از این پس در دعاوی خانوادگی خُرد، ابتدا پرونده به یک مشاور مذهبی ارجاع می‌شود

در این طرح تلاش می شود دعاوی کوچک خانوادگی به یکی از روحانیون سپرده شود تا با اعتلای روحیه دینی و مذهبی اصحاب دعوا و گوشزد نمودن مسایل و توصیه های دینی مشکلات ایجاد شده به صورت ریشه ای و اساسی حل و فصل گردد.

 رئیس دادگستری شهرستان میبد از طرح مشاور مذهبی در این حوزه قضایی خبر داد.

IMG13103784
حسین دهقانی با بیان این خبراظهارداشت : به جهت کاهش دعاوی خانوادگی در این حوزه قضایی طرح مشاور مذهبی انجام می گردد و در پرونده های دعاوی خانوادگی خرد مثل توهین، ترک نفقه و … ابتدا پرونده به یک مشاورمذهبی ارجاع می گردد تا اختلافات به صورت ریشه ای حل و فصل گردد.

وی با اشاره به روحیه مذهبی و اعتقادی مردم افزود: در این طرح تلاش می شود دعاوی کوچک خانوادگی به یکی از روحانیون سپرده شود تا با اعتلای روحیه دینی و مذهبی اصحاب دعوا و گوشزد نمودن مسایل و توصیه های دینی مشکلات ایجاد شده به صورت ریشه ای و اساسی حل و فصل گردد.

این مقام قضایی به طرح موفق استان در ارجاع پرونده های دعاوی خانوادگی به مشاوران خانواده از طریق همکاری با بهزیستی اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای موفق این طرح و حل و فصل بسیاری ار دعاوی خانوادگی حتی در مسایل کلان و بزرگ از قبیل پرونده های الزام به تمکین و درخواست طلاق ما را به این واداشت تا یک گام به جلوتر آمده و دعاوی خرد و کوچک زوجین را با بهره گیری از توصیه های مذهبی و دینی حل و فصل نمائیم.