وقتی یدالله سحابی به خاطر شعار «مرگ بر آمریکا» نزد امام(ره) گریه کرد!

این دولت می‌خواهد با دیدن دَمِ آمریکا هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ هسته‌آی ولی با شناختی که من از آمریکا دارم، با امید بستن به این دولت مستکبر نه چرخ اقتصاد خواهد چرخید و نه چرخ سانتریفیوژها!

استاد برجسته علوم سیاسی کشور با حضور در مسجد دوازده امام محمودآباد میبد به سخنرانی پیرامون انقلاب اسلامی و برخی مسائل سیاسی روز پرداخت.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، دکتر منوچهر محمدی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سه پیچ تاریخی که در تاریخ اتفاق افتاده گفت: اولین پیچ تاریخی بشریت، بعثت پیامبر اکرم(ص) بود که دنیا را تغییر داد و پس از آنکه دنیای کفر با جنگ سخت نتوانست اسلام را شکست دهد روی به جنگ نرم آورد و دومین پیچ تاریخی یعنی رنسانی اتفاق افتاد.

وی انقلاب اسلامی ایران را سومین پیچ تاریخی بشر نامید و با اشاره به یکی از سخنان مقام معظم رهبری در این باره گفت: انقلاب اسلامی، بعثت دوم بود و در کالبد بی‌جان مسلمانان روح امید را کاشت و حاکمیت اسلام و مسلمین را به همه جهانیان نوید داد.

IMG_1504

عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه در زمان انقلاب دو امپراطوری آمریکا و شوروی بر جهان حاکمیت می‌کردند، افزود: امپراطوری شوروی همان‌گونه که امام خمینی(ره) پیش‌بینی کرده بود، فروپاشید و شش نهاد اطلاعاتی آمریکا در گزارشی که اخیرا منتشر کرده‌اند، پیش بینی کرده اند که در سال ۲۰۳۰ چیزی به نام ایالات متحده آمریکا باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه آمریکا پیش از انقلاب با حرکت دادن یک ناو جنگی در خلیج فارس، دولتها را ساقط می‌کرد، افزود: حالا همین دولت آمریکا به روزی افتاده که مجبور است مدام تهدید کند و از گزینه‌های روی میزش سخن بگوید و هر چقدر هم رجز می‌خواند، حتی دیگر کودکان هم از او نمی‌ترسند و به قول حضرت آقا «لاف در غریبی» می‌زند.

استاد تمام رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران حساب نظام جمهوری اسلامی ایران با دولتهایی که سر کار می‌آیند را جدا دانست و گفت: معاون نخست وزیر دولت موقت(یدالله سحابی) با گریه نزد امام خمینی(ره) رفته بود و از ایشان خواسته بود تا ایشان به مردم بگوید که شعار «مرگ بر آمریکا» سر ندهند چون آمریکا بمب اتم دادرد و ممکن است ما را نابود کند!

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی دولتمردان فعلی نیز این رویه غلط را ادامه می‌دهند، خاطرنشان ساخت: برخی از مسئولین کشور می‌گویند شعار «مرگ بر آمریکا» باید فراموش شود؛ چرا که آمریکا کدخدای جهان است و ما اگر چیزی را می‌خواهیم باید دم کدخدا را ببینیم.

استاندار اسبق سیستان و بلوچستان به سیاست دولت در مورد مسائل هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این دولت می‌خواهد با دیدن دَمِ آمریکا هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ هسته‌آی ولی با شناختی که من از آمریکا دارم، با امید بستن به این دولت مستکبر نه چرخ اقتصاد خواهد چرخید و نه چرخ سانتریفیوژها!

وی افزود: خصلت استکبار این نیست که کوتاه بیاید به خصوص وقتی که ببیند طرف مقابل دارد التماس می‌کند و از موضع ضعف برخورد می‌کند.

دکتر منوچهر محمدی درباره مواضع رهبری درباره سیاستهای دولتهای مختلف با ذکر خاطره‌ای گفت: من در زمان بنی صدر، استاندار سیستان و بلوچستان بودم و آن موقع از او به امام(ره) گلایه می‌کردیم اما امام خمینی(ره)‌می‌فرمود من همه این‌ها را می‌دانم و به موقع عمل خواهم کرد و ما همیشه پیش خود می‌گفتیم پس کی این «به موقع» امام فرا می‌رسد.

وی افزود: زمانی که مردم در ۱۴ اسفند به خیابانها ریختند و شعراردادند «ابوالحسن پینوشه، رای ما کوفتت شه، ایران شیلی نمیشه» آن وقت بود که متوجه علت صبر امام(ره) شدیم و فهمیدیم امام خمینی(ره) مستظهر به تصمیم و خواست مردم، کار بنی صدر را یکسره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با طرح این پرسش که چرا امام و رهبری و مراجع این همه بر حضور مردم در صحنه تاکید دارند، گفت: علت این تاکیدات آن است که اگر مردم، صحنه را ترک کنند، دشمن جای آنها را پر می‌کند کما اینکه این اتفاق در کشورهای دیگر هم رخ داد و انقلابشان منجر به دیکتاتوری شد.

وی با اشاره به پرچمدار بودن ایرانی‌ها در جهان گفت: حضرت امام(ره) فرمود این پرچم یقینا به دست امام زمان(عج) خواهد رسید و ما نباید نگران آینده باشیم بلکه باید نگران خودمان باشیم که وظیفه‌مان را در این عرصه به درستی انجام دهیم و از انقلاب جا نمانیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به نامه خود پس از حوادث کوی دانشگاه به رئیس دولت اصلاحات گفت: من خطاب به او نوشتم که قطار انقلاب همچنان به راه خود ادامه خواهد داد و البته گاهی در سراشیبی کند می‌رود و گاهی در سرازیری، تند و گاهی در مسیر به چپ می‌پیچد و گاهی هم به راست اما لوکوموتیوران این قطار، کس دیگری است و باید مراقب باشیم که خود را مانند آن مرجع تقلید، آن رئیس جمهور و آن قائم مقام رهبری از این قطار پیاده نکنیم.

وی افزود: امروز هم کسانی هستند که در شرف سقوط و پرتاب شدن از قطار انقلاب هستند؛ کسانیکه به خاطر عواطف خانوادگی از یک متهم با تمام وجود دفاع می‌کنند.

دکتر منوچهر محمدی در ادامه ضمن حساس خواندن دو انتخابات پیش رو گفت: دشمن یقینا برنامه‌ریزی کرده تا چیزی که در فتنه۸۸ به دست نیاورد را در اسفند ۹۴ به دست آورد.

وی خاطرنشان ساخت: از حالا دارند برای شما ولی فقیه و آیت الله العظمی می‌سازند و کسی که حتی یک تالیف شاخص ندارد را علامه می‌خوانند!

معاون سابق وزیر دفاع افزود:‌از حالا فتنه‌انگیزی را شروع کرده‌اند و یکی از آقایان دانشگاهی می‌گوید اگر اصلاح طلبان در انتخابات آینده پیروز نشوند، انقلاب می‌شود و یکی دیگرشان هم می‌گوید انقلاب اسلامی از زندان اوین شروع شد و حالا هم با زندانی شدن آقازاده فاسد، انقلاب جدیدی از زندان اوین شروع می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم در برابر فتنه‌گری‌های آینده گفت: پیروزی اسلام و مسلمین قطعی است ولی ما باید مراقب باشیم که در این مسید سخت، سقوط نکنیم.