از مهم‌ترین درس‌های کودتای ۲۸مرداد این‌است‌که نباید از روحانیت فاصله گرفت

وی افزود: فرهنگ غربی فردگرایی همسران را در محیط خانوادگی به سمت لذت‌جویی شخصی می‌کشاند و موجب ضعف روحیه همدلی و همگرایی و کمک به یکدیگر در فضای خانواده می‌شود.

امام جمعه قم گفت : سازمان‌های بین‌المللی باید در قضیه خلع سلاح هسته‌ای به سمت خلع سلاح رژیم صهیونیستی و آمریکا گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ضرورت سلامت خانواده‌ها برای شکل‌گیری جامعه‌ای سالم اظهار کرد: اگر به دنبال سلامت و سعادت و پیشرفت معنوی جامعه هستیم باید در برابر آسیب‌های خانوادگی بایستیم و بر آنها فائق شویم زیرا اگر جامعه‌ای وجود داشته باشد که خانواده‌هایی آسیب‌پذیر در آن تشکیل شوند روی سعادت را نخواهد دید.

وی افزود: فرهنگ غربی فردگرایی همسران را در محیط خانوادگی به سمت لذت‌جویی شخصی می‌کشاند و موجب ضعف روحیه همدلی و همگرایی و کمک به یکدیگر در فضای خانواده می‌شود؛ علاوه بر این سبک‌های غلط زندگی خانوادگی را هم رواج می‌دهد که منجر به خانواده‌گریزی می‌شود.

امام جمعه قم به کبر و خودخواهی به عنوان دیگر عامل عدم مسئولیت‌پذیری در محیط خانوادگی پرداخت و گفت: هیچ برتری مادی و معنوی نباید موجب تاثیرگذاری بر روحیه کار و تعامل در خانواده شود.

وی در خطبه دوم به دهه کرامت و مهاجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران اشاره کرد و گفت: حضور این دو بزرگوار در ایران هرچند به اجبار بود ولی منجر به برکات و خیرات فراوان برای ایران و دو شهر مشهد و قم شد.

اعرافی همچنین به روز دختر پرداخت و افزود: دختران ما باید در سایه فرهنگ فاطمی، نماد پاکی و عفاف باشند و همچنین والدین هم در محیط خانواده توجه بیشتری به آنها داشته باشند زیرا آنها مادران جامعه آینده هستند.

رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه عنوان کرد: این روزها یادآور سالروز ورود نخستین کاروان آزادگان به کشور است، این قشر سرمایه انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و امروز وظیفه همه مسئولان و مدیران کشور حفظ و تقویت جایگاه و کرامت ایثارگران و جانبازان انقلاب و دفاع مقدس است و در همه ابعاد به آنها توجه کنند؛ آزادگان پیام‌آور ارزش‌های انقلابی و اخلاقی هستند و نماد ایستادگی در برابر تجاوز و ظلم محسوب می‌شوند.

وی به روز مقاومت اسلامی و سالروز پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و گفت: این نبرد آغازگر زنجیره‌ای از پیروزی‌ها و پایان ترک‌تازی صهیونیست‌ها بود؛ حزب‌الله توانست ارتش صهیونیستی را با همه ادعایی که داشت به عقب براند.

اعرافی با بیان اینکه بیداری اسلامی در شرایط کنونی با توطئه‌هایی همراه است، عنوان کرد: دشمنان سعی می‌کنند با ایجاد گروه‌های جعلی مانند داعش و دیگر تکفیری‌ها، اختلافات داخلی در جهان اسلام را برافروزند و امروز هم می‌بینیم که در کشور مظلوم یمن، چه جنایاتی علیه مردم این کشور روا می‌دارند.

خطیب جمعه قم به دیدار خود با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی اشاره کرد و افزود: در قضیه خلع سلاح هسته‌ای بین‌المللی باید به سمت خلع سلاح اسرائیل و آمریکا گام بردارید و به یاری مظلومان یمن بشتابید؛ ایران اسلامی نمونه قدرتی است که برای احکام الهی ارزش قائل است و تعدی و تجاوز را مجاز نمی‌شمارد ولی مدعیان حقوق بشر چنین تعدی ندارند.

وی به بهانه‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی بعد از «برجام» اشاره کرد و گفت: دشمنان بدانند ملت ایران هیچگاه تسلیم نمی‌شوند و با اتکا به ارزش‌های خود تا پایان خط ایستاده‌اند.

اعرافی به سالروز کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و افزود: این کودتا شرایط و درس عبرت‌های زیادی داشت، یکی از مهم‌ترین درس‌ها این است که از درون نباید دچار اختلاف شویم و از روحانیت فاصله نگیریم، امروز هم در شرایطی هستیم که قانون‌مداری و تسلیم قانون بودن، هوشمندی در برابر دشمنان و رعایت اصول اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین ابزارهای ما برای غلبه بر استکبار محسوب می‌شوند زیرا مستکبران مترصد فرصت هستند که با فتنه‌های جدید به ایجاد اختلافات داخلی در میان ملت ایران بپردازند و از درون، غلبه یابند.