مجموعه رسانه‌ای میبد سالم،فعال،خدوم و بی‌توقعند/ ارزیابی‌ام از آنان مثبت است

وی ارزیابی خود را از مجموع حرکت رسانه‌های شهرستان میبد، مثبت دانست و گفت: مجموعه رسانه‌ای میبد سالم، فعال، خدوم و بی‌توقع هستند و دوستان ما بسیجی‌وار در این عرصه فعالیت می‌کنند.

نشست سالیانه اصحاب رسانه شهرستان میبد با آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش “میبدما”، امام جمعه میبد در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهیدان این عرصه از فعالیت همه سایتها و نشریات و وبلاگهای شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

وی ارزیابی خود را از مجموع حرکت رسانه‌های شهرستان میبد، مثبت دانست و گفت: مجموعه رسانه‌ای میبد سالم، فعال، خدوم و بی‌توقع هستند و دوستان ما بسیجی‌وار در این عرصه فعالیت می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بار دیگر با تاکید بر ارزیابی مثبت خود از مجموعه خبر و اطلاع‌رسانی در نقاط مختلف شهرستان میبد، وضعیت این رسانه‌ها را در سطح استان نیز خوب دانست.

وی در ادامه تولید و انعکاس خبر را از مقدسترین کارهای بشری دانست و گفت: تولید و انعکاس خبر به شان پیامبر اعظم(ص) شانه می‌زند؛ چرا که پیامبران خبرنگارانی بودند که با روح بلند خودشان و اتصالشان به عوالم غیبی، پرده‌ها را از حقایق پنهان برگرفتند.

وی افزود: اگر خبر و قدرت نطق و گویایی و انعکاس‌گری آدمی در خدمت انتقال سخنان و مفاهیم خوب و درست باشد و با روش درست انجام بگیرد این در جایگاه شغل پیامبری قرار می‌گیرد اما خبر آوری کج و معوج و غیرصادقانه و غیرامانتدارانه هم آسیب بزرگی برای بشر است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه خبر باید بر پایه‌های صداقت و امانت و معطوف به رشد و تعالی همه جانبه تنظیم شود، افزود: در کنار این ویژگی‌ها باید توارن خبری و تعادل در انتقال اخبار هم مراعات شود و هر خبری به میزان خودش، کوچک یا بزرگ نشان داده شود.

وی داشتن تحلیل جامع درباره مسائل را یکی از الزامات خبرنگاری برشمرد و گفت: یک بخش حوزه رسانه خبررسانی است اما این بخش وقتی به کمال می‌رسد که منتهی به نقد و تحلیل جامع شود.

امام جمعه میبد مراعات ارزش‌های اخلاقی در حوزه خبرنگاری را بسیار مهمتر از سایر حوزه‌ها دانست و گفت: در منطق دینی، امواج عمل ما می‌تواند بعد از مرگ هم استمرار یابد و این همان باقیات الصالحات است.

وی شان یک سایت و رسانه مکتوب و مجازی را همطراز شان یک استاد دانشگاه دانست وگفت: شان خبرنگاری امتداد و موج وسیعی دارد.

آیت الله اعرافی در ادامه توصیه‌هایی به خبرنگاران نمود. از جمله موارد زیر

– اهتمام رسانه‌های شهرستان به تولید خبر و پرهیز از کپی صرف اخبار و مطالب

-تقسیم کاری نانوشته میان رسانه‌های شهرستان برای پوشش مطالب مجموعه کلان شهر

-تلاش بسیج رسانه میبد برای ارتقاء دانش، بینش و انگیزش خبرنگاران

همچنین ایشان در این زمینه خطاب به مسئولین شهرستان نیز توصیه‌هایی را مطرح نمود:

-کمک به رسانه‌ها در جهت سرمایه‌گذاری و ایجاد پشتوانه مالی برای آنان صرفنظر از خط و خطوط سیاسی این رسانه‌ها

-تقویت روابط عمومی‌ها

-لزوم پاسخگو بودن مسئولین در برابر مطالب رسانه‌ها و پیگیری موضوعات مطرح شده توسط آنان

-توجه به مسائل صنفی رسانه‌ها

امام جمعه میبد در ادامه ضمن گلایه از عدم انعکاس خطبه‌های نماز عید فطر میبد رسانه‌ها، چند موضوع مناسب را نیز جهت پیگیری رسانه‌ها اعلام نمود از قبیل: دانشگاههای میبد، آموزش و پرورش میبد، غیربومی‌ها، نخبگان شهرستان، معضل اعتیاد، شبکه‌های اجتماعی، صنایع کوچک، هنر مشروع و غیرشبهه‌ناک.

آیت الله اعرافی در ادامه به برخی از مسائل مطرح شده پاسخ گفتند که متعاقبا منتشر خواهد شد.