهردار میبد، کوچه «شهید مسعود دهقانی» را پس از طرح تعریض، آزادسازی و آسفالت به نام «خبرنگار» اسم‌گذاری کرده است.

به گزارش “میبدما”، اهمیت دادن به نقش و جایگاه ویژه خبرنگاران امر بسیار مطلوب و شایسته‌ای است و البته یکی از مصادیق شکلی این اهمیت دادن می‌تواند در نامگذاری یک میدان یا خیابان به نام این قشر شریف و زحمتکش باشد اما اینکه اسم معبری به نام یک شهید عزیز، مزین باشد و شهرداری با محو آن نام، اسم خبرنگار را جایگزین کند به هیچ وجه پسندیده نیست و احتمالا قاطبه خبرنگاران شهرستان هم با چنین کاری موافق نباشند و ترجیح دهند که نام آن خیابان، شهید مسعود دهقانی باقی بماند؛ چرا که خبرنگاران نیز مانند دیگران جان و مال و ناموس خود را مدیون خون شهیدانی می‌دانند که جان خود را در کف گرفتند و فدای امنیت و اقتدار نظام اسلامی نمودند.

timthumb

علاوه بر این آقای مهندس نقیبی زاده و همکارانشان باید توجه داشته باشند پدر این شهید که ساکن همین خیابان نیز بوده‌اند، حدود دو ماه است که به رحمت ایزدی پیوسته و ضمنا این شهید، همان شهیدی است که پدر بزرگوارش علیرغم بضاعت نه چندان بالای مالی، تمام مبالغی که از ناحیه بنیاد شهید به وی تخصیص می‌یافت را جمع کرد و آن را که جمعا ۲۵ میلیون تومان می‌شد به صورت یکجا به بیمارستان امام صادق(ع)‌ میبد اهداء نمود.

ضمنا تحقیقات میبدما نشان می‌دهد معابر بی‌نامی در شهر میبد وجود دارد که شهرداری می‌تواند عنداللزوم یکی از آنها را به نام خبرنگار، نامگذاری کند.

امیدواریم با درایتی که از شهردار جدید میبد سراغ داریم هرچه زودتر این اقدام شتاب‌زده اصلاح شود.

تکمیلی:

یکی از کارکنان شهرداری میبد در توضیح این خبر گفت که قرار است این خیابان دو نام داشته باشد! چرا که کوچه های دو اسمی در برخی از شهرها وجود دارد!!

این در حالی است که

اولا دو اسمه بودن بعضی کوچه ها در مورد معابری است که با یک نام و با شماره ردیفهای پیاپی اسم‌گذاری شده و برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان است. یعنی بعضی از کوچه ها که به نام یک شهید است، یک شماره و عدد هم در کنار آن می‌آید تا افراد ناآشنا با آدرس دچار اشتباه نشوند. در حالیکه این معبر اصلا موازی با معابر دیگر نامگذاری نشده؛ به عبارت دیگر ما خیابان خبرنگار۱ و خبرنگار۲ و خبرنگار۳ نداریم که لازم باشد در کنار نام شهید مسعود دهقانی، اسم خبرنگار هم به این معبر اضافه شود.

ثانیا اقدام مورد ادعا صرفا در مورد کوچه های هم نام اجرا می‌شود و دو اسمه بودن یک “خیابان” اصلا چیز مرسومی نیست و کاملا با عقل سلیم در تناقض است!