جای خالی طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات میبد +عکس

به نظر می آید که برخی از ادارات میبد اصلا نامی از این طرح هم به گوششان نرسیده است و همچنان برخی از کارمندانشان به هر نحو که می خواهند با ارباب رجوع برخورد می کنند و حاصل آن هم می شود نارضایتی هایی که از طرف مردم به گوش رسانه ها می رسد.

گزارشگر: محمدحسین حفیظی/ بارجین ما

عکاس: شهابی

چند سالی است پس از توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکریم ارباب رجوع در ادارات و سازمانها، توصیه ی معظم له با مصوبه ای که در شورای عالی ادارات در سال ۱۳۸۱ به تصویب رسید؛ در قالب طرحی با همین نام در ادارات سطح کشور اجرایی شد.

ناگفته نماند که در میان اداراتی که اصلا اهمیتی به طرح مذکور نمی دهند، هستند اداراتی که به این طرح اهمیت داده و در اجرای آن کوشا هستند. برای نمونه می توان به اداره صنعت و معدن شهر یزد اشاره کرد.

در این اداره با نصب صندوق و همچنین فرم نظر خواهی، از مراجعه کنندگان این اداره درمورد برخورد کارمندان از ارباب رجوع نظر خواهی می کنند. سوالات مندرج در برگه نظر خواهی دو موضوع را شامل می شود؛

اول اینکه درمورد بهترین کارمند اداره سوال می شود

دوم اینکه درمورد بدترین کارمند اداره نیز از ارباب رجوع سوال می نمایند؛ تا با نظراتی که مراجعین می دهند بتوانند هر چه بهتر به مردم خدمت رسانی کنند.

اما سوال اینجاست که جایگاه این طرح در میان ادارات و سازمانهای دولتی و غیر دولتی شهرستان میبد کجاست؟؟

به نظر می آید که برخی از ادارات میبد اصلا نامی از این طرح هم به گوششان نرسیده است و همچنان برخی از کارمندانشان به هر نحو که می خواهند با ارباب رجوع برخورد می کنند و حاصل آن هم می شود نارضایتی هایی که از طرف مردم به گوش رسانه ها می رسد.

آیا ادارات شهرستان نمی خواهند به مراجعین خویش احترام گذاشته و امکانات نظر سنجی را برای آنان فراهم آورند؟؟

با توجه به اینکه طرح تکریم ارباب رجوع توصیه ی مقام معظم رهبری و همچنین مصوبه شورای عالی ادارات کشور می باشد، امیدواریم در ادارات شهرستان میبد شاهد هرچه بهتر اجرا شدن این طرح باشیم.

البته ناگفته نماند که در میبد نیز هستند اداراتی که به بهترین نحو این طرح را اجرا می کنند و رضایت مردم را شرط اول کار خود قرار داده اند