موج آسیب‌های اجتماعی به سمت استان یزد در حال حرکت است/ مسئولان باید از بحران کارگری در صنایع میبد جلوگیری کنند

وی با اشاره به بخش غنی معادن و حضور زیاد معدن کاران و استخراج معادن فراوان در شهرستان میبد به نیاز نیازمندان و فقرا پرداختند و افزودند : شهری که میلیاردها تومان سرمایه از معادن آن استخراج می شود مردم آن با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم کند؟

امام جمعه میبد در دومین خطبه نمازجمعه ماه مبارک رمضان ، با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه ای در جمع کارگزاران نظام اظهار داشتند : حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده و تبیین خط قرمزهای هسته ای ملت بزرگ ایران در این مذاکرات شفاف و روشن بود.

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی خطاب به سردمداران آمریکا و کشورهای غربی ، مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را همان مواضع ملت بزرگ ایران خواندند و افزودند : ملت بزرگ ایران در موضوع هسته ای هرگز از مواضع خود کوتاه نخواهند آمد.

خطیب جمعه میبد حرکت ایران در مسیر مذاکرات را منطقی و طبق موازین بین المللی عنوان کردند و با بیان اینکه ملت شجاع و رشید ایران هرگز در برابر عربده کشی ها و قلدری های مستبکران عقب نشینی نخواهد کرد تصریح کردند : ملت ایران مرد میدان جنگ و شهادت و رمضان و محرم هستند و در برابر بی منطقی دشمنان کوتاه نخواهند آمد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی اختلاف نظر های مسئولین در حوزه های مختلف تصریح کردند : این اختلاف نظرها چیزی را عوض نمی کند و در خطوط قرمز هسته ای همه ملت و مسئولین یکپارچه و متحد دنباله روی رهبر معظم انقلاب هستند.

موضوع آسیب های اجتماعی در استان یزد و شهرستان میبد:

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود در خصوص افزایش آسیب های اجتماعی در استان یزد و شهرستان میبد هشدار دادند : هر چند استان یزد به علت فرهنگ غنی و دینی استان جرم خیز نیست اما شک نکنید که موج آسیب های اجتماعی به سمت استان دارالعباده و محیط های اجتماعی در حال حرکت است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه پرخاشگری و نزاع های خانوادگی را از آسیب های رایج جامعه امروز بیان کردند و افزودند : اختلافات خانوادگی ، گسترش طلاق و مفاسد اخلاقی در جامعه در حال افزایش است که باید مسئولین برای معالجه آن تدابیر و راهکارهای مناسبی را به کار بگیرند.

آیت الله اعرافی بر حل اختلافات خانوادگی قبل از تشکیل پرونده و ارجاع آن به دادگستری در محیط خانواده ، مساجد و شوراهای حل اختلاف تاکید کردند.

توجه به نیاز نیازمندان و فقرا :

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به بخش غنی معادن و حضور زیاد معدن کاران و استخراج معادن فراوان در شهرستان میبد به نیاز نیازمندان و فقرا پرداختند و افزودند : شهری که میلیاردها تومان سرمایه از معادن آن استخراج می شود مردم آن با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم کند؟

خطیب جمعه میبد با اشاره به مسائل و مشکلات صنایع هم خواستار رسیدگی مسئولان در حل مشکلات صنایع شدند.

امام جمعه میبد تصریح کردند : مسئولین باید مقوله صنعت را به صورت عام و خاص در اولویت برنامه های خود قرار و از بحران کارگری در صنعت جلوگیری کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به جنبه آلایندگی های صنایع هم اشاره و تاکید کردند : صاحبان صنعت و سرمایه گذاران بخش خصوصی باید در راه اندازی صنایع به مقوله زیست محیطی آن دقت کنند .

حیات و ممات استان یزد در گرو رفع بحران آب است:

آیت الله اعرافی بار دیگر بحران آب در استان را یکی از موضوعات مهم استان عنوان کردند و اظهار داشتند : حیات و ممات استان یزد در گرو رفع بحران آب است و اگر طرح های جدید آب رسانی به استان دنبال نشود ، در آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

هفته قوه قضاییه / سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده های مردم :

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه سالروز شهادت آیت الله بهشتی و شهید محراب آیت الله صدوقی و هفته قوه قضاییه را گرامی داشتند.

آیت الله اعرافی ، سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده های مردم از سوی دستگاه قضا را حق مردم دانستند و افزودند : حجم بالای پرونده های انباشه شده و زمان درازمدت دادرسی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه راهنمایی و مشاوره مردم مخصوصا برای نیازمندان و محرومان امر مهمی است تصریح کردند : این امر موضوعی است که باید به آن توجه شود و دستگاه قضایی عدالت را در این زمینه محقق کند.

ایشان پیشگیری از جرایم و عنایت خاص قوه قضاییه به موضوع خانواده ، مفاسد و صنایع را امری مهم در جامعه برشمردند و افزودند : دستگاه قضا باید تخصصی تر و دقیق تر به آن ورود پیدا کند.

وفات حضرت خدیجه کبری(س) :

امام جمعه میبد در آغاز خطبه های نمازجمعه هم سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) همسر پیامبر خدا محمدمصطفی صلوات الله علیه ، آن بانوی مکرم را نمونه ای ممتاز برای زنان همه عالم برشمردند و افزودند : همه ما باید از حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها درس ایثار و پایداری در راه خدا را فرا بگیریم .