انتقاد از عدم رسیدگی جدی به مواریث فرهنگی بخش ندوشن

از شهریور پارسال قرار بوده منارجنبان ندوشن تعمیر شود و به همین منظور داربستی به دور آن کشیده شد اما متاسفانه اقدامی انجام نگرفته و با این روند بیم آن می‌رود که خود آن داربست هم کم کم به میراث فرهنگی بپیوندد!!

  • در جریان نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان میبد، تعدادی از حاضرین با قرار گرفتن پشت تریبون به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. نظر به اهمیت و تازگی برخی از این سخنرانی‌ها، میبدما به انعکاس مهمترین آنها خواهد پرداخت.

IMG_0835

نماینده موسسه مردم نهاد اندیشه روشن ندوشن در نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان با آیت الله اعرافی از وضعیت رسیدگی به میراث‌ فرهنگی در ندوشن انتقاد کرد.

به گزارش “میبدما”، محمد حسن صادقیان در ابتدا با گلایه از عدم راه‌اندازی موزه ندوشن علیرغم قول و قرارهای قبلی گفت: آثار باستانی ندوشن به خاطر فقدان یک موزه متمرکز دچار هرج و مرج شده و هر جزئی از آن به جای دیگری -از جمله به یزد- رفته است.

وی با اشاره به طولانی شدن روند مرمت بنای منارجنبان ندوشن، خاطرنشان ساخت: از شهریور پارسال قرار بوده منارجنبان ندوشن تعمیر شود و به همین منظور داربستی به دور آن کشیده شد اما متاسفانه اقدامی انجام نگرفته و با این روند بیم آن می‌رود که خود آن داربست هم کم کم به میراث فرهنگی بپیوندد!!

صادقیان از مسئولان شهرستان خواست تا به اوقات فراغت جوانان این بخش بیشتر توجه کنند و در این زمینه پیشنهاد کرد تا با توجه به وجود فضای کافی، کانون فرهنگی-هنری در این منطقه ایجاد شود و ضمنا به موضوع ورزش جوانان ندوشنی اهمیت بیشتری داده شود.

وی در پایان از ناکافی بودن نمایندگی ادارات در ندوشن گفت و افزود: به طور مثال برای موضوع ثبت اسناد، به خاطر عدم وجود نمایندگی این اداره در ندوشن، مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.