به ۵۵ واحد دیگر کاشی و سرامیک مجوز احداث داده شده است

” میرمحمدی” با انتقاد از کسانی که با صحبتهای خود در جامعه ایجاد بدبینی می نمایند گفت : برخی از افراد در نقشها و عنوانهای مختلف سعی می کنند برای مردم دغدغه ایجاد نمایند و فضا را برای کارآفرینان استان تنگ کنند که این درست نیست.

سیدمحمد میرمحمدی درمراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای صنعتی، تولید و کارآفرین نمونه ضمن اشاره به ظرفیتهای استان یزد در حوزه صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اینجانب و همه مسئولین ارشد استان همواره تمام تلاشمان این بوده که مشکلات صنایع استان را بر طرف نمائیم.
وی افزود: یکی از مباحثی که در استان یزد همواره مطرح بوده مشکل خام فروشی است که سعی کرده ایم با استقرار صنایع جوار معدنی این مشکل را تا حد زیادی کاهش دهیم و در شهرستانهای بافق و بهاباد تا حدی زیرساختهای لازم را فراهم کرده ایم.
استاندار تصریح کد : واحدهای کنستانتره و گندله سازی در شهرستانهای بافق،بهاباد و اردکان نیز مستقر شده و از سرمایه گذاران در رابطه با استقرار دیگر صنایع جوار معدنی در استان استقبال می کنیم.
” میرمحمدی” با انتقاد از کسانی که با صحبتهای خود در جامعه ایجاد بدبینی می نمایند گفت  : برخی از افراد در نقشها و عنوانهای مختلف سعی می کنند برای مردم دغدغه ایجاد نمایند و فضا را برای کارآفرینان استان تنگ کنند که این درست نیست.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: برخی به بهانه اینکه ما طرفدار مردم هستیم عنوان می کنند که هر صنعتی که می خواهد در استان مستقر شود با محیط زیست سازگاری ندارد و به سلامت مردم آسیب می رساند حال آنکه این سخنان که جنبه کارشناسی ندارد و برای خوشایند این جناح و آن جناح زده می شود و پایه آن احساسات و مسایل شخصی است، طرفداری از مردم به شمار نمی آید.


” میرمحمدی ” ادامه داد: دستگاههای مسئول و شورای برنامه ریزی استان، دیگر به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد تا صنایع آلوده و غیراستاندارد در استان مستقر شود و مردم نباید در این مورد دغدغه داشته باشند.
وی خطاب به این افراد افزود : در سال همدلی و همزبانی بیائیم برای هم افزایی بیشتر شیوه درست را به کار گیریم و با استفاده از منطق و عقلانیت در سخنان خود بسترهای سرمایه گذاری برای صنایع استان را بیش از گذشته فراهم آوریم.
استاندار یزد خاطرنشان ساخت : ۵۵ واحد کاشی و سرامیک در استان فعال هستند و در حال تولید محصول می باشند و در حالیکه عنوان می شود با انباشت کاشی و سرامیک در استان روبرو هستیم به ۵۵ واحد دیگر نیز مجوز احداث داده شده است که در این رابطه باید یک برنامه ریزی اصولی در سطح ملی صورت گیرد تا با چالش در این حوزه روبرو نشویم.
” میرمحمدی ” اظهار داشت: باید به سمت تولید محصولات با استانداردهای لازم، محصولات متنوع و با کیفیت در صنعت کاشی و سرامیک استان گام برداریم و با تنوع محصول بازارهای بیشتری را به دست گیریم و صاحب یک “برند” در حوزه صادرات کاشی شویم و در این صورت است که اعتماد مشتریان ما جلب می شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : صنعت نساجی در استان یزد سالهای سال در حد ممتاز بوده و ما در رتبه اول کشور قرار داشتیم و همواره این صنعت در استان به لحاظ طراحی، نقشه، رنگ و تنوع سرآمد بوده است.
وی افزود: اما متأسفانه امروز به علت کاربرد تکنولوژی جدید و مدرن، بعضی از واحدهای ما منفعل شده اند و باید برای طراحی های جدید، کاربرد مواد اولیه ممتاز و تغییر کاربری بعضی از خطوط تولید مدیریت و برنامه ریزی لازم انجام شود. باید کمی در ارتباط با مدیریتها تجدیدنظر کنیم و مدیریتها به سوی مدیریت روز و ریسک پذیر هدایت شود.
استاندار یزد اظهار داشت: اصلاح مدیریتها مستلزم همفکری و هم اندیشی است و با احساسات راهها گم می شود اما آنچه باعث پیشرفت و توسعه کشور و استان خواهد بود عقل، فکر، دانش و اندیشه است و تجربه نشان داده هر جا مشارکت، همفکری و همکاری مردم بیشتر باشد مشکلات به راحتی برطرف می شود.

” میرمحمدی ” گفت: حتی به لطف خدا وقتی برخی از تحریم ها برطرف شود خواهش من از شما تولیدکنندگان و صنعتگران این است که خیلی از مسائل را به رفع تحریمها گره نزنید زیرا نظام جمهوری اسلامی ایران اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده است و قرار نیست با رفع تحریم ها و محدودیت ها در مسیر واردات و مصرف زدگی قرار بگیریم.
وی ادامه داد : خط مشی دولت تدبیر و امید حمایت از تولید داخلی صادرات است و مسئولین ارشد استان نیز همگام با بخش صنعت و معدن تلاش می کنند زیرساختهای لازم در این زمینه را فراهم آورند.
عالی ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد : باید کارگروه مدیریت پس از تحریم تشکیل شود و اینجانب به وزارت کشور پیشنهاد داده ام که تلاش و برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا یک سری انتظارات نابجا پس از رفع تحریم ها به وجود نیاید.
استاندار یزد همچنین با اشاره به افزایش ضریب مالیاتی در سالجاری گفت : این افزایش ضریب مالیاتی توسط مجلس شورای اسلامی مصوب گردیده و باید این مسئله را دنبال کرد که دلایل منتخبین مردم برای افزایش این ضریب مالیاتی چه بوده است.
” میرمحمدی ” در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با تلاش مسئولین ارشد استان، همراهی بخش خصوصی و فعالیت مستمر کارگروه رفع موانع تولید استان شاهد رونق واحدهای تولیدی و صنعتی در استان باشیم.