صفرتاصد تصادف ودرمان مرحوم‌ رشیدی اززبان مدیران و پزشکان بیمارستان‌‌میبد

نشست خبری مسئولان بیمارستان امام صادق(ع) میبد با جمعی از اصحاب رسانه شهرستان، درباره حادثه فوت جوان میبدی در اثر ضربه مغزی، شب گذشته در محل سالن کنفرانس دانشکده پرستاری میبد برگزار شد.

نشست خبری مسئولان بیمارستان امام صادق(ع) میبد با جمعی از اصحاب رسانه شهرستان، درباره حادثه فوت جوان میبدی در اثر ضربه مغزی، شب گذشته در محل سالن کنفرانس دانشکده پرستاری میبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، در این نشست که پزشکان معالج مرحوم رشیدی بفرویی نیز حضور داشتند به شایعاتی که پیرامون قصور بیمارستان در مداوای این بیمار منتشر شده بود به صورت مورد به مورد و با ارائه اسناد و مدارک کافی پاسخ داده شد.

مهدی اکبری -مسئول اورژانس بیمارستان میبد- در ابتدای این نشست ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم رشیدی گفت: در فرآیند درمان بیماران، موضوع اعتماد مردم بسیار حیاتی و مهم است و شایعات چند روز گذشته به اعتماد مردم به بیمارستان میبد لطمه وارد کرده است.

۲۰۱۵-۰۷-۲۴_۲۲.۲۹.۳۳

وی افزود: به همین دلیل ترجیح دادیم برای پاسخگویی به این شایعات، این نشست برگزار شود تا با مستندات نشان داده شود که واقعا نقصی در روند درمان آن مرحوم وجود نداشته و آن چیزی که در یکی از سایتهای محلی به نقل از پدر مرحوم رشیدی ذکر شده، صحت ندارد.

وی در تشریح روند اعزام مرحوم رشیدی به بیمارستان با نمایش پاورپوینتی گفت: حدود ساعت ۱۸:۰۵ روز بیست و سوم تیرماه با فوریتهای پزشکی تماس گرفته می‌شود و از تصادف یک موتورسیکلت که روبروی مهدیه امیرآباد میبد اتفاق افتاده بود، خبر داده می‌شود.

اکبری افزود: اورژانس ۱۱۵ سه دقیقه بعد و در ساعت ۱۸:۰۸ به صحنه تصادف می‌رسد و اقدامات اولیه از قبیل پانسمان، کنترل خونریزی، فیکس سروگردن و گرفتن رگ بیمار را انجام می‌دهند و او را به بیمارستان امام صادق(ع) میبد اعزام می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیمار حوالی ساعت ۱۸:۲۵ به بیمارستان رسیده افزود: پزشک کشیک عصر، اقداماتی در ابتدای ورود مریض از جمله وصل سرم و تزریق آمپولهای لازم، CTاسکن و سوند فولی را انجام می‌دهد و در این زمان حدود ۹ خدمت برای بیمار انجام می‌گیرد.

وی افزود: ۱۰ دقیقه پس از رسیدن بیمار به بیمارستان، متخصص جراحی عمومی بیمارستان، بیمار را ویزیت می‌کند و سپس بیمار به بیمارستان فرخی یزد اعزام می‌شود.

مسئول اورژانس بیمارستان امام صادق(ع) میبد در ادامه به تبیین شایعاتی که در این باره مطرح شده پرداخت و به آنها پاسخ داد.

وی با بیان اینکه گفته‌اند هیچگونه خدمت اولیه‌ای در بیمارستان برای این بیمار انجام نگرفته، خاطرنشان ساخت: همانگونه که قبلا گفتم، خدمات متنوعی تا قبل از اعزام مریض به بیمارستان فرخی انجام گرفته است که مدارک کلیه این اقدامات در پرونده بیمار موجود است.

وی در پاسخ به این شایعه که بیمار حتی آنژیوکت هم نشده، آن را مطلبی کذب دانست و گفت: چگونه بیمار این همه سرم و دارو دریافت کرده در حالی که آنژیوکت نداشته است؟!

اکبری درباره شایعه عدم هیچ اقدامی جهت قطع خونریزی بیمار توسط بیمارستان هم گفت: از تمام مستندات و وسایل مصرفی که ثبت شده کاملا مشخص است که اقدامات کافی برای توقف خونریزی بیمار انجام شده است و گزارش پرستار شیفت عصر و شب نشان می‌دهد که پانسمان و کنترل خونریزی انجام گرفته است.

وی پیرامون موضوع معطلی بیمار در آمبولانس برای رسیدن یک بیمار دیگر جهت اعزام به یزد گفت: اتفاقا این موضوع کاملا برعکس بود و یک بیمار دیگر که مشکل چندان حادی نداشت منتظر آقای رشیدی شد تا با هم به یزد اعزام شوند.

وی گفت:‌شایعه ای دیگری که گفته شده این است که پدر مرحوم گفته پسرم در آمبولانس داشت از درد به خود می پیچید و مدام می گفت تکه ای از سرم در حال کنده شدن است در حالیکه پدر مرحوم در آمبولانس حضور نداشته است.

وی با تکذیب خراب بودن کپسول قرار گرفته در آمبولانس گفت: اتفاقا یک کپسول اضافه تر برای احتیاط در این آمبولانس قرار داده شده بود و تمام وسایل ما در اورژانس در هر شیفتی کنترل و در دفتری ثبت می شود و خراب بودن کپسول امبولانس کذب محض است.

IMG_20150724_222534

در ادامه این نشست، دکتر رضوانی -پزشک کشیک بیمارستان در شیفت شب- گفت: وقتی بیمار را ویزیت کردم دیدم که پارگی روی ساق پا و بازوی سمت چپ داشت و قسمت بازو کمی خونریزی داشت که با توجه به بیقراری و آژیته بیمار او را به CTاسکن ارجاع دادم و فورا این کار انجام گرفت و وقتی CT را دیدم متوجه شدم که مریض، خونریزی مغزی دارد به همین دلیل با سوپروایزر هماهنگ کردم تا بیمار فورا به بیمارستان فرخی یزد اعزام شود چرا که ما در بیمارستان میبد جراح مغز و اعصاب نداریم.

وی افزود: پس از آن خانم دکتر آیت اللهی هم آمدند و مریض را مجددا ویزیت کردیم و متوجه شدیم سطح هوشیاری‌اش ۱۲ است و خیلی بیقراری می‌کند. ما تمام اقداماتی که برای یک بیمار ضربه مغزی لازم بود را انجام دادیم و او را به یزد اعزام کردیم.

وی خاطرنشان ساخت: وقتی مریض را در آمبولانس گذاشتند، او صحبت نمی‌کرد و کلمات نامفهومی را بر لب می‌آورد و اتفاقا من یک کپسول اکسیژن دوم را هم برای احتیاط در اختیار راننده آمبولانس قرار دادم.

در ادامه خانم دکتر آیت اللهی -متخصص جراحی عمومی بیمارستان- به نکاتی دیگر در این باره اشاره کرد.

وی گفت: من پزشک مقیم بیمارستان هستم و از طرفی CTاسکن بیمارستان کاملا آماده بود و کوچکترین اتلاف وقتی در درمان بیمار انجام نگرفت.

وی افزود: همه چیز بیمار تحت کنترل بود اما آژیته بود و سطح هوشیاری‌اش قدری پایین و از طرفی خانواده‌اش هم به شدت بیقراری می‌کردند.

دکتر آیت اللهی گفت: بیمار با آنکه جوان بود به دیابت هم مبتلا بود و به همین خاطر چند نوبت کنترل قند خون وی انجام گرفت و حتی سرم‌های او ناظر به ضربه مغزی و بیماری دیابت وی تنظیم شد.

صفرعلی دهقانی -مدیر بیمارستان میبد- هم در این نشست با بیان اینکه روند این شایعات با درج مصاحبه پدر آن مرحوم در یکی از سایتها شروع شد، گفت: اگرچه این سایت پس از مدت کوتاهی آن مطلب را برداشت اما عده‌ای که به همه چیز با عینک سیاسی نگاه می‌کنند آن را سر دست گرفتند و شروع به سمپاشی علیه بیمارستان و مدیران آن پرداختند.

وی شایعه معطل شدن بیمار به خاطر فقدان کارت ملی را تکذیب کرد و گفت: بیمار به این خاطر، کوچکترین معطلی نداشته است و تمام ساعات ورود و خروج و ویزیت بیمار به طور دقیق ثبت شده است.

دهقانی با بیان اینکه برخی متاسفانه همه چیز را در خدمت سیاست می‌خواهند گفت: البته خیلی‌ها از این که بیمارستان میبد در طرح تحول سلامت دو بار رتبه اول در استان را کسب کرده ناراحتند و برای اینکه جلوی این پیشرفت را بگیرند و اعتماد عمومی را خدشه دار کنند به این شایعات دامن می‌زنند.

تکمیلی:

مسئول اورژانس بیمارستان، در تماس با میبدما بر این موضوع تاکید نمود که تنها قصوری که در روند درمان آن مرحوم صورت پذیرفته، کم باد بودن آمبولانسی که بیمار را به یزد اعزام نموده و بوده و البته باد کردن لاستیک ماشین زمان بسیار اندکی را گرفته که این امر هیچ تاثیری در حیات بیمار نداشته و علیرغم این معطلی، مریض در زمانی حدود ۴۰ دقیقه از میبد به یزد رسانده شده است.