استاندار یزد باید برای نابرابری درآمدی در استان فکری کند/ هنوز هیچ طرحی برای حضور در انتخابات خبرگان ندارم/ با الحاق حوزه انتخابیه میبد و اردکان مخالفم

امام جمعه میبد در پایان درباره ادامه سمت امامت جمعه در میبد هم گفت: در این باره هنوز مردد هستم اما تا لحظه‌ای که در این سمت باشم، در خدمت مردم این شهرستان هستم.

حضرت آیت الله اعرافی -امام جمعه میبد- در نشست سالیانه با اصحاب رسانه شهرستان میبد در پاسخ به سوالاتی که خبرنگاران مطرح نموده بودند، توضیحاتی را ارائه نمود.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، امام جمعه میبد درباره موضوع تعیین حوزه‌های انتخابیه استان یزد با یادآوری ایستادگی تمام قد در برابر سناریوهایی که منافع میبد را از بین ببرد، گفت: سال گذشته در این موضوع، یکی دو خطر بزرگ میبد را تهدید می‌کرد که با حرف منطقی و مقاومت بسیار زیادی که صورت گرفت، آن خطرات رفع شد و بعید است که تا انتخابات آینده، تغییر حوزه‌های انتخابیه را داشته باشیم.

وی با اشاره به سناریوی الحاق حوزه‌های انتخابیه میبد و اردکان که توسط عده‌ای دنبال می‌شود، گفت: در شهر ما دو دیدگاه موافق و مخالف در این باره وجود دارد اما با اینکه جمعیت شهر میبد حدود ۷ الی ۸ هزار نفر بیشتر از شهرستان اردکان است اما به نظر من به خاطر برخی از مسائل امنیتی، فعلا صلاح نیست این کار انجام شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما در کنار احقاق حقوق شهرستان میبد، مطالبه احقاق حقوق شهرستانهای محروم استان را نیز داریم، افزود: همه جا این را گفته‌ایم که در صنعت، سرمایه‌گذاری، حوزه‌های انتخابیه و… باید عدالت استانی حاکم باشد تا شهرهایی مثل بافق و بهاباد و حتی بخشی مانند ندوشن از این بی‌عدالتی که در حق آنها روا داشته شده، خارج شوند.

وی نگرانی مهم بیشتر شهرهای استان را به هم خوردن توازن درآمد شهرداری‌های استان دانست و گفت: استاندار یزد باید برای این موضوع فکری کند و این نابرابری درآمدی که در استان وجود دارد اصلا قابل دفاع نیست.

امام جمعه میبد در موضوع محیط زیست نیز با یادآوری موضع پیشین خود درباره جدا نبودن میبد از بقیه شهرستانهای منطقه، خاطرنشان ساخت: نباید در این موضوع جزیره‌ای برخورد شود و در حالیکه در یزد و اردکان و اشکذر مجوز صنایع آلاینده داده می‌شود، موضوع محیط زیست فقط در میبد مورد توجه قرار گیرد!

وی با اشاره به خطر بسیار بالایی که در حوزه محیط زیست منطقه را تهدید می‌کند، گفت: همه شهرهای استان باید همصدا شوند تا محیط زیست منطقه حفظ شود.

آیت الله اعرافی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حضورش در انتخابات خبرگان آینده نیز گفت: خدا را شکر می‌کنم که در هیچ یک از کارها و مسئولیتهایی که دارم هیچوقت پیشقدم نبودم و قدمی رو به جلو برنداشته‌ام و در انتخابات مجلس خبرگان نیز همین‌طور است.

وی افزود: عضویتم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و انتصابم به امامت جمعه قم هم بدون اطلاع من صورت گرفت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه هنوز هیچ طرح و نقشه‌ای برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان ندارم، افزود: البته همه چیز دست خداست و البته اگر کاری روی دوش من بیاید آنقدر پر زور و جرئت هستم که خیال می‌کنم بتوانم آن را انجام بدهم.

وی افزود: درباره انتخابات خبرگان هنوز هیچ خبری نیست و من هم مثل شما چیزهایی شنیده‌ام.

امام جمعه میبد در پایان درباره ادامه سمت امامت جمعه در میبد هم گفت: در این باره هنوز مردد هستم اما تا لحظه‌ای که در این سمت باشم، در خدمت مردم این شهرستان هستم.