در حال حاضر شهرداری با بی‌پولی شدیدی مواجه است/ صرف گفتن اینکه شهرداری باید درآمدزایی داشته باشد، دردی دوا نمی‌کند

وی با اشاره به رکود حاکم بر بازار کاشی و سرامیک گفت: این رکود در درآمد شهرداری میبد تاثیر گذاشته و امیدواریم با بهبود درآمد کارخانجات، درآمد شهرداری میبد هم افزایش یابد؛ چرا که در حال حاضر شهرداری با بی‌پولی شدیدی مواجه شده

شهردار میبد در جمع اصحاب رسانه شهرستان به سوال آنان پیرامون موضوع مهم درآمدزایی شهرداری میبد که بارها مورد تاکید امام جمعه میبد نیز قرار گرفته، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش “میبدما”، مهندس سید علی نقیبی زاده با بیان اینکه به لحاظ قانونی نمی‌توانیم شرکت تولیدی داشته باشیم، گفت: اگر هم قانون این اجازه را داده باشد به علت ریسک بالای سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی و مشکلات ناشی از بنگاه‌داری، برای شهرداری این کار مقرون به صرفه نیست کما اینکه هیچ یک از شهرداری‌های کشور مستقیما واحد تولیدی ندارد.

IMG_1174

وی گفت: آنچه قانون به عنوان محل درآمد شهرداری برای ما مشخص کرده عبارت است از عوارضی که از شرکتهای تولیدی می‌گیریم و نیز عوارضی که بابت صدور پروانه ساختمان و نوسازی اخذ می‌کنیم.

وی با اشاره به رکود حاکم بر بازار کاشی و سرامیک گفت: این رکود در درآمد شهرداری میبد تاثیر گذاشته و امیدواریم با بهبود درآمد کارخانجات، درآمد شهرداری میبد هم افزایش یابد؛ چرا که در حال حاضر شهرداری با بی‌پولی شدیدی مواجه شده است و حتی در حقوق و دستمزدها هم مانده و بنده در بدو ورود به شهرداری با بیش از دو و نیم میلیارد تومان بدهی مواجه شدم.

شهردار میبد خطاب به کسانی که خواستار درآمدزایی کلان شهرداری هستند، گفت: این خوب است که شهرداری درآمد کلانی داشته باشد اما این عزیزان باید پیشنهاد دهند از چه کانالی ما باید این درآمد را کسب کنیم و صرف گفتن این موضوع که شهرداری باید درآمدزایی داشته باشد، دردی را دوا نمی‌کند.

وی با اشاره به توافق اخیر ایران و پنج بعلاوه یک ابراز امیدواری کرد که صادرات و واردات و ساخت و ساز با این توافق رونق بگیرد.

همچنین در این نشست، فاتحی -مسئول امور مالی و درآمد شهرداری میبد- گفت: استانداری یزد دستور داده که شهرداری‌ها وارد بحث تولید نشوند چرا که محل تامین سرمایه آنان از بیت المال است و چون سرمایه گذاری، ریسک دارد و ممکن است زیان ده باشد، امکان حرام شدن بیت المال وجود دارد.

وی افزود: اخیرا برای یافتن راههای درآمدزایی برای شهرداری میبد، شورای سرمایه‌گذاری با حضور برخی از اشخاص و سرمایه‌گذاران خصوصی (از جمله آقایان خالقیه، میرمحمدی و دکتر اسلامی) تشکیل شده و یکی دو ایده هم داده‌اند که مشغول پیگیری آنها هستیم.

وی گفت: قصد داریم یک معدن شن و ماسه از آقای مجتبی قاسمی خریداری کنیم و از معدن فعلی شن و ماسه شهرداری، برای آسفالت معابر شهر استفاده کنیم.

آقای نوبخت بابائیان -مسئول حراست شهرداری میبد- نیز در این نشست پیرامون سرنوشت تاسیس بانک شهر در میبد گفت: بانک شهر، سهمیه مشخصی دارد که پر شده و با پیگیریهایی که در زمان آقای هدایی انجام گرفته، مقرر شد تا اگر شعبه ای از این بانک در سراسر کشور، تعطیل شد بلافاصله یک شعبه به شهرستان میبد اختصاص یابد.