شورای شهر و شهرداری میبد نیاز به تحول اساسی دارد/ در برخی مناطق استان شاهد بی‌عدالتی‌های جانسوز هستیم

آیت الله اعرافی گفت: ما همیشه گفته‌ایم که نمی‌شود در موضوع محیط زیست یقه میبد را بگیرید و جلوی توسعه صنعتش را بگیرید و در کنار ما شهرهایی مثل اردکان و اشکذر صنایع آلاینده و مخرب محیط زیست را توسعه دهند.

نشست سالیانه فعالانه فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی میبد با آیت الله اعرافی عصر روز گذشته در محل مصلای میبد برگزار شد.

به گزارش “میبدما”، امام جمعه میبد در این نشست با تقدیر و تشکر از گروههای فعال مردمی در حوزه‌های مختلف از موافقت خود با برگزاری فصلی این جلسه خبر داد.

وی در ابتدای سخنان خود به نیاز جامعه به مقوله «هنر» برای ارتقاء و تعالی اشاره کرد و گفت: با رعایت چارچوبهای شرع و ضوابط دینی، هنر می‌تواند در تلطیف فضای جامعه، پرکردن اوقات فراغت و پیشگیری از ناهنجاری‌ها موثر باشد.

وی با تاکید بر وظیفه آموزش و پرورش در به فعلیت درآوردن ذوق هنری دانش‌آموزان گفت:اگر سعدی و حافظ در عمق خانه‌ها بیاید و در روان و ضمیر بچه‌ها جاری شود، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه هنر متعهد، قدسی و فرهنگی نیاز مبرم جامعه است، افزود: در برخی حوزه‌ها مانند موسیقی ضوابط شرعی حساسی وجود دارد اما هنر، حوزه‌های دیگری هم دارد که شکی در اثرگذاری و مفید بودن آنها نیست.

1-257

وی ضمن اشاره به ظرفیتهای میبد در فیلمسازی، تئاتر، خوشنویسی، ادبیات و… از شهرداری و شورای شهر میبد، اداره ارشاد، خیرین و نهادهای مردمی و سایر مسئولین خواست تا در گسترش هنر متعهد تلاش و سرمایه‌گذاری کنند.

امام جمعه دوم در بخش دوم از سخنان خود بر اهمیت مسئله ورزش تاکید کرد و گفت: ما باید ورزش را مهم بشماریم و همه اعم از مسئولین، روحانیون، مساجد و … از آن حمایت کنیم و الا عقب می‌مانیم.

وی با اشاره به پروژه احداث بوستان بانوان میبد گفت: چند سال است که شورا و شهرداری میبد قول داده‌اند تا این پارک را به بهره برداری برسانند اما خبری نشده؛ البته اخیرا قول مساعد داده‌اند که این بوستان در حال آماده سازی است.

آیت الله اعرافی، بخش سوم سخنان خود را به موضوع محیط زیست اختصاص داد و گفت: ما همیشه گفته‌ایم که نمی‌شود در موضوع محیط زیست یقه میبد را بگیرید و جلوی توسعه صنعتش را بگیرید و در کنار ما شهرهایی مثل اردکان و اشکذر صنایع آلاینده و مخرب محیط زیست را توسعه دهند.

وی از رسانه‌ها و نهادهای محیط زیستی خواست تا به مسئولین استان یادآور شوند که محیط زیست استان یک بسته و پکیج مرتبط است و نمی‌شود آن را جدا از هم دید.

بخش چهارم سخنان امام جمعه میبد به موضوع مبلمان شهری میبد اختصاص داشت و ایشان در این زمینه خاطرنشان ساخت: در بحث مبلمان شهری، شوراها و شهرداریها زحمات زیادی کشیدند ولی من به سهم خودم اعتقاد دارم که خیلی بیشتر از این می‌شد کار کرد.

وی افزود: من گاهی می‌گویم که اگر شهردار یا عضو شورای شهر بودم قطعا اقداماتی می‌کردم که جایگاه شورا و شهرداری بالاتر از این باشد.

وی با اشاره به درآمد پایین شهرداری میبد، گفت: من فکر می‌کنم شورا و شهرداری میبد نیاز به تحول اساسی دارد و اخطار می‌کنم که اگر با این وضع موجود جلو برویم این شورا و این شهرداری و این درآمدها پاسخگوی میبد در طراز لازم نیست.

آیت الله اعرافی ضمن یادآوری بی‌عدالتی در تخصیص منابع استان خاطرنشان ساخت: متاسفانه در برخی مناطق استان شاهد بی‌عدالتی‌های جانسوز هستیم و اقداماتی در استان انجام گرفته که همه استان در آن ضرر کرده‌اند و نوعی بی‌عدالتی استانی شکل گرفته است.