روستائیان جوان دادند و خون‌دل خوردند تا آقازاده‌ها کنار سدلتیان «خوب بخورند!»/ خاندان هاشمی درمقابل امانت کوخ نشینان روستایی، چه کرد!؟

اکبر هاشمی رفسنجانی هفته گذشته طی گفتگویی با یکی از نشریات حامی دولت برای تحقیر منتقدان خود در اظهاراتی توهین آمیز به روستاییان گفت: «بعضی‌ها هم (منتقدان فعلی دولت) اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهای‌شان می‌گشتند، ولی الان آمده‌اند و انقلابی‌ شده‌اند» به گزارش رجانیوز؛ وی همچنین در همایش سراسری مدیران آموزش و […]

اکبر هاشمی رفسنجانی هفته گذشته طی گفتگویی با یکی از نشریات حامی دولت برای تحقیر منتقدان خود در اظهاراتی توهین آمیز به روستاییان گفت: «بعضی‌ها هم (منتقدان فعلی دولت) اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهای‌شان می‌گشتند، ولی الان آمده‌اند و انقلابی‌ شده‌اند»

به گزارش رجانیوز؛ وی همچنین در همایش سراسری مدیران آموزش و پرورش هم کار را به امریکا و حمله به شورای نگهبان کشاند و گفت:

« مردم ما در بدترین شرایطی که از طرف شورای نگهبان، دولت و نهادهای امنیتی برای جلوگیری از انتخابات درست تحت فشار زیاد بودند، متحول شدند و مردم این تحول را به وجود آوردند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از جاهایی که تحول بروز کرد و کار عجیب و غریبی بود و اجازه نمی‌دادند اتفاق بیفتد و هنوز هم در مخالفت با آن دست و پا می‌زنند، این بود که می‌گفتند “تابوی مذاکره با آمریکا شکست” مقام معظم رهبری ماه‌ها قبل از انتخابات موافقت کردند که با آمریکا مذاکره شود و با پیام سلطان قابوس نیز موافقت کردند و تیمی به عمان رفت.»

اما شاید بررسی نگاهی که امام خمینی (ره) به روستائیان داشتند و فاصله زیادی که این نگاه با دیدگاه اشرافی مکتب رفسنجان دارد، بتواند ابواب جدیدی از عمق انحراف از تفکر اصیل انقلابی را به نمایش بگذارد، آنجا که روستائیان و مستضعفین بار این انقلاب را بر دوش کشیدند تا عده ای شهر نشین از قبل آن متنعم شده و به آلاف و علوف برسند.

حضرت امام در این زمینه می فرمایند: «شما این انقلاب را به ثمر رساندید و گروه هایی که در سرتاسر کشور این انقلاب را به ثمررساندند، همان زن و مرد محروم و همان هایی که مستضعف هستند و کاخ نشین ها آنها را استضعاف می کنند و اینها ثابت کردند که کاخ نشین ها آنها را استضعاف می کنند و اینها ثابت کردند که کاخ نشین ها که ضعیفند و پوسیده اند و برای این ملت هیچ کاری نکرده اند و نخواهند کرد».

رهبر معظم انقلاب نیز مرد و زن روستایی را حافظ کشور در هشت سال دفاع مقدس می داند و در ۱۳۶۹/۰۲/۱۲ می فرماید: «کار دوم، حضور در صحنه‌ی جنگ بود. سخت‌ترین دفاع را کارگران – چه کارگران شهری، چه کارگران روستایی – کردند. در این بسیج عظیم مردم برای جبهه‌ها، اغلب همین طبقات پایین و محرومان جامعه و از جمله، طبقات کارگر که اکثریت عظیمی را تشکیل میدادند، بودند. یعنی غیر از نبرد اقتصادی، به نبرد نظامی هم می‌پرداختند. این، خیلی ارزش دارد». وی همچنین در ۱۳۷۹/۰۷/۰۶ در دیدار جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی دفاع مقدس‌ می گوید: «این ملت آنچه که داشت، در طبق اخلاص گذاشت و آمد. مرد روستایی و زن روستایی، مرد و زن مستضعف شهری، خانواده‌های گوناگون، جوانهای فراوان، قشرهای مختلف، سازمانهای رزمنده کشور – ارتش، سپاه، حتی نیروی انتظامی و بسیج عظیم مردم – همه اینها آمدند وارد میدان شدند. حقیقتاً ملت ایران در آن هشت سال، کار بزرگی را انجام داد.»

تاریخ انقلاب اسلامی نیز خود گواهی بر انقلابی بودن روستاییان است. در یکی از خاطرات ثبت شده این تاریخ آمده است که وقتی خبرنگار از حال مادری روستایی که پنج فرزند خویش را در راه انقلاب تقدیم کرده است، جویا می شود و آن مادر در جواب وی می گوید که تمامی فرزندانش را در راهی که امام خمینی (ره) منادی آن بوده است داده و فرزند ششم خود را نیز به جبهه های جنگ می فرستد.

img2

باری که روستاییان بر دوش کشیدند، ساختاری سیاسی را رقم زد که از قبل آن ریاست مجلس شورای اسلامی (۹ سال)، ریاست جمهوری (۸ سال) و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام آن به امانت در اختیار هاشمی رفسنجانی قرار گرفته است، تا هاشمی شهر نشین، امکان خدمت به انقلاب را پیدا کند؛ اما پس از ۳۷ سال از انقلاب اسلامی، نگاه کوتاهی به حال فعلی هاشمی رفنسجانی و خانواده اش اشرافی گری وی و خانواده اش، فتنه انگیزی خانواده اش در سال ۸۸ و فساد گسترده اقتصادی فرزندش مهدی هاشمی را نشان می دهد، که در ادامه به بخشی از عملکرد وی و خانواده اش پس از هشت سال دفاع مقدس می پردازیم.

هاشمی در بخش های از خاطرات خود بر زندگی اشرافی خود و فرزندانش گواه می دهد. آن هم خاطراتی که مربوط به دهه ۶۰ و هفتاد بوده و غالب مردم چه شهر نشین و چه روستایی بخاطر خسارت هایی که کشور از جنگ تحمیلی دیده بود در تنگنای شدید اقتصادی بسر می بردند. در بخشی از این خاطرات آمده است:

روز یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۷۰ مصادف با تاسوعای حسینی:
با هلی کوپتر به سد لتیان آمدیم. بچه ها هم تا ظهر کم کم رسیدند. مهدی و فاطی نیامدند. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه ها، خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم. بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است…
یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت ۸ امروز زلزله‌ای به قدرت ۸/۶ ریشتر در تهران روی خواهد داد.به همین خاطر بسیاری از مردم از تهران سفر کرده یا از خانه بیرون رفته اند.. آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلا قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم. با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم….

ﺩﻭﺷﻨﺒﻪ ۳۱ ﺗﯿﺮ ۱۳۷۰ – ۱۰ ﻣﺤﺮﻡ ۱۴۱۲ (ﺭﻭﺯ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ) :
ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺍﺳﺖ. ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ﻫﺸﺖ ﻭ ﻧﯿﻢ ﺻﺒﺢ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻡ. ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﺑﻪ «ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ» ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﻪ «ﻟﺘﯿﺎﻥ» ﺑﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ ، ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻡ. ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻏﺮﻭﺏ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮﮔﺸﺘﻢ.

۶دی ۱۳۷۰: فائزه به مشهد رفته بود. یاسر هم برای اسکی به دیزین رفته است.

۲۷دی ۱۳۷۰: دو سه ساعت درمحوطه بازجلوی ساختمان {در سد لتیان} ، با بچه ها بابرف، بهمن های بزرگ درست کردیم و تا لب سد، غلطاندیم.

۲۹ اسفند ۱۳۷۰: فاطی از باکو در اذربایجان شوروی، تلفنی تماس گرفت.

۳۰اسفند ۱۳۷۰: فاطی و بچه هایش در آذربایجان هستند. فائزه هم به کیش رفته است… بافرشته و مهدی، تلفنی صحبت کردم، از وضع شان در استرالیا راضی اند. ریس دپارتمان که او را شناخته است، پیشنهاد داده برای بازدید ازکارخانجات مربوط به رشته اش، به کتنتدا یا آمریکا بروند. گفتم به شرط ناشناس ماندن بپذیرد.

این در حالی است که در بررسی ساده از املاک هاشمی و خانواده اش در تهران، در وب سایت شرکت مخابرات استان تهران مشاهده می شود که وی و تمامی اعضای خانواده اش در محلات اعیانی نشین تهران سکونت دارند.

مخابرات

مهدی هاشمی، فرزند وی نیز در انتخابات سال ۸۸ ریاست کمیته غیر قانونی صیانت از آرا را عهده دار می شود و به عنوان یکی از اعضای شورای راهبردی موسوی منصوب می شود. از وی به عنوانی یکی از افراد شاخص در ایجاد و سازماندهی آشوب های فتنه ۸۸ نامبرده می شود بطوریکه محمد علی ابطحی معاون رئیس جمهوراسبق ایران که جزو دستگیر شدگان بود در اعترافاتی در دادگاه، مهدی هاشمی را در کنار سیدمحمد خاتمی و مصطفی تاج زاده به طراحی و سازماندهی اعتراضات مردمی پس از انتخابات متهم می کند.

1419104457edalatgolestan.ir_

مهدی هاشمی به غیر از فعالیت های سیاسی علیه نظام در سال ۸۸، اتهامات مالی ای را با خود همراه دارد بطوریکه برای پیروزی پدرش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ مبالغ هنگفتی را از بیت المال هزینه کرد تا جایی که «حمزه کرمی» از نویسندگان سایت ضد انقلاب جمهوریت نیز در دفاعیات خود در دادگاه در جمع خبرنگاران گفت:

«مهدی هاشمی رفسنجانی اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. بنده با وی صحبت کردم و گوشزد کردم که استفاده از پول بیت المال در انتخابات جرم است ولی مهدی هاشمی نمی‌پذیرفت.

به‌عنوان مثال، شرکت نشر ذره ۵۰۰ میلیون تومان پوستر مربوط به آقای هاشمی را سال ۸۴ چاپ کرد اما پولش را از سازمان بهینه سازی گرفت، به این صورت که آقای مهدی هاشمی با توافق نشر ذره فاکتوری صوری صادر کرد، مبنی بر چاپ ۲۰۰‌ هزار نسخه از کتاب ‌۵‌ جلدی کودک؛ یعنی یک میلیون جلد کتاب و این فاکتور صوری به‌عنوان سند اصلی تلقی شد و پولش را از سازمان بهینه سازی پرداخت نمودم و در اختیار نشر ذره قرار گرفت در حالی که فقط تعداد ‌۲۵‌ هزار از این کتاب چاپ شد.»

از دیگر اتهامات مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی دریافت رشوه از شرکت استات اویل نروژ می باشد. پرونده رشوه‌دهی استات‌اویل به تلاش شرکت نفتی نروژی استات‌اویل در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ برای تضمین بستن قراردادهای نفتی با استفاده از فساد سیاسی در ایران می‌پردازد. این رشوه به میزان ۱۵٫۲ میلیون دلار به شرکت مشاوره‌ای با مالکیت مهدی هاشمی رفسنجانی پرداخت شد.

که البته اتهامات وی در سال های اخیر در قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفته و وی به جرم‌های اختلاس، ارتشاء و مباحث امنیتی مجموعا به ۲۵ سال حبس محکوم شده است که در مقام اجرا تنها ۱۰ سال حبس را تحمل خواهد کرد.

فائزه هاشمی دیگر فرزند اکبر هاشمی نیز از حامیان میر حسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ بوده که به جرم حضور در تظاهرات های غیر قانونی فتنه ۸۸ دو بار در سی خرداد ۸۸ و یک اسفند ۸۸ به مدت کوتاهی دستگیر شد. وی در سال ۹۰ برابر حکم دادگاه به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

461561

عملکرد غیر انقلابی و فساد انگیز خانواده هاشمی در حالی تاکنون صورت پذیرفته است که وی بجای اعلام برائت از عملکرد آنان، از فرزندان خویش دفاع نموده و در سال ۹۱ در ابتدای روند بررسی پرونده مهدی هاشمی در دادگاه، فراتر از پذیرفتن یا نپذیرفتن حکم قاضی، اصل دادگاه و استقلال قاضی و حتی استقلال کل دستگاه قضایی را زیر سوال می برد و محکومیت احتمالی فرزندش را نه نتیجه ی طی پروسه ای قانونی، بلکه به دستور از «بالا» می داند!

همسر وی نیز که خود از حامیان موسوی در فتنه ۸۸ به شمار می رود و دستور آشوب مردم در خیابان ها در صورت رای نیاوردن میر حسین موسوی در انتخابات ۸۸ را در روز رای گیری انتخابات داده بود نیز هم مسیر با اکبر هاشمی، مسیر دفاع از عملکرد مهدی هاشمی را داشته است بگونه ای که پس از اعلام حکم مهدی هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار گفت: « حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته‌بازی».

این بخشی از کارنامه خانواده ای است که بر گرده روستائیان بالا آمده و امروز آنانرا به خاطر اینکه از روستای خود انقلابی شده اند شماتت می کند و همچنان طلبکارانه از برخورد با فساد گسترده مالی فرزندش گلایه مند است. شاید ازین پس، عنوان انقلابی بودن صرفا به جت اسکی سواران شمال شهر نشین اختصاص یابد و تا بعنوان انقلابی گری بتوان در مقابل شورای نگهبانی که امام (ره) در خصوص آن فرمودند: «هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است “مفسد” است» ایستاد و برنامه ریزی چندین ساله برای شکستن تابوی مذاکره با امریکایی نمود که امام خمینی (ره) آن را شیطان بزرگ نامید.