هرگز این ملت به خاطر لقمه نانی در برابر دشمنان اسلام کوتاه نخواهد آمد/ برخی در سال ۸۸ مقابل آراء مردم ایستادند درحالیکه نام امام(ره) نیز بر زبان آنها جاری بود

این دردآور است که کسی نام امام و شهید را حفظ کند ولی حقیقت و محکمات آنها را تحریف کند، بدترین توهین ها به امام و شهدا این است که کسی نام آنها راببرد ولی حقیقت آنها را تحریف کند

امام‌جمعه میبد گفت: این دردآور است که برخی نام امام و شهیدان را ذکر کنند، اما حقیقت امام و شهدای انقلاب اسلامی دگرگون و تحریف شود.

به گزارش خبرنگار نارین نیوز، آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان میبد، با تبریک ماه مبارک رمضان، به فضائل و برکات این ماه اشاره کرد و روزه‌داران را به درک بیشتر حقایق این ماه توصیه نمود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید گفت: دانشگاه‌ها باید به صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی بپردازند و روح و فرهنگ بسیج باید حاکم بر محیط‌های علمی و آموزشی باشد.

104799_645

امام‌جمعه میبد همچنین ضمن تجلیل از ایثارگری‌ شهدای انقلاب اسلامی، به تشییع باشکوه شهدای غواص در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: به‌رغم فتنه‌انگیزی‌های دشمنان انقلاب در طول سال‌های گذشته، مردم ما همچنان به شهیدان عشق می‌ورزند و این نشان‌دهنده پیوند عمیق و ناگسستنی امت با امام و شهدا است.

آیت‌الله اعرافی با هشدار درخصوص خطر تحریف شهدا، شهیدان را چراغ هدایت انسان‌ها برشمرد و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، تأکید کرد:  این دردآور است که کسی نام امام و شهید را حفظ کند ولی حقیقت و محکمات آنها را تحریف کند، بدترین توهین ها به امام و شهدا این است که کسی نام آنها راببرد ولی حقیقت آنها را تحریف کند چنانچه در سال ۸۸ کسانی خلاف منطق انتخابات عمل کردند و در برابر آراء مردم که همان راه امام و شهداست ایستادگی کردند در حالی که نام امام نیز بر زبان آنها جاری بود.

رییس جامعه المصطفی العالمیه افزود: افکار امام خمینی (ره) و راه ایشان روشن است و ملت انقلابی علی‌رغم مشکلات موجود به حقیقت امام پی برده و از آن صیانت کرده است.

آیت‌الله اعرافی در ادامه به نقشه‌های شوم دشمن و اختلاف‌افکنی میان جوامع اسلامی پرداخت و گفت: به‌واسطه نقشه‌های مستکبرین توطئه عظیمی در دنیای اسلام در حال رقم خوردن است و این مصیبت دنیای اسلام است که قدرت‌های پوشالی در قالب القاعده و داعش به امت اسلامی جنایت کنند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: تلاش غربی‌ها این است که مسلمین را از بازگشت به اسلام ناب و واقعی محروم کنند، اما دشمنان بدانند اختلاف‌افکنی آن‌ها راه بجایی نمی‌برد و انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و جریان مقاومت در سراسر عالم به هم پیوند خواهند خورد و آرزوی دشمنان اسلام را به یأس مبدل خواهند کرد.

اعرافی همچنین به موضوع هسته‌ای و مذاکرات ایران و نمایندگان ۱+۵ اشاره کرد و گفت: به‌عنوان علاقه‌مند به کشور و پیروان امام و رهبری تأکید می‌کنیم، جمهوری اسلامی ایران آگاهانه و هوشمندانه نرمش قهرمانانه را شروع کرده و دنیا باید قدر این نرمش قهرمانانه را بداند، چراکه ما اهل گفتگو هستیم و می‌خواهیم در مسیر مذاکره عقلانی حرکت کنیم تا این گفتگوها سبقه ای برای خلع سلاح آمریکا و اسرائیل باشد.

آیت‌الله اعرافی بابیان این‌که ملت ایران دعاگو و حامی گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای است، تصریح کرد: همه دنیا باید بدانند ملت ایران بر منطق و گفتگوی سازنده استوار است و نرمش تسلیم‌پذیر ندارد.

امام‌جمعه میبد در پایان گفت: نرمش ملت ایران قهرمانانه و با خطوط قرمز همراه است و همه باید بدانند که مذاکره پایان راه نیست و اگر مذاکرات هم به نتیجه نرسد، ملت با اقتصاد مقاومتی به راه خود ادامه می‌دهد و هرگز این ملت به خاطر لقمه نانی در برابر دشمنان اسلام کوتاه نخواهد آمد.