اسرائیل به دنبال این است که از طریق داعش، دنیا را از قرآن متنفر کند

امام جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : اما دشمن بداند اگر بخواهد به خطوط قرمز ما طمع ورزی و از حدود تعریف شده ای که رهبر معظم تعریف کرده اند عبور کند ملت ایران یکپارچه در مقابلش مثل کوه خواهند ایستاد.

امام جمعه موقت میبد در سومین خطبه های نمازجمعه ماه مبارک رمضان با تحلیل چهره مزورانه امریکا در طول تاریخ انقلاب اسلامی به بیانات رهبر معظم انقلاب بسنده کرد و گفت : امروز اگر امریکا از در مصالحه وارد شده است تا با ایران مذاکره کند باز هم قابل اعتماد نیست.

به گزارش میبد آدینه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری با بیان اینکه این دولت امریکا بود که واسطه فرستاد تا با ایران مذاکره کند افزود: مذاکره ای که قرار بود ظرف مدت ۶ ماه به انجام برسد و تحریم ها برداشته شود از یکسال هم گذشته است و هنوز آنها بر سر مسائلی که در بیانیه لوزان قول داده اند چانه می زنند.

خطیب جمعه موقت میبد با تاکید بر اینکه اگر دشمن زیادخواهی نکند و حقوق ملت ایران و خطوط قرمز اعلام شده توسط رهبر معظم انقلاب را به رسمیت بشناسد توافق انجام می شود، گفت: ما به دنبال لغو تحریم ها هستیم چرا که این توافق هم منافع ما و هم منافع دولت امریکا را تامین خواهد کرد.

امام جمعه موقت میبد توافق مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ را برگ برنده ای برای حزب دموکرات و دولت فعلی امریکا بیان کرد و افزود : چرا که در طول بعد از انقلاب تا به حال کسی نتوانسته است با جمهوری اسلامی وارد مذاکره و به توافق دست یابد و اگر در مذاکرات توافقی حاصل شود؛ این توافق یکی از مهمترین اقدامات و هنرهای دولت امریکا شمرده خواهد شد بنابراین امریکاییها به شدت به توافق در مذاکرات نیاز دارند .

حجت الاسلام غفوری، توافق در مذاکرات را لغو تحریم ها و قطعنامه های شورای امنیت دانست و گفت: توافق در مذاکرات قطعا شرایط ما را در زمینه های اقتصادی ، ارتباطات ، بانک و پول و امور مختلف بهتر خواهد کرد و منشاء راحتی بیشتری برای ملت ما به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : اما دشمن بداند اگر بخواهد به خطوط قرمز ما طمع ورزی و از حدود تعریف شده ای که رهبر معظم تعریف کرده اند عبور کند ملت ایران یکپارچه در مقابلش مثل کوه خواهند ایستاد.

خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه این ایستادگی و مقاومت را دشمنان انقلاب اسلامی در روز قدس خواهند دید تصریح کرد : دشمنان ایستادگی ملت ایران را در روز قدس با زبان روزه و در هوای گرم خواهند دید که چگونه یکصدا پای آرمان اصولی و اساسی و راهبردی انقلاب اسلامی ، بر حذف غده سرطانی رژیم صهیونیستی ایستاده اند و برای استمرار بخشیدن به مبارزات خودشان در راستای تحقق نابودی اسرائیل با تمام قوا در صحنه حاضر خواهند شد .

وی ضمن خاطرنشان کردن مبارزات ملت ایران در سال ۵۷ با دست خالی و پیروزی بر استکبار و همه توطئه دشمنان گفت : همانطور که ملت بزرگ ایران با دست خالی و در محاصره شدید در ۸ سال دفاع مقدس به پیروزی رسید؛ یقین بدانید در عرصه اقتصاد هم با عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی، تمام اقتصادهای منطقه و عمده اقتصاد کشورها در سراسر دنیا را هم درخواهد نوردید و بعنوان قدرت اول منطقه و یکی از قدرت های تعیین کننده دنیا در دوره آینده ای که در پیش رو داریم در مقابل قدرت های زورگو با استفاده از نیروی انسانی قابلش و با استفاده از ثروت معنوی و مادی و از توانمندی داخلی اش بعنوان یکی قدرت های برتر جهانی در مقابل شما قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام غفوری در ادامه با محکوم کردن جنایت های رژیم آل سعود در کشتار بی رحمانه مردم یمن و تخریب زیرساخت های آن کشور گفت : آل سعود دست پروردگان صهیونیست بین الملل است که اسناد و مدارکش منتشر شده است.

خطیب جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود با گرامی داشت سالروز سقوط هواپیمای مسافربری ایران از سوی ناو امریکایی و شهادت ده ها زن و کودک با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که این هفته را هفته حقوق بشر امریکایی نامیده اند گفت : هفته ای که جنایتی از امریکاییها در حق ملت ایران انجام شد و با شلیک دو موشک به هواپیمای مسافربری ما از سوی ناو امریکایی ده ها ایرانی به شهادت رسیدند و هیچ حرفی از حقوق بشر نیست!

وی با بیان اینکه در دنیای امروز که بحث حقوق بشر و امنیت پرواز از جایگاه خاصی برخوردار است همه چیز مخدوش است که در آن نه انسان بی گناه و نه جان آنها اهمیت داشت، با تشریح ماهیت امریکا افزود : این نظام حاکمه قلدر بی منطق به جای اینکه از خانواده های شهدا دلجویی کند به فرمانده ناو وینسنس مدال افتخار دادند و او را تشویق کردند که چنین جنایتی را مرتکب شده است و این ماهیت امریکاست.

امام جمعه موقت میبد همچنین سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب در بمب گذاری مسجد ابوذر و حادثه هفت تیر و شهادت شهید بهشتی و یارانش و بمباران شیمیایی سردشت با سلاح های شیمیایی را خاطرنشان کرد و گفت : پشت پرده همه این توطئه ها و نقشه ها امریکاییها بودند که با کمک منافقین در داخل آن را انجام دادند.

حجت الاسلام غفوری در بخش دیگر از سخنان خود جنایت های وحشیانه داعش در عراق و سوریه و کشورهای منطقه را محکوم کرد و با بیان اینکه این وحشی های داعش پیروان همان ابن ملجم اند که با همان رویکرد قصاوت و نفهمی و نادانی دست به چنین جنایت هایی می زنند افزود : البته سرانشان دست پروردگان اسرائیل اند که به قطع و یقین در اسرائیل آموزش دیده اند .

امام جمعه موقت میبد با تاکید بر اینکه بر پیاده سازی طرح داعش در منطقه در اسرائیل برنامه ریزی شده است گفت : بحث خلافت اسلامی که بعنوان یک آرمان برای خیلی ها در بین اهل سنت مطرح بوده است را برجسته تا تمام دنیا را از اسلام متنفر کنند.

وی افزود : اینکه می بینید با بالاترین امکانات جنایاتشان را ثبت و ضبط و فیلم برداری می کنند ؛ عکس میگیرند و بلافاصله در شبکه های بین المللی پوشش گسترده و پخش می کنند به این خاطر است که دنیا را از اسلام بترساند و از نام اسلام متنفر کنند.

امام جمعه موقت میبد استفاده از آیات قرآن در لحظه جنایت را از نقشه های صهینونیست ها عنوان کرد و گفت: اسرائیل به دنبال این است که از این طریق دنیا را از قرآن متنفر کند و اینها پیروان همان ابن ملجم اند و این مصیبتی است که بالاتر از آن برای بشریت بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام وجود نداشت.

حجت الاسلام غفوری در ادامه پیشاپیش ضمن تسلیت سالروز شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام به سیره آن حضرت پرداخت و گفت: آقای ما علی بن ابی طالب علیه السلام یک عمر لحظه ای برای برپایی و حفظ و پیشرفت دین اسلام کوتاهی نکرد تا جایی که جانش را در این راه داد ؛ تا برای همه ما شیعیان درس باشد که شیعه علی یعنی اینکه لحظه ای در حمایت از دین خدا و حقیقت فروگذار نکند و تا پای جان پای این مسیر بایستد.

امام جمعه موقت میبد در ابتدای سخنان خود هم نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و با بیان اینکه اهل تقوا در برابر وسوسه های شیطان اهل ذکر هستند گفت : اینکه بگوییم شیطان کسی را وسوسه نکند یا نمی کند نیست بلکه شیطان حتی انبیاء و اولیای الهی را هم وسوسه می کند بویژه کسانی که بیشتر در مسیر الهی هستند را وسوسه می کند.

وی افزود: بنابراین انسان وقتی به یاد خدا افتاد و متوجه شد که این حرام خداست و نباید به سراغش برود و آن وقت است که خدای متعال به انسان بصیرت می دهد و چشم و دل انسان را باز می کند و حقیقت گناه را برای انسان مجسم می کند و خداوند دست انسان متقی را می گیرد بنابراین ما باید اهل تذکر و توجه باشیم یعنی دچار غفلت نباشیم .

حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه آنچیزی که اساس تقوا را شکل می دهد یاد خداست و آنچیزی که نقطه مقابلش است غفلت از یاد خداست افزود : کسانی که خدا را فراموش کردند خدا حتی کاری کرد که خودشان را فراموش کردند بنابراین باید انسان بداند که خداوند برای او حسابی بازکرده است و مراقب رفتار و گفتارش و لحظه لحظه زندگی اش باشد .

امام جمعه موقت مبد در بخش دیگر از بیانات خود به عظمت ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت : شب های قدر برترین شب در طول سال است که بالاتراز آن وجود ندارد و در حدیث است که خدای متعال از بین روزها جمعه را بعنوان سید الایام برگزید و از میان شب ها شب قدر را برگزید.

خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه شب قدر شبی است که به نص قرآن کریم از هزار ماه بالاتر است گفت : شب قدر شبی است که در آن فرشتگان الهی به امر پروردگار بر زمین نازل می شوند و در این شب در بین بندگان توزیع و تفریق می شود که همان تقدیر بندگان الهی است به همین جهت شب قدر شب تقدیر مقدرات یکساله همه انسانهاست و عبادات انسان در شب قدر می تواند در تقدیرش تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه آنچیزی که انسان واقعا از درون قلب و انتهای وجدان در شب قدر از خدا درخواست می کند با چیزی که از زبان جاری می شود متفاوت است گفت : خدای متعال به آنچه که انسان از آن حقیقت وجودش از خدا می خواهد توجه می کند بنابراین باید ببینیم که چگونه شخصیت ، خواسته ها و میل ما چگونه شکل می گیرد و در چه مسیری قرار دارد ، آیا در مسیر هوا و هوس است یا در مسیر ابدیت آباد و آخرتی آباد که برای الی الابد ما سعادتمندشویم .