رابطه‌ شورای فرهنگ عمومی میبد با نخبگان شهر آن طور که باید و شاید نیست

وی گفت:‌ بحثهای فرهنگی شهر، تماما در جهت منویات آیت الله اعرافی است؛ این از آن جهت خوب است که شهر، یکپارچه است ولی آسیب این موضوع آن است که وقت ایشان کم است و برای رفع این نقیصه بایستی برای پیگیری موضوعات فرهنگی یک تیم جدی ایجاد شود.

  • در جریان نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان میبد، تعدادی از حاضرین با قرار گرفتن پشت تریبون به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. نظر به اهمیت و تازگی برخی از این سخنرانی‌ها، میبدما به انعکاس مهمترین آنها خواهد پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ هادی رضایی، مسئول موسسه فرهنگی سراج میبد در نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان میبد با آیت الله اعرافی به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، حجت الاسلام رضایی در ابتدا با گلایه از فقدان دبیر علمی برای چنین جلسه مهمی گفت: برای جلسه ای با این جمعیت و با این اعتبار و با حضور مسئولین ارشد شهرستان کمترین چیزی که باید موجود باشد، دبیر علمی است و این باعث می‌شود که وقت حضار تلف نشود و مصوبات این جلسه اجرایی شود.

1 (18)

وی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد موسسه سراج میبد پرداخت و گفت: دو سه طرح را در میبد اجرا کردیم از قبیل طرح «طبیب دوار» که طی آن ۱۳ ماموریت مشخص را برعهده ۵۵ روحانی فعال مساجد میبد قرار دادیم و نتیجه این طرح برای خودمان هم جالب و باورنکردنی بود و البته پشتوانه این طرح هم آیت الله اعرافی بوده‌اند و ما از این بابت از ایشان تشکر می‌کنیم.

مسئول موسسه فرهنگی سراج میبد، دومین طرح این موسسه را در راستای تربیت ۱۴۰۰۰ دانش آموز حاضر در شهرستان دانست و افزود: به نظر من کار تربیتی اثر عمیقتری نسبت به کار دیگر کارهای فرهنگی دارد و بر همین مبنا طرح «فرماندهان جوان« را پایه‌ریزی کردیم و از دختران و پسران ۱۱ ساله برای اقدامات تربیتی ثبت‌نام کردیم.

شیخ هادی رضایی، طرح تربیت مربی را سومین طرح موسسه سراج نامید و گفت: دوره طرح تربیت مربی شش ساله است که اساتیدی از قم با سرفصل‌هایی مشخص، به صورت مقدماتی و کارورزی روی داوطلبان کار می‌کنند.

وی در ادامه به ارائه پیشنهادات خود پرداخت و در تبیین پیشنهاد اول خود گفت: بحثهای فرهنگی شهر، تماما در جهت منویات آیت الله اعرافی است؛ این از آن جهت خوب است که شهر، یکپارچه است ولی آسیب این موضوع آن است که وقت ایشان کم است و برای رفع این نقیصه بایستی برای پیگیری موضوعات فرهنگی یک تیم جدی ایجاد شود.

وی پیشنهاد دوم خود را تشکیل یک شورا یا کمیته فرهنگی غیر از شورای فرهنگ عمومی از نخبگان میبد به منظور پیگیری مسائل فرهنگی شهرستان و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه معرفی کرد.

شیخ هادی رضایی در انتقاد به شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد گفت: این شورا قدرت بالایی دارد اما متاسفانه رابطه‌اش با نخبگان شهر آن طور که باید و شاید نیست و این رابطه باید عمیق‌تر و دقیق‌تر برقرار شود.

مسئول موسسه فرهنگی سراج میبد در پایان نیز پیشنهاد کرد شرح وظایف سازمانها و مجموعه‌های فرهنگی استخراج شود و نهادهایی که شرح وظایفشان مشترک است در هم ادغام شوند تا از موازی‌کاری پرهیز شود.