اعتمادبه‌نفس برخی بانوان خانه‌دار میبدی بخاطر اهمیت ندادن به کارشان پایین است

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه ذائقه فرهنگی، مالی و رفاهی مردم میبد مانند سایر نقاط کشور تغییر کرده و حتی مردان هم با هجمه همسرانشان به بازار کار موافق هستند و در این فرآیند، سرمایه‌داران شهرمان نیز از این قضیه بسیار استقبال کرده‌اند.

  • در جریان نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان میبد، تعدادی از حاضرین با قرار گرفتن پشت تریبون به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. نظر به اهمیت و تازگی برخی از این سخنرانی‌ها، میبدما به انعکاس مهمترین آنها خواهد پرداخت.

سرکار خانم قاسمی، نماینده مجمع همگرایی شهرستان میبد با حضور در پشت تریبون نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان میبد با آیت الله اعرافی به ارائه نظرات خود پرداخت.

وی در ابتدا با انتقاد کم‌توجهی مسئولان شهرستان به مجمع همگرایی میبد گفت: مجمع، با ملاحظه این بی‌مهری‌ها از ابتدای مهرماه سال گذشته فعالیتهای خود را کمرنگ کرد که متاسفانه واکنشی از سوی مسئولان در پی نداشت.

قاسمی در ادامه به معضل افزایش طلاق در شهرستان میبد اشاره کرد و گفت: طبق تحقیقات علمی که در میبد صورت گرفته رضایتمندی زناشویی در بانوان میبدی، پایین است.

وی با انتقاد از برخی صاحبان تریبون که ناسازگاریها در میبد را اکثرا به بانوان منتسب می‌کنند، افزود: زن و مرد مکمل همدیگر هستند و اینکه همه تقصیرها را گردن زنان بیندازیم، کم لطفی است و در حال حاضر به خاطر برخی رفتارها، آمار زنان متقاضی طلاق در میبد در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مشکلات بانوان خانه دار شهرستان، کمبود اعتماد به نفس آنان است و این به خاطر آن است که خیلی‌ها برای خانه‌داری و زن خانه‌دار اهمیتی قائل نیستند و این فرهنگ غلط را دامن می‌زنند.

عضو مجمع همگرایی میبد خاطرنشان ساخت: متاسفانه ذائقه فرهنگی، مالی و رفاهی مردم میبد مانند سایر نقاط کشور تغییر کرده و حتی مردان هم با هجمه همسرانشان به بازار کار موافق هستند و در این فرآیند، سرمایه‌داران شهرمان نیز از این قضیه بسیار استقبال کرده‌اند.