حواشی خواندنی از مراسم معارفه مهندس نقیبی به عنوان شهردار جدید میبد

در حالیکه وی مشغول تقدیر از شهردار جدید و اعضای شورای شهر بود، ناگهان سخنانش برای لحظاتی قطع شد که باعث تعجب حضار شد اما پس از قرار گرفتن مجری مراسم در کنار وی، مشخص شد که وی دچار ضعف و احتمالا افت فشار خون شده

مراسم معارفه آقای مهندس سید علی نقیبی زاده به عنوان شهردار جدید میبد صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری میبد برگزار شد.

به گزارش “میبدما”، برگزاری این مراسم دارای حواشی جالب و بعضا غیرمنتظره‌ای بود که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

* آنچه بیش از همه چیز در این مراسم جلب توجه می‌کرد غیبت هدایی -شهردار سابق میبد- و داورپور -رئیس سابق شورای شهر میبد- بود. البته هنگام دریافت هدایا و تقدیرنامه‌های شهردار سابق میبد، برادر وی که کارمند فرمانداری میبد محسوب می‌شود با حضور روی سن آنها را دریافت کرد.

* در حین سخنرانی آقای سید حسین آتشی -رئیس شورای شهر میبد- و در حالیکه وی مشغول تقدیر از شهردار جدید و اعضای شورای شهر بود، ناگهان سخنانش برای لحظاتی قطع شد که باعث تعجب حضار شد اما پس از قرار گرفتن مجری مراسم در کنار وی، مشخص شد که وی دچار ضعف و احتمالا افت فشار خون شده است. این موضوع باعث شد تا افراد دیگری از جمله دکتر حسین اعرافی و همسر آقای آتشی که مشاور بانوان فرمانداری میبد نیز می‌باشد با حضور بر روی سن به کمک او بشتابند. الحمدلله پس از دقایقی حال آقای آتشی رو به بهبودی رفت.

* پس از این ماجرا مجری مراسم که دارای چهره‌ای هنری هم بود، به قرائت تفصیلی و ریز رزومه آقای مهندس نقیبی زاده پرداخت و جملات غامض و اغراق گونه‌ای در وصف شهردار جدید میبد ایراد نمود.

* کیفیت صوت سالن چندان مناسب نبود و باعث می‌شد که سخنان سخنرانان به سختی شنیده شود.

* مهندس نقیبی زاده وقتی پشت تریبون قرار گرفت، ابتدا و انتهای سخنانش را با قرائت ابیاتی مزین نمود.

* او اقدامات خود را در سه حوزه تکمیل پروژه های موجود، پروژه های میان مدت و بلند مدت تقسیم کرد.

* مهندس نقیبی با مقایسه شهر میبد با اردکان گفت: متاسفانه یا خوشبختانه در شهر ما پراکندگی محلات مختلف داریم و وسعت شهرمان وسیع‌تر است و درآمدهای ما کمتر است.

* برخلاف شهردار سابق، مهندس نقیبی اصلا از عملکرد پیشینیان خود بدگویی نکرد و حتی به این نکته اشاره کرد که شهرداران سابق خوشبختانه اقدامات اساسی و خوبی انجام داده‌اند.

* مهندس نقیبی بر دو موضوع کم‌آبی و پاکیزگی و نفاظت شهری تاکید ویژه ای نمود.

* یکی از غایبان این مراسم آیت الله اعرافی -امام جمعه میبد- بود که مهندس نقیبی خبر داد دیشب تماس تلفنی با وی داشته است.

* مهندس نقیبی در پایان با تشکر از همه حضار به ترتیب از افرادی چون دکتر حسین اعرافی، دکتر کمال بیکی، مهندس انصاری(شهردار اسبق میبد)، مهندس دهقانی(نظام مهندسی میبد) و آقایان حفیظی و هدایی (شهرداران سابق و اسبق میبد) و اعضای شورای شهر فعلی و قبلی میبد، باباییان(سرپرست شهرداری میبد) و روابط عمومی شهرداری تقدیر و تشکر نمود.

* در ابتدای مراسم همه در آغاز و پایان سخنان سخنرانان فقط صلوات می‌فرستادند که در ادامه تبدیل به صلوات و کف زدن شد و در انتها صلوات حذف شد و صرفا برای تشویق کف می‌زدند!

* مجری مراسم ضمن ادامه تعریف و تمجیدهای خود از شهردار جدید میبد به بیان خاطره ای از مهندس نقیبی در زمان تصدی سمت فرماندار میبد پرداخت و گفت که برای اجرای نمایش احتیاج به سالن داشته که فرماندار وقت، سالن فرمانداری را در اختیار وی قرار داده است.

* در ادامه آقای مهندس خادمی مدیرکل امور شهری استانداری یزد برای سخنرانی دعوت شد.

* وی گفت: رشد بودجه شهرداری میبد در سالهای گذشته مناسب بوده و درآمد قطعی شهرداری میبد در سال ۹۰، هشت و نیم میلیارد تومان بوده اما در سال گذشته این رقم به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است و امسال شهرداری میبد بودجه اش را روی ۲۸ میلیارد تومان بسته است. از ۲۲ میلیارد تومان درآمد پارسال شهرداری حدود ۱۲٫۵ میلیارد تومان (۵۷ درصد) آن از ناحیه کمکهای دولتی بوده است.

* وی افزود: برای شهرهای بزرگی مثل میبد اعتباراتی از فاینانس هم پیش بینی شده است. وی گفت: طرح تفضیلی میبد دچار مشکل شده و باید به روز شود و خیلی از بناها بدون مراعات استانداردها دارد ساخته می‌شود.

* پس از سخنرانی خادمی، مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت و گفت آقای فرماندار به من گوشزد کردند که از آقای حسینعلی فلاح(فرماندار سابق میبد) تشکر کنم. پس از این جمله، آقای نقیبی زاده به سراغ آقای حسینعلی فلاح که در ردیفهای وسط نشسته بود رفت و از او تشکر نمود. در ادامه هم وقتی برای ارائه حکم شهردار جدید آقایان خادمی، نقیبی زاده، آتشی و حسین فلاح روی سن رفتند، فرماندار میبد از آقایان حسینعلی فلاح، عبدالعظیم پویا و جلال انصاری هم خواست تا بر روی سن بیایند و در این برنامه مشارکت داشته باشند.

* اشعار مجری مراسم در وصف شهردار جدید همچنان ادامه داشت!