دنیا بداند شجاعت لازم در ایران برای آری و یا نه گفتن به توافق وین وجود دارد

امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برجام و گره خوردن آن با آینده کشور اظهار داشتند: مبادا کسانی فکر کنند که گفتگو و توافق ها در زمینه هسته ای ریشه در مقاومت ملت ما ندارد.

امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برجام و گره خوردن آن با آینده کشور اظهار داشتند: مبادا کسانی فکر کنند که گفتگو و توافق ها در زمینه هسته ای ریشه در مقاومت ملت ما ندارد.

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی با بیان این که درست است که باید با دیپلماسی قوی و فنون مذاکره کسانی وارد صحنه شوند تصریح کرد : اما پایه اساسی پیشرفت در دیپلماسی ، مقاومت ، پایداری و استواری بر مواضع خود است که جایگاه مهمی دارد.

خطیب جمعه میبد با تاکید بر این که همان مقاومتی که در رفتار ملت و در هدایت رهبر عزیز ما تجلی پیدا کرده است گفتند : این استواری ، صبوری ، پایداری و مقاومت هم پشتوانه پیشرفت ما و هم تضمین کننده عظمت ماست که اگر کوتاهی کنیم حتما در عرصه های دیگر شکست خواهیم خورد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ملت ما بر پای استوار خود ایستاده و می داند رهبری ما حمایتگر این راه نورانی بوده اند افزودند : ملتی که آماده شهید دادن ، جانبازی ، ایثار و گذشت باشد می تواند قدرت های بزرگ را هم پای میز تسلیم و گفتگو بکشاند.

ایشان یادآور شدند : به همین دلیل امروز هم رهبری نظام و ملت رشید ما بر این تاکید دارند که بر مواضع انقلابی و حماسی خودمان و دفاع از حق و مقامت اسلامی در دنیا باید بایستیم .

آیت الله اعرافی تاکید کردند : همه قدرت های عالم بدانند که ما بر اصول اساسی انقلابمان استوار ایستادیم و این ملت در این راه خسته نشده و نخواهند شد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به برجام ، توافق مشترک ، نقاط قوت و ضعف آن را طبیعی عنوان کردند و با بیان اینکه باید در رسانه ها و میان گروهها و صاحبان فکر و تحلیل بررسی شود افزودند : این برجام باید نهایتا با دقت مراجع تصمیم گیر و با ملاحظه رهنمودهای رهبری ارزیابی و شجاعانه نظر خودشان را اعلام کنند.

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : دنیا بداند شجاعت لازم در ایران برای آری و یا نه گفتن وجود دارد چرا که ملتی که بیش از ۳۰ سال در برابر همه تحریم ها و فشارها و جنگ و توطئه ایستاده اند الان هم آماده است.

ایشان خاطرنشان کردند : ما اهل منطق ، عقلانیت و ضوابط دقیق هستیم اما اگر جایی هم که لازم شجاعت و رشادت لازم باشد شجاعت لازم را داریم .

امام جمعه میبد با بیان اینکه این مسیر منطقی بدور از تندروی و ذوق زدگی و افراط و با  منطق چه در شکل مردمی و چه در مراجع قانونی طی خواهد شد گفتند : یاوه گویی ها سردمداران امریکا و اسرائیل را بی ربط و به درد مصرف داخلی آنها توصیف کرد و افزود : اوبا و کری خودشان می دانند که ایران کشوری با قدرت منسجمی است که آنها هیچ کاری نمی توانند بکنند .

آیت الله اعرافی اظهار داشتند : اما ما باید با متانت ، منطق و استواری و حرکات سنجیده و دور از ذوق زدگی در برابر آنها بایستم .

امام جمعه میبد با اظهار نگرانی از وضعیت موجود در کشور بر رعایت ارزشها و توجه به اقتصاد مقاومتی و پایه ریزی درست اقتصادی تاکید کردند و گفتند : ما باید با آزاد شدن از منابع نفتی و اتکا به اقتصاد دانش بنیان ساختارهای اقتصادی خودمان را بالا ببریم .

خطیب جمعه میبد تاکید کردند : مسئولان ما با انسجام و توجه به هدایت های رهبری و آینده کشور تدابیر درست بیاندیشند که اقتصاد قوی داشته باشیم که موج های بیرونی نتواند ما را متزلزل کند .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه بیانات خود با گرامی داشت سالروز شهید صارمی و روز خبرنگار و تبریک این ایام به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه و مدیران نشریات و سایت های مجازی به جایگاه والای اطلاع رسانی و خبرنگاری پرداختند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه در قلمرو اطلاع رسانی چه در قالب روزنامه ، مجله ، سایت و فضای مجازی و حوزه خبرنگاری نقاط روشن و واضحی وجود دارد که مورد تاکید قرار دادند و گفتند : اطلاع رسانی به اهمیت انسانیت وابسته است و رسالت آن حساس و مخاطرات آن هم زیاد است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه خبرنگاری منطبق با نظام و اندیشه اسلامی است که در آن راستی و امانت داری باید موج بزند ؛ انتظار این است که خبرنگار سایت ، روزنامه و مجله و روبط عمومی ؛ اطلاع رسان های امین و صادق و حلقه های اتصال خوب بین مردم و حکومت و نظام باشند.

ایشان حوزه گزارش گری را حوزه مهمی دانست و صداقت ، امانت ، نقد و بررسی بر مبنای انصاف و دور از هواهای نفس  را از عنصرهای مهم در کار خبرنگاری و مدیران سایت ها و اصحاب رسانه برشمرد .

توسعه صنایع کوچک نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد

حضرت آیت الله اعرافی با اشاره به روز صنایع کوچک در کشور و نقش آن در اقتصاد مقاومتی صنایع کوچک را تامین کننده عدالت اجتماعی خواندند و افزودند : صنایع کوچک زود بازده ، اشتغال آفرین ، درون جوش و خود اتکاست که در کنار صنایع بزرگ با همه ملاحظات می تواند توسعه یابد .

امام جمعه میبد با تاکید بر ریل گذاری و ارائه تسهیلات از سوی مسئولین بر توسعه صنایع کوچک در جامعه اظهار داشتند : ما ظرف سال های درپیش رو چند میلیون تحصیل کرده ارشد و دکتری داریم که اگر فکر نکنیم بیکار خواهند شد و  راه حل آن ، رشد علمی و اقتصاد مقاومتی و توسعه صنایع کوچک و دستی است.

پیشرفت های علمی و فناوری خیره کننده است

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات شیوای خود با تبریک روز جهاد دانشگاهی بعنوان نهاد انقلابی و نقش آن در توسعه علم و دانش با شیوه های انقلابی و فعال گفتند : پیشرفت های علمی و فناوری ایران به رغم همه تحریم ها و جنگ و مشکلات امروز خیره کننده است و بسیاری از ملت های دنیا و روشنفکران جهان از این پیشرفت علمی ملت ایران در حیرت اند .

آیت الله اعرافی با بیان اینکه بدون مبالغه سرعت و شتاب پیشرفت ما شتاب بالایی است افزودند : با وجود همه مشکلات ملت و دانشگاههای ما برپای خود ایستاده اند و در فناوری های گوناگون ارث بزرگ را به ما سپردند که یکی از آنها فناوری هسته ای است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ابلاغ سیاست های علم و فناوری در چند ماه اخیر توسط مقام معظم رهبری افزودند : چشم انداز های مهمی برای جایگاه رفیع تر علمی و فناوری ایران در منطقه و جهان پیش بینی شده است .

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : امروز هم دانشگاهها ، وزارت خانه ها ، مراکز رسمی و مردمی ، حوزه ها و آموزش و پرورش و نهادهایی مثل جهاد دانشگاهی که وظایف مهمی در دانشگاهها دارند باید عزم را جزم کنند که این پیشرفت و شتاب علمی همچنان ادامه پیدا کند و در نقطه ای توقف نکند.

ایشان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که ایران اسلامی نماد علم و دانش و تحقیق شود گفتند : رهبری معظم سکاندار انقلاب در حوزه علم و دانش اهتمام ویژه ای دارند و بسیاری از این پیشرفت های علمی با اشراف شخص ایشان است که محقق شده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه استانی مثل استان یزد و شهرستان میبد هم ظرفیت های علمی و فناوری خوبی دارد بیان کردند : انتظار ما این است که دانشگاههای ما تحت تاثیر هیچ عامل انحرافی قرار نگیرند و مسیر رشد علمی را همچنان مد نظر قرار دهند.

امام جمعه میبد با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در سلول های بنیادی و قلمروه های گوناگون بر استمرار این راه تاکید کردند و افزودند : دانش و دانشگاه ما باید با صنعت گره و فناوری ها رشد و در همه اینها نگاه اسلامی و اندیشه تمدنی اسلامی تجلی پیدا کند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کردند : بویژه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی که عالمانه باید این نکات مورد توجه قرار گیرد این مسیر علمی باید روبه تعالی باشد و از آموزش و پرورش ، حوزه و تا دانشگاه و نهادهای مردمی و رسمی سیاست بزرگ را در مطمع نظر قرار دهند.

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : ما در این مسیر راه طولانی را به رغم همه مشکلات  طی کردیم که دنیا تعجب می کند و جلوی ورود فناوری ها و تئوری های علمی را بر ما در خیلی از قلمروها بسته اند ولی مغز ایرانی و استعداد ایرانی در های بسته را شکافت و به جلو رفت که یکی انرژی هسته ای است که همه معتجب شدند .

تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام

امام جمعه میبد در ابتدای این خطبه هم با دعوت و سفارش نمازگزاران به تقوا و پارسایی گفتند : دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم مهد موقت و جایگاه گذر است و همه کسانی که به این عالم بعنوان نقطه باقی نگاه کردند زیان بردند و کسانی که اینجا را جای عبور دانستند و تلاش کردند ؛ زندگی پاکی را پیشه کنند و تقوای الهی را در همه شئون رعایت کنند به سعادت و رستگاری نائل شدند.

ایشان افزودند : تلاش کنید با سپاه شیطان و جنود اهریمن در درون خودمان مبارزه کنیم بکوشیم بر هواهای نفس خویش غالب شویم چرا که موج های سهمگین شهوت و  غضب ما را از فرمانبری خدا و رعایت اخلاق دور می دارد بنابراین بکوشیم با تقوا و اراده استوار در موج های شیطانی و شهوت و غضب در درون خود غالب شویم.

خطیب جمعه میبد سپس سالروز شهادت پشوای بزرگ مکتب اهل بیت امام صادق علیه السلام را به امام عصر صلوات الله علیه و پیروان این مذهب پرافتخار و به همه مسلمانان و نمازگزاران تسلیت گفت و بر شرکت در مراسم این امام همام تاکید کرد .